هارولد پینتر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آوریل پرده‌ها را پریشان می‌کند (مجموعه شعر)
  • 14,500 تومان
  • با تخفیف: 14,500 تومان
کولوس و چند اثر دیگر (نمایش‌نامه)
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
مدرسه شبانه کلکسیون (2 نمایش‌نامه)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
جشن تولد (نمایش‌نامه)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
جشن مدرسه شبانه (نمایش‌نامه)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
جشن تولد و تک‌گویی (نمایش‌نامه) (مونولوگ مرد)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
شبی بیرون از خانه و خاکستر به خاکستر (نمایش‌نامه)
در جستجوی زمان از دست رفته (نمایش‌نامه)
  • 21,000 تومان
  • با تخفیف: 21,000 تومان
درد مختصر و آسایش‌گاه (نمایش‌نامه)
  • 126,000 تومان
  • با تخفیف: 126,000 تومان
خیانت (نمایش‌نامه)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
خیانت و 2 نمایش‌نامه دیگر
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
خاکستر به خاکستر و 6 نمایش‌نامه دیگر
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان

آوریل پرده‌ها را پریشان می‌کند (مجموعه شعر)

  • 14,500 تومان

کار پینتر نمایشی است برجسته. زندگی آدم‌ها هراسان گشته از فرو پاشیدن در نگاه او. به رویدادهای بغرنج جان می‌بخشید در میان آدم‌های ساده. با شتابی سخت برای برآمدن آفتاب.

کولوس و چند اثر دیگر (نمایش‌نامه)

  • 17,000 تومان

... چنین ایده‌هایی است که در فضا و حال و هوای کولوس موج می‌زند: هوشمندی و باریک‌بینی عمیق، دیالوگ‌های شاعرانه و اغواکننده‌ای که نه تنها با جایگزینی قلمرو سر و کار دارد بلکه به وسیله ایماژهای سرما و گرما، کنترل اتاق و صاحب آن را بیان می‌کند. کولوس دختری را به اتاق می‌آورد. آن دو سرگرم یکدیگرند و میزبان صرفا یک تماشاگر ناتوان است، یک آدم منفعل: «کتم را روی لامپ گذاشتم، می‌دیدم که سقف به کف اتاق هجوم می‌آورد و بعد اتاق به سمت شعله‌های آتش شومینه می‌رود. جای چهارپایه‌ام را عوض کردم و نشستم کنار شعله آتش.»

مدرسه شبانه کلکسیون (2 نمایش‌نامه)

  • 40,000 تومان

در درام، حقیقت همواره در حال تغییر است. هرگز آن را به طور کامل نمی‌یابی، اما جستجو برای یافتن آن به یک وسواس تبدیل می‌شود. یک وظیفه ذاتی. جستجو آشکارا عاملی است که وقایع را پیش می‌برد. اغلب در تاریکی دور از انتظار و برحسب اتفاق با حقیقت روبرو می‌شوی، به آن برمی‌خوری یا به ناگاه تصویری یا شکلی می‌بینی که احساس می‌کنی به حقیقت شباهت دارد، اما اطمینان نداری. زیرا حقیقت واقعی آن است که در دنیای درام هرگز چیزی به عنوان حقیقت واحد وجود ندارد. در عین حال، حقایق فراوانی وجود دارند. این حقایق با یکدیگر در چالش‌اند، از یکدیگر پرهیز دارند، یکدیگر را بازتاب می‌دهند، یکدیگر را نادیده می‌گیرند، یکدیگر را به سخره می‌گیرند، نسبت به یکدیگر غافل‌اند. گاهی وقت‌ها احساس می‌کنی که حقیقت لحظه را به چنگ آورده‌ای، اما به ناگهان از میان انگشتانت می‌لغزد و دوباره ناپدید می‌شود.

جشن تولد (نمایش‌نامه)

  • 90,000 تومان

یه آقایی اینجا زندگی می‌کنه. امروز تولدشه، و اتفاقا یادش هم نیست. با این حساب، وظیفه‌ی ماست که یادش بیاریم. ما براش جشن تولد می‌گیریم. مردم وقتی من رو می‌بینن، یه جور دیگه برداشت می‌کنن، میدونی، قیافم غلط‌ اندازه. به نظر خودم درسته که تغییر کرده‌ام، ولی هنوز همون آدمی‌ام که همیشه بوده‌ام...

