نغمه ثمینی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
من سندبادم تو مسافر
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
بچه و این‌جا کجاست (نمایش‌نامه)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
4 دقیقه و همان 4 دقیقه (نمایش‌نامه)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
1 جرعه خون تازه (فیلم‌نامه)
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
شکلک (نمایش‌نامه همراه 2 نقد و 2 مصاحبه) جیبی
  • 56,000 تومان
  • با تخفیف: 56,000 تومان
زبان تمشک‌های وحشی (نمایش‌نامه)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
جنگ‌ها و بدن‌ها (نشانه تن در فرهنگ و سینمای پساجنگ ژاپن 1945 تا 1965
خانه (نمایش‌نامه برای 3 اتاق و 1 پشت‌بام)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند (نمایش‌نامه)
  • 14,000 تومان
  • با تخفیف: 14,000 تومان
تماشاخانه اساطیر (اسطوره و کهن نمونه در ادبیات نمایشی ایران)

من سندبادم تو مسافر

  • 170,000 تومان

من سندبادم، تو مسافر حاصل تجربه‌ بیش از بیست سال سفر کردن در بزرگسالی و نوشتن تجربه‌ سفرهاست. زمانی که از نوشتن آخرین سفرنامه فارغ شدم و نوزده نوشته‌ قدیمی‌‌تر و جدیدتر را کنار هم گذاشتم و از دور به آن‌ها نگریستم دریافتم که رشته‌ای پنهان تمام این نوشته‌ها را به هم متصل می‌کند: کندوکاو در تفاوت‌ها و شباهت‌های فرهنگی و فرارفتن از «فرهنگ‌گرایی»، و تلاش برای تفکیک مسافر از مهاجر و توریست. دریافتم که گویی این نوشته‌ها بیش‌تر شرح تاملاتی فرهنگی است تا گزارش سفرهایی که کرده‌ام. دریافتم که قلاب این نوشته‌ها همین جست‌وجوی فرهنگی است، که نه شهرها و جاهایی که رفته‌ام خیلی عجیب و غیرمنتظره‌اند و نه کارهایی که کرده‌ام نامعقول و شگفت‌انگیز.

بچه و این‌جا کجاست (نمایش‌نامه)

  • 40,000 تومان

اون بچه شبیه من نیست. پوستش نرم و سفیده. آینه‌ست. ما شب‌ها که خاموشی می‌زنن، می‌گیریمش جلو روزن حقیری که روی سقف خوابگاهه. یه رشته نور از ماه می‌لغزه روی تنش و تمام کمپ نورانی می‌شه. زیر نورش همه زن‌های کمپ زیبا می‌شن.

4 دقیقه و همان 4 دقیقه (نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

جهان نمایش مجموعه‌ای است از متن‌هایی که برای صحنه نمایش یا درباره آن نوشته‌اند. انواع نمایش‌نامه، چه برای اجرا و چه صرفا باری خوانده شدن، از جمله نمایش‌نامه‌هایی با اقتباس از آثار ادبی یا سینمایی، و نیز متن‌های نظری در حوزه درام و نقد آثار نمایشی، در این مجموعه جای می‌گیرند.

1 جرعه خون تازه (فیلم‌نامه)

  • 17,000 تومان

شب خارجی. نمای عمومی شهر. نمای عمومی پایتخت ملکشاه سلجوقی. پنجره‌ها تاریک‌اند. نوری به بیرون نمی‌تابد. خوابگاه خواجه نظام (همان زمان). زنی باریک‌اندام (راحیل) چون شبحی پرده‌های توری مشکی را کنار می‌زند، اما ناگهان دستی او را از پشت می‌کشد.

شکلک (نمایش‌نامه همراه 2 نقد و 2 مصاحبه) جیبی

  • 56,000 تومان

در بستری ظاهرا واقعی و باورپذیر، داستانی به تصویر می‌کشد که در عالم واقع امکان وقوع ‌آن وجود ندارد. نقد مسائل اجتماعی یا به تعبیری بهتر، نقد شرایط اجتماعی از منظر سیاسی یکی از لایه‌های زیرین و بنیادین نمایش‌نامه "شکلک" است که در قالبی کاملا داستانی نمایشی و در هیئت اثری برخوردار از داستانی غیرسیاسی مطرح می‌شود.

زبان تمشک‌های وحشی (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

داستان نمایش، روایت زن و شوهری است (داوود و دنیا) که طبق آیین مشخصی که برای خود قرار داده اند هر سال مسیری را که برای اولین بار در ماه عسل خود از تهران تا شمال رفته اند، دوباره طی می کنند و در تمامی مکان هایی که در آن روز توقف داشته اند، غذا خورده یا استراحت کرده اند دوباره از نو توقف می کنند و روز اول زندگی مشترک را از نو با جزئیاتش تکرار می کنند. این بار آنها با قصد متفاوتی این سفر را آغاز می کنند و آن هم این است که از مادر زن عقدنامه و مدارک ازدواجشان را بگیرند تا بتوانند پس از بازگشت به تهران از یکدیگر جدا شوند.

