هارولد بلوم


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هملت (شعر بی‌کران)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
یادداشت‌های بلوم (وداع با اسلحه) مجموعه داستان
نبوغ (سیمای 50 نابغه سخن)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان

هملت (شعر بی‌کران)

  • 70,000 تومان

اگرچه بلوم بارها تفاسیر خویش از نمایش‌نامه هملت را در قالب کتاب، مقاله و سخنرانی ارائه کرده است، هملت: شعر بی‌کران نه تنها به عنوان جوهره‌ای موجز از تمامی آن‌ها، و نیز ضمیمه‌ای بر کتاب شکسپیر: ابداع انسان، بلکه چونان تفسیری بازنگرانه در آرای پیشین بلوم است. در این کتاب فصول بیست و ‌پنج‌گانه تفسیر بلوم از هملت لایه لایه بر هم می‌نشینند تا در انتها مانند گوی بلورینی در فاصله کانونی مناسب، میان چشم ما و متن هملت قرار گیرند و بدین سان چشم‌اندازی صریح و شفاف از شاهکار شکسپیر ترسیم کنند. تفسیر بلوم همچون عدسی هم‌گرایی است که تفاسیر شکسپیرشناسان در چهار قرن اخیر، چونان طیف‌های نور، با گذر از آن تا حد امکان به روشن‌تر شدن معمای هملت یاری می‌رسانند؛ اگرچه بلوم خود این نقیضه را به ما یادآور می‌شود که راز ماندگاری هملت همانا در پایدار ماندن معمای ابدی آن و فرارَوی مدامش از مرزهای خویش است.

یادداشت‌های بلوم (وداع با اسلحه) مجموعه داستان

  • 29,000 تومان

رمان وداع با اسلحه که عنوانش را از شعری به همین نام سروده جرج پیل وام گرفته، به موضوع جنگ باز می‌گردد. طرح جنگ انسانی در این رمان را می‌شود در داستان‌های اولیه همینگوی نیز یافت. وداع با اسلحه درباره کشف کوچکی و عجز انسان‌ها در جهانی است که نسبت به سعادت آن‌ها بی‌تفاوت است. و درباره مقاومت‌هایی که انسان‌ها به خرج می‌دهند تا خود را از تاثیرات فلج‌کننده چنین کشفی محافظت نمایند.

نبوغ (سیمای 50 نابغه سخن)

  • 130,000 تومان

در این کتاب اگر چه به پیروی از مکتبی عرفانی از نبوغ به معنای خدای درونی یاد کرده‌ام، بیشتر به معنی این کلمه در مکاتب روم باستان نظر داشته‌ام که واضع دو مفهوم نبوغ و اتوریه (مرجع یا مصدر امر) بودند.

صفحه‌ی 1