جشن مدرسه شبانه (نمایش‌نامه)

  • 40,000 تومان

مدرسه شبانه نخستین بار به کارگردانی جوآن کمپ ـ ولش در 21 جولای 1960 از تلویزیون «اسوشییتد ردیفیوژن» انگلستان پخش شد. نسخه بازنویسی شده آن (همین نسخه حاضر) نخستین بار به کارگردانی گای وسن در 25 سپتامبر 1966 در برنامه سوم بی‌بی‌سی اجرا شد.

جشن تولد و تک‌گویی (نمایش‌نامه) (مونولوگ مرد)

  • 36,000 تومان

شاید بتوان ارتباط هارولد پینتر با دنیای تئاتر را از پاسخ او به نامة خانم که از ناتوانی‌اش در درک مفاهیم ‌نمایش‌نامة جشن تولد نگران بوده است، دریافت. خواننده می‌نویسد: آقای عزیز، بنده بسیار ممنون خواهم بود اگر که جنابعالی لطف نموده و منظور خود را از نمایش‌نامة جشن تولد روشن فرمایید. نکاتی وجود دارند که من از درک آن‌ها عاجزم: 1) آن دو مرد که هستند؟ 2) استنلی از کجا آمده است؟ 3) آیا افراد نمایش‌نامه آدم‌هایی عادی هستند؟ لطفا مد نظر داشته باشید، که در صورت عدم پاسخ شما به این سؤالات، من از درک کامل نمایش‌نامة شما عاجز خواهم بود. و پینتر پاسخ می‌دهد: خانم عزیز، بنده بسیار ممنون خواهم بود اگر که سرکار لطف نموده و منظور خود را از نامة ارسالی روشن فرمایید. نکاتی وجود دارند که من از درک آن‌ها عاجزم: 1) شما کی هستید؟ 2) از کجا آمده‌اید؟ 3) آیا شما آدمی عادی هستید؟ لطفا مد نظر داشته باشید، که در صورت عدم پاسخ شما به این سؤالات، من از درک کامل نامة شما عاجز خواهم بود.

شبی بیرون از خانه و خاکستر به خاکستر (نمایش‌نامه)

  • 36,000 تومان

تشخیص بین این که چه چیز واقعی و چه چیز غیر واقعی است سخت نیست، همین‌طور بین چیزی که درست است و چیزی که غلط است. لازم نیست چیزی کاملا درست باشد یا غلط، می‌تواند هم درست باشد هم غلط. اعتقاد دارم که این تاکیدها هنوز هم در کشف واقعیت از طریق هنر، کاربرد دارد. بنابراین به عنوان یک نویسنده از این تاکیدها حمایت می‌کنم ولی به عنوان یک شهروند باید بپرسم: درست چیست؟ غلط چیست؟

در جستجوی زمان از دست رفته (نمایش‌نامه)

  • 21,000 تومان

کلیت در جستجوی زمان از دست رفته ساختاری مثل ساختار خواب دارد. راوی این رمان گذشته‌ای فراموش‌شده را به یاد می‌آورد. اما این گذشته تکه‌تکه زنده می‌شود و در ذهن او شکل می‌گیرد، بدون آن ترتیب زمانی‌ای که قبلا با یکدیگر داشته‌اند. یعنی در واقع نحوه به یاد آمدن آن‌ها از همان قانونی پیروی می‌کند که بر حوادث و صحنه‌های خواب حاکم است. صحنه‌‌ها و حوادث خواب هم، که عمدتا خاطراتی از عالم بیداری هستند، آن تقدم و تاخر قبلی خود را از دست می‌دهند. در عالم خواب فقط شباهت‌های کوچک حاکمیت دارند. گاهی که در خواب صحنه‌ای را می‌بینیم که شباهت کوچکی با یک صحنه دیگر دارد، به علت همین شباهت کوچک، این صحنه دوم را هم در دنبال آن می‌بینیم. خاطرات راوی رمان پروست هم بر اساس همین شباهت‌های کوچک در ذهن او زنده می‌شوند. برای همین است که بعد از خواندن کامل آن احساس خواهی کرد که یک «خواب» بزرگ را خوانده‌ای.