جنگ‌ها و بدن‌ها (نشانه تن در فرهنگ و سینمای پساجنگ ژاپن 1945 تا 1965

  • 26,000 تومان

جنگ‌ها سخت‌ترین انتقام خود را از بدن‌ها گرفته‌اند. خانه‌ها خراب شده‌اند، شهرها ویران شده‌اند، اما خانه و شهر و آجر و سنگ و چوب، به نحوی عینی و «غیر شاعرانه»، رنج نمی‌کشند. در پوست و استخوان و عضله شهر دردی نمی‌خزد. این بدن‌ها هستند که در جنگ‌ها رنج و درد را لمس می‌کنند. بدن‌ها بازسازی‌ناپذیرند، نه معماری و بناها و شهرها. تصاویر بدن‌های تکه‌پاره‌شده، دست‌ها و پاهای قطع‌شده، چشمان از جای درآمده و بیمارستان‌های شلوغ و پرزخم و عفونت نمود عینی رنج بدن‌ها در طوفان جنگ‌هاست. بدن‌ها بازتاب‌دهنده حقیقی تجربه جنگ‌اند؛ چه آن‌جا که به عنوان بدن فیزیولوژیک و فردی، واقعیت فراموش‌شده درد و معلولیت را حمل می‌کنند و چه آن‌جا که در بازی قدرت به نماد تبدیل می‌شوند. از منظر هر آن که در قدرت است، بدن سرباز مقدس شمرده می‌شود و بدن دشمن به حیوانیت و توده‌بودگی تقلیل پیدا می‌کند.

خانه (نمایش‌نامه برای 3 اتاق و 1 پشت‌بام)

  • 16,000 تومان

دکترا بهم گفتن از درون ذره‌ذره سلول‌هات کوچک و کوچک‌تر می‌شن تا یک شب که بیماری لگد آخرش رو می‌زنه. اون‌وقت دیگه همه چی تمومه. جسم تموم می‌شه اما انرژی ذهنی هیولا وارت همه جا منتشر می‌شه. تو به یه صدای سیال تبدیل می‌شی و اون وقت همه‌جا هستی! امشب همون شبه. بیست‌وهفت مهر. اونا دقیقا نمی‌دونن مریضی من چیه، اما یعنی ممکنه حتی یادشون رفته باشه امروز روز تولد منه؟

اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند (نمایش‌نامه)

  • 14,000 تومان

سیاوش: این‌همه صدا، این‌جا، روی زمین، کافی برای شکستن هر خوابی... صدای خون که می‌چکد، چکه‌چکه، از روزن سقف‌های خزه‌بسته و منفذ دیوارهای مخروب و هر کجا که تن یک قربانی پاره‌پاره می‌شود... می‌چکد... چکه‌چکه... ریز... کشدار... چکه‌چکه!

تماشاخانه اساطیر (اسطوره و کهن نمونه در ادبیات نمایشی ایران)

  • 240,000 تومان

درباره اسطوره و کهن نمونه کتاب‌های بسیاری در ایران نوشته و ترجمه شده است، چنان که شاید این شاخه علوم انسانی از منظر منابع یکی از غنی‌ترین و متنوع‌ترین حوزه‌های تحقیقاتی به شمار آید. اما در میان، جای نمونه‌ای کامل از خوانش اسطوره‌ای و کهن‌ نمونه‌ای بس خالی می‌نماید. نظریه‌ها بسیارند و ذکر نمونه‌های اساطیری بسیارتر، اما واقعیت این‌جاست که کم‌تر کسی به صرافت افتاده است تا این نظریه‌ها و نمونه‌ها را در حوزه‌ای کاربردی‌تر و به ویژه بومی‌تر بیازماید. این فقدان به خودی خود می‌تواند انگیزه پژوهشی باشد که این کتاب حاصل آن است. شاید آن منابع بسیار و آن همه روایت آشنا و ناآشنا در چنین دست خوانش‌ها و نقدهایی است که به نقطه سرانجام و کاربردی خود می‌رسند... فراتر از این، می‌توان پرسید: این‌ نوع خوانش کهن نمونه‌ای و اسطوره‌ای چه گرهی از کار فرهنگ چهل پاره امروزین ما می‌گشاید و اصولا به چه کار هویت از کف رفته‌مان می‌آید؟! این گرچه بحثی است طولانی: اما شاید چنین خوانشی بتواند منشا بسیاری از رفتارهای آمیخته با فرهنگ ما را چنان در گذشته اساطیری‌مان ردیابی کند، که گاه متعجب شویم و دریابیم که برای تغییر، حتی در ساده‌ترین آموزه‌های فرهنگی، نمی‌توان در جا راه‌حل ارائه کرد: بلکه باید به ریشه‌ها بازگشت و از ریشه‌ها آغاز کرد در واقع خوانش اسطوره‌ای/ کهن نمونه‌ای یک جریان فرهنگی، بر ما آشکار می‌سازد که چه سان در این عصر سرعت و جنون، ما که در سرزمینی چون ایران نفس می‌کشیم، هنوز سخت با پیشینه فرهنگی‌مان پیوسته‌ایم.

صفحه‌ی 1