کیهان خانجانی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
رشت (1 شهر 20 داستان) مجموعه داستان
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
عشق‌نامه ایرانی (مجموعه داستان)
  • 23,500 تومان
  • با تخفیف: 23,500 تومان
یحیای زاینده‌رود (مجموعه داستان)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
بند محکومین
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان

رشت (1 شهر 20 داستان) مجموعه داستان

  • 175,000 تومان

این کتاب گزیده‌ای است از داستان‌های نویسندگان گیلان که در انتخابشان سعی بر این بوده تا رشت در قامت شهری با سابقه‌ صدساله‌ی‌ شهرنشینی، به عنوان دروازه‌ی‌ مدرنیته از راه تفلیس و قفقاز، به مثابه‌ی‌ شخصیت باشد نه تیپ، تصویر باشد نه قاب، مظروف باشد نه ظرف. جغرافیای گیلان، گویی بیش از هر مکانی، تاریخش را رقم زده است. گاه به نظر می‌رسد تاریخ رشت از میرزاکوچک آغاز می‌شود و پیش از آن، چندان چیزی به دیدار نمی‌آید. چرا؟ چون رشد تجسد تاریخ ندارد به خاطر باران، رطوبت، فرسایش. گویی در رشت، تاریخ یعنی اکنون. جز انگشت‌شماری امکنه، قدیم‌ترین عمارت‌ها، با تعمیرهای مدام، بیش از 150سال قدمت ندارند. گویا تاریخ این خطه، برای داستان‌نویس گیلانی یک کلمه است: حالیا. رو به جلو دویدن و به اکنون نگریستن؛ و حداکثر تا میرزاکوچک به پشت سر نگاه کردن. مکان‌مند بودن ویژگی یک داستان است، نه نشانه‌ برتری کیفیتش؛ اما آثار خوبی در راستای ایده‌‌ی این گزیده نبوده‌اند و جای بسیاری از داستان‌نویسان استان در این مجموعه خالی است، بدین دلایل که مکان‌های شهر صرفاً نشانی‌های داستان‌هایشان بوده، یا فقط به نمای درونی پرداخته‌اند، یا در راستای تنوع مکانی کتاب نیستند. طبق قرار، جز داستان‌های نویسندگان نسل‌های پیشین، مابقی آثار تاکنون در کتابی منتشر نشده‌اند. همچنین چینش داستان‌ها براساسِ سال تولد مؤلفانش بوده، تا شاید فضاهای گذشته‌ رشت تا اکنون را به ترتیب و تغییر در بر بگیرد و خواندنش، دیدنِ سیر تطور مکان‌های یک شهر باشد.

عشق‌نامه ایرانی (مجموعه داستان)

  • 23,500 تومان

مجموعه داستان عشق‌نامه ایرانی تجربه‌ای متفاوت و جذاب است در داستان کوتاه امروز ایران. کیهان خانجانی (1352)، که رمان بند محکومین او با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد و توانست جایزه بهترین رمان دومین دوره جایزه ادبی «احمد محمود» را نیز از آن خود کند، در این کتاب پیشنهاد تازه‌ای برای مخاطب خود تدارک دیده است. عشق‌نامه ایرانی مجموعه دوازده داستان است که هر کدام‌شان در یکی از تکه‌های خاک ایران رقم می‌خورند. خانجانی روایتی ساخته از دوازده شکل عشق. عشق‌هایی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند با اتفاق‌ها و فرجام‌های متفاوت. او حتی از نظر لحن و زبان روایی نیز شکل‌های گوناگونی را در داستان‌ها امتحان و اجرا کرده است و برای همین با کتابی روبه‌رو هستیم آکنده از وضعیت‌های عاشقیت در زمان‌ها و مکان‌های متفاوت. هیچ کدام از داستان‌ها شباهتی ندارد به دیگری اما موتیف عشق تمام آن‌ها را به هم متصل می‌کند. خانجانی که قبلا در کتاب‌هایی مانند سپیدرود زیر سی و سه پل و یحیای زاینده‌رود توانایی‌اش را در نوشتن داستان کوتاه به مخاطبانش اثبات کرده بود، در این کتاب بعد سال‌ها ادبیات ایران را صاحب داستان‌هایی عاشقانه کرده که گره خورده‌اند به زیست و تاریخ و گاهی هم شکست. کتابی که مدام تکثیر می‌کند تصاویر عشق را.

یحیای زاینده‌رود (مجموعه داستان)

  • 15,000 تومان

دختری جوان بالای سرسره‌ی باغی که پارک شده، ایستاده است؛ خندان، با موهایی دم‌اسبی، با پیرهنی قرمز با چینی روی سینه و با چینی روی زانوها. دختر می‌نشیند وپیش از نشستن، پشت دامن پیرهن را به زیر پاها می‌سراند. میان جلو دامن را بین پاها سفت می‌کند. بعد دو دست را پشت کمر می‌گذارد، گویی دست‌ها را بسته باشند؛ حتما یعنی که بزرگ شده است و نمی‌ترسد ونیاز به گرفتن دو سوی سرسره ندارد. بعد خنده‌ای و لحظه‌ی سریدن، جیغی، که هر چه به‌زیر و به زیرتر می‌آید، بلند وبلندتر می‌شود. سر می‌خورد و صدایش میان پارک می‌پیچد، میان درخت‌ها. حالا بر سرسره خون است، از بالا تا به زیر. خون دلمه بسته لخته لخته لخته کش می‌آید. دختر، تنش سوراخ سوراخ سوراخ است. از چندین جای، سر و سینه و شانه و شکم، خون بر سرسره می‌سرد. سوراخ‌ها از مقابل کوچکند، در پشتش اما بزرگند، به‌قدر کف دست، سوراخ‌هایی خون ریز. دختر، دست‌ها بر پشت، بر گودی کمر، دمر افتاده است پایین سرسره، بر سنگ ریزه‌ها؛ و چال چال چال‌هایی بر جانش پیداست.

بند محکومین

  • 48,000 تومان

بند محکومین نوشته کیهان خانجانی تجربه خاصی است در روایت سرنوشت آدم‌هایی که به واسطه گذشته خود کنار هم گرد آمده‌اند. رمان در زندان لاکان رشت می‌گذرد، در بند محکومین. هر زندانی قصه‌ای دارد و خانجانی تلاش کرده با شکافتن گذشته هر کدام پیوندی میان این آدم‌ها بسازد تا ساختار چند تکه‌اش تکمیل شود. نویسنده در این رمان استراتژی نویی ساخته که در آن آدم‌ها ناچار شده‌اند با قصه‌های خود به حیات‌شان در متن ادامه دهند، حیاتی که در مورد هر کدام‌شان متفاوت است. در این ساختار زندان به مثابه حافظه متن شده است و مخاطب را با تکه‌هایی روبرو می‌کند که سعی می‌کنند نیشتری باشند بر رئالیسمی محافظه‌کار. برای همین رمان بند محکومین بدل به اثری متفاوت می‌شود. زبان قصه‌گو و غیرتوصیفی نویسنده نیز به این ضرباهنگ افزوده شده و اثر را با سرعت پیش می‌راند. خانجانی جهانی متفاوت می‌سازد که در داستان‌های با محوریت زندان، کم‌نظیر است.

صفحه‌ی 1