یوسف اسحاق پور


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سرگذشت فکری شاهرخ مسکوب (به پیوست غزل غزل‌های سلیمان)
ازو (فرم‌های ناپایداری)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
مینیاتور ایرانی (رنگ‌های نور آینه و باغ)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
کیارستمی (پشت و روی واقعیت) فیلم‌ها و احساس‌ها 9

سرگذشت فکری شاهرخ مسکوب (به پیوست غزل غزل‌های سلیمان)

  • 30,000 تومان

بین تمامی کسانی ‌که می‌شناسم، از ایرانی و غیرایرانی، برای شاهرخ مسکوب بیش از همه احترام قائل بوده‌ام و هستم. قبل از هرچیز این احترام برای آن چیزی بود که خود شاهرخ اسم آن را اخلاق می‌گذاشت. برای مسکوب اخلاق جوهری بود از میراث دنیای حماسی و از ایران قرن چهارم و پنجم هجری. یک جنبه این اخلاق آزادمنشی و حس داد بود که به ‌خاطر آن‌ها مسکوب انواع ناعدالتی و تنگنا و شکنجه جسمی و روحی را با بردباری و وقار تحمل کرده بود و می‌کرد و نه اینکه این‌ها را حس نکند. هرکس با آثار او آشنایی داشته باشد می‌داند که تا چه‌ اندازه زخم‌پذیر بود و چقدر دنیای روحی شاهرخ دنیایی متلاطم از احساس و در احساس بود. اخلاق مسکوب نفی دنیای احساس او نبود، کمال احساس و فایق‌شدن بر آن بود. با گذشتن از خویش بر احساس فائق می‌شد و آن را تبدیل به فکر می‌کرد، چنان ‌که نوشته‌های او ناشی از این رابطه‌اند.

ازو (فرم‌های ناپایداری)

  • 15,000 تومان

در کتاب حاضر، یک بحث کلی و بدون پرداختن به محتوای فیلم‌ها، درباره تکرار فرم در فیلم‌های یاسوجیرو اُزو، فیلم‌ساز شهیر ژاپنی به مخاطبان ارائه می‌شود. این کتاب دیباچه‌ای برای آشنایی با سینمای ازو و از خلال آن آشنایی با فرهنگ ژاپن است. این کتاب مجموعه مقالاتی است با یک پیوند درونی با هم؛ و در هر مقاله نیز یک فیلم موردبررسی قرار گرفته است. تأثیر فرهنگ غالب انگلیسی بر هند و تقابل نگاه شرق و غرب در این کشور که سال‌ها تحت تأثیر استعمار انگلستان بوده، در این کتاب موردبررسی و تحلیل قرار گرفته است.

مینیاتور ایرانی (رنگ‌های نور آینه و باغ)

  • 16,000 تومان

رساله‌ای فشرده اما فلسفی در باب مینیاتور، از مهم‌ترین هنرهای ملی ایران، به ‌قلم یکی از متفکران ایرانی مقیم فرانسه. تلاشی برای خوانش هم‌زمان تاریخی - زیبایی‌شناختی از مینیاتور و تبیین تفاوت‌ها و تمایزهای آن از فرم نقاشی غربی از یک سو و مینیاتورهای چینی از سوی دیگر. آن‌چه که کتاب اسحاق‌پور را از انبوه پژوهش‌های موجود در باب مینیاتور ایرانی متمایز می‌کند نگاه انتقادی او به تاریخی است که مینیاتور در ذیل آن زاده ‌شده، پرورش یافته و به کمال رسیده‌است. تاملات و اندیشه‌های روشنفکری که به رغم عشق و احترامش به فرهنگ و تاریخ سرزمین مادری، فاصله‌ انتقادی و تاملی خویش با آن را نیز حفظ نموده‌است و الگویی از خوانش حقیقتا تاریخی سنت‌های ملی در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

کیارستمی (پشت و روی واقعیت) فیلم‌ها و احساس‌ها 9

  • 40,000 تومان

آری، مرگ همه‌جا هست، تو بگو در آرکادی (سرزمین لذت‌ها): به ناگاه، فضای سراسر سبز، دیار طبیعت و کودکی، این حلقه‌های آدم‌ها و بی‌پیرایگی فرشته گون، این سادگی ملموس‌گونه‌ای حضور که در آن مصیبت هم اگر ببارد، همچنان «زندگی ادامه دارد»، در طعم گیلاس جای خود را به وسوسه مرگ و دلشوره خودکشی می‌دهد. زمینی بایر و بی‌حاصل، خشک، سنگلاخ، که مردی سوار بر ماشینی که گرد و خاک از پی آن بلند است، دایره‌وار دور گودالی می‌چرخد. مکان، غرابتی تشویش‌برانگیز دارد؛ جایی است که یگانه درخت سراشیبی تپه قرار است نشانه‌ای باشد از گور کسی که سر در پی نابودی خویشتن دارد، بی‌آنکه از خود رد و نشانی به جا بگذارد. دیگر اثری از «اتفاق ساده» و پیشامد نیست، بلکه با یک «داستان الگوواره» طرفیم؛ با یک حکایت پندآموز فلسفی - اخلاقی و شاعرانه، با حکایتی انتزاعی از حادثه‌ای شوم و حزن‌انگیز. این‌جا نیز آری، «امر واقع» حضور دارد، اما در آن روی سکه، و در غایی‌ترین و قوی‌ترین معنای خود.

صفحه‌ی 1