موشه باراش


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نابینایی (تاریخ یکی از تصاویر ذهنی در اندیشه غرب)
نظریه‌های هنر (از امپرسیونیسم تا کاندینسکی) جلد 3
نظریه‌های هنر (جلد 2) از وینکلمان تا بودلر
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
نظریه‌های هنر (از افلاطون تا وینکلمان) جلد اول
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان

نابینایی (تاریخ یکی از تصاویر ذهنی در اندیشه غرب)

  • 282,000 تومان

تاریخ تصاویر ذهنی یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های تاریخ‌نگاری امروز است که با سه جهان ذهنی، عینی و متنی گره خورده است. در این کتاب موشه باراش، یکی از برجسته‌ترین مورخان اندیشه و هنر، انواع دریافت‌ها از نابینایی و بازتاب یافتن این دریافت‌ها در آثار هنری را از اعصار کهن و یونان باستان تا اروپای قرون وسطی و رنسانس و سرانجام زمانۀ دیدرو بررسی کرده است. نویسنده در کتاب خویش تلقی‌های ذهنی مردمان هر دوره و عوامل شکل‌گیری آنها را تحلیل کرده، زیست واقعی نابینایان را در جوامع، مطابق اسناد، به‌اختصار کاویده و سرانجام شیوۀ بازتاب‌یافتن هر تلقی را در آثار هنری اعم از اشعار، نمایشنامه‌ها و به‌ویژه نقاشی‌ها و مجسمه‌ها نشان داده است. تاریخ نابینایی بخشی از تاریخ جامعۀ انسانی است که در متن تجربه‌های دردناک بشری جایگاهی مهم و نمادین دارد. مطالعۀ کتاب حاضر برای پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه‌های فلسفه، تاریخ هنر، پژوهش هنر، تاریخ اندیشه، ادبیات، نقد ادبی و جامعه‌شناسی مفید خواهد بود.

نظریه‌های هنر (از امپرسیونیسم تا کاندینسکی) جلد 3

  • 295,000 تومان

امپرسیونیسم، هنر بدوی و هنر انتزاعی از جمله مضامین محوری نظریه‌های هنر در سال‌های آغازین قرن بیستم است. پیشرفت‌های علمی نیز در این مقطع تاریخی تاثیر ژرفی بر هنر گذاشت و هنرمندان را با واقعیت‌های جدیدی روبه‌رو کرد و به شکل‌گیری سبک‌های هنری نوینی انجامید.

نظریه‌های هنر (جلد 2) از وینکلمان تا بودلر

  • 280,000 تومان

این کتاب شرحی است بر تکوین تفکرات معطوف به نقاشی و مجسمه‌سازی از اوایل قرن هجدهم تا میانه قرن نوزدهم. در این دوران بود که نظریه‌های هنرهای بصری تحول ژرفی را پشت سر گذاشت و در نتیجه آن مبانی فکری نگرش کنونی ما به هنرها شکل گرفت. فهم این تحول فقط در زمینه گسترده دگرگونی‌های فرهنگی و زیباشناختی و فلسفی ممکن است. از همین‌رو، باراش با اتکا به آرای هنرمندان و آموزه‌های فیلسوفان و شاعران و منتقدان، تکوین مدرنیسم در هنر و نظریه هنر را برای خواننده تشریح می‌کند. تحولات زیباشناسی و نظریه هنر در قرن هجدهم و نوزدهم نگرش ما به آفرینش هنری را یکسره دگرگون کرد و مسائل و مباحثی را پیش کشید که تاثیرات آن همچنان بر هر گونه تامل نظری معطوف به هنر محسوس است. سمبل هنری، اتحاد و انفصال هنرها، و نظام جامع هنرها در این کتاب تشریح و خاستگاه درک نوین ما از آفرینش هنری و ظهور ارزش‌های جدید در هنر تبیین شده است. از جمله می‌توان به تحلیل خودآیینی هنر و ظهور و افول کلاسیسیم و رمانتیسسیم و رئالیسم در هنرها اشاره کرد. شرح باراش در نهایت ما را با پیدایش مدرنیسم هنری و پردازش رویکردهای نوین زیباشناختی آشنا می‌کند.

نظریه‌های هنر (از افلاطون تا وینکلمان) جلد اول

  • 235,000 تومان

شاید به ذهن شما نیز این پرسش خطور کرده باشد که آشنایی با نظریه های هنر به چه کار می‌آید؟ مگر بدون اینکه سر از این نظریه‌ها در آوریم امکان درک یا دوست داشتن هنر ممکن نیست؟ باید اعتراف کرد همانگونه که آگاهی تئوریک از نظریه عشق برای عاشقی ضروری نیست، نظریه هنر نیز برای دوست داشتن هنر الزامی ندارد.

صفحه‌ی 1