درد مختصر و آسایش‌گاه (نمایش‌نامه)

  • 126,000 تومان

بیشتر سیاستمداران حاکم نه به حقیقت بلکه به قدرت علاقه دارند. حقیقت و قدرت نزد زمامداران حاکم در تقابل با همند. برای حفظ قدرت اما، باید مردم را در جهل نگه دارند، جاهل به حقیقت، حتا حقیقت زندگی خود. در نتیجه آن‌ها با همه وسایلی که در اختیار دارند به مردم دروغ می‌خورانند. اما در این میان، وظیفه مهم توضیح حقیقت بر عهده ما هنرمندان است! یکی از والاترین توانایی‌ها و خلاقیت‌های انسان، داشتن بیان رسا و بیرون ریختن شیوای آن چیز‌هایی است که در درون دارد. حرمت انسان دارد از دست می‌رود، وظیفه همة ما دفاع از حقیقت انسان است!

خیانت (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

"خیانت" نمایش‌نامه‌ای است با حرکت معکوس و داستان آن ماجرای زن و مردی است که با وجود داشتن خانواده و فرزند، سال‌ها با یک‌دیگر رابطه داشته و در خانه‌ای که به همین منظور تهیه کرده‌اند، اوقات زیادی را گذرانده‌اند. آن‌ها پس از سال‌ها تصمیم به پایان دادن به این قضیه می‌گیرند و در آخرین ملاقات، به یادآوری خاطرات مشترک پرداخته و اندکی از روابط خانوادگی خود سخن به میان می‌آورند. "جری" که در ابتدا دوست "رابرت" همسر "اما" بوده، پس از ملاقات با این زن، تصمیم به ایجاد رابط? دوستی با وی گرفته و سرانجام او را در مقابل اصرارهای خود تسلیم می‌کند. رابرت چند سال بعد از موضوع مطلع شده، اما عکس‌العمل خاصی نشان می‌دهد. جری با وجود این رفتار خویش، رابط? دوستانه‌اش با رابرت را ادامه می‌دهد و گه گاه از این که همسرش به یکی از همکاران خود علاقه‌مند است و چند بار با وی ناهار خورده، عصبانی است. پس از گذشت گویا هفت سال، سرانجام اما و جری، منزل مشترک را رها کرده و هریک به دنبال زندگی خویش می‌رود. کتاب علاوه بر متن نمایش‌نام? مذکور دربردارند? مصاحب? "امل گوسو"؛ "هارولد پینتر"، نویسند? این نمایش‌نامه، است.

خیانت و 2 نمایش‌نامه دیگر

  • 30,000 تومان

هارولد پینتر در دهم اکتبر 2005 پا به هفتادو پنج سالگی گذاشت و سه روز بعد جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد. او همان روز در یک مصاحبه تلفنی گفت: خبر نفس‌گیری بود، عمیقا تکان خوردم. با این حال واقعا نمی‌توانم احساسم را بیان کنم. این در حالی‌ست که تاثیرات سیاسی موجب شده‌ بود نوبل 1998 از آن او نشود. هارولد پینتر که به عنوان بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس در قید حیات شناخته شده، منتقد سیاسی رگ‌گو و بی‌پرده‌ای نیز هست. این نویسنده و فعال سیاسی پرکار تا کنون آثار ارزشمندی برای تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون خلق کرده است.

خاکستر به خاکستر و 6 نمایش‌نامه دیگر

  • 10,000 تومان

هر سگی یه اسمی داره! اسم شونو که صدا بزنی، جواب می‌دن. پدر و مادراشون براشون اسم انتخاب می‌کنن و اونام دیگه اسم دارن. اسم دارن! اونا پیش از این که گاز بگیرن، اسم شونو اعلام می‌کنن. اصلا روالش اینه. اول اسم شونو اعلام می‌کنن، بعد گاز می‌گیرن. خوب حالا، سگه اسمش چی بود؟ اگه یه وقت بفهمم که یکی از سگ‌های ما، بدون اینکه خودشو معرفی کنه این خانمو گاز گرفته، می‌دم با یه تیر خلاصش کنن!

1  صفحه‌ی 1