لارس اسونسن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فلسفه دروغ‌گویی
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
فلسفه فشن
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
فلسفه ملال
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان

فلسفه دروغ‌گویی

  • 170,000 تومان

خواندن کتابی با عنوان فلسفه دروغ‌گویی چه فایده‌ای می‌تواند برای ما داشته باشد؟ و یا چه ارتباطی با دنیای امروز ما به عنوان انسان و جامعه‌ی ایرانی دارد؟ هر یک از ما کم و بیش تصویر و برداشتی از دروغ و دروغ‌گویی در ذهن داریم و می‌توانیم دلایلی برای آن برشماریم. از پنهان‌کاری خطاها. شایعه‌سازی علیه دیگران، پرهیز از صدمه زدن به یک دوست، تا کسب امتیازی برای خودمان و یا به قصد شوخی و سرگرمی و غیره... کتاب فلسفه دروغ‌گویی، با زبانی روان و بیانی گویا، برای خواننده روشن می‌کند که دروغ چیست؟ چه چیزی دروغ را دروغ می‌سازد؟ چرا ما گاهی به خودمان هم دروغ می‌گوییم؟ دروغ و دوستی چه نسبتی با هم دارند؟ دروغ مصلحتی کجای ماجرا است؟ دروغ در سیاست چه جایگاهی دارد؟ آیا گفتن هر دروغی فریب‌کاری است؟ دروغ سفید و سیاه و خاکستری چیست؟ چه تفاوتی بین دروغ‌گویی، چرندگویی و حق‌نمایی هست؟

فلسفه فشن

  • 120,000 تومان

این کتاب با زبانی ساده و روشن و در هشت فصل ـ از جمله به نام‌های «فشن و زبان»، «فشن و بدن»، «فشن و هنر»... ـ به بررسی جنبه‌های گوناگون فشن لباس، تاثیرگذاری‌ها و تاثیرپذیری‌هایش، می‌پردازد. نویسنده ثابت می‌کند فشن پدیده‌ای سطحی نیست و می‌توان در آن تعمق کرد و اندیشه‌هایی خواندنی بیرون کشید ـ چنان‌که این کتاب حاوی چنین اندیشه‌هایی است.

فلسفه ملال

  • 135,000 تومان

ملال همواره به نوعی با انسان همراه بوده است. کیرکگور می‌گوید «خدایان ملول بودند و بنابراین انسان را آفریدند. آدم از تنهایی ملول بود و بنابراین حوا را خلق کردند. از آن زمان، ملال وارد جهان رشد و درست به همان نسبتی که جمعیت رشد می‌کرد، ملال نیز بیشتر می‌ِشد». این پدیده که در دوران پیشامدرن به اشراف و برخی طبقات خاص محدود بود از دوران رومانتیسم گسترش یافت و به تدریج به یکی از ویژگی‌های انسان مدرن تبدیل شد. ملال مردم را از درون می‌خورد و همچون غبار، بی‌آنکه ببینیم می‌آید و می‌رود و همچون خاکستر بر دست و چهره‌مان می‌نشیند. برخی ملال را ریشه تمام شرها می‌نامند، برخی دیگر آن را امتیاز انسان مدرن و حتی وجه تمایز انسان و حیوان می‌دانند و گروهی دیگر، بر این باورند که ملال انسان را از انسانیت تهی می‌کند. برخی ملال را ثمره کوچ معنا از زندگی انسان مدرن می‌دانند و برخی دیگر، آن را چیزی می‌دانند که به معنای بزرگ نهفته‌ای اشاره دارد. ملال با معنای هستی سروکار دارد و همین کافی است تا اسونسن، آن را موضوع فلسفه بداند. او در این کتاب می‌کوشد با رویکردی بینارشته‌ای و با بهره‌گیری از متونی از رشته‌های فلسفه، ادبیات، روانشناسی، الهیات و جامعه‌شناسی و بررسی آرای فیلسوفانی همچون سنکا، کانت، کیرکگور، نیچه و هایدگر و تحلیل مسائلی همچون رابطه ملال با رومانتیسم و مدرنیته، کار و فراغت، و مرگ و زندگی، ما را به درک بهتری از ابعاد مختلف این مفهوم و نقشی که در زندگی ما ایفا می‌کند و واکنش‌های مختلفی که می‌توان در برابر آن نشان داد برساند.این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.

صفحه‌ی 1