ضحی کاظمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سندروم ژولیت
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
گیتار (مجموعه داستان)
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
سال درخت
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
آدم‌نما
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
آدم نباتی تیپ الف (دنیای آدم نباتی‌ها 3)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
مادر آدم نباتی (دنیای آدم نباتی‌ها 2)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
سفیر شهر آدم‌نباتی‌ها (دنیای آدم‌نباتی‌ها 1)

سندروم ژولیت

  • 45,000 تومان

ساکنان شهر تهران، از بعد رویداد شوم «سال سم» برای همیشه از تجربه‌ی عشق محروم شده‌اند. شرکت‌های فروش عشق، محصول نایاب خود را در نمایشگرهای بزرگ سطح شهر، به رخ شهروندان می‌کشند و حسرت به دلشان می‌ریزند. شهروندان فرودست غرب‌نشین برای مقابله با میراث نحس پیشینیان و آنهایی که از فلاکت آنها سود می‌برند، ابزاری در دست ندارند. افسردگی، اعتیاد و خودکشی بیداد می‌کند. شهریار، کاراگاه دایره‌ی جنایی پلیس، در پی مختوم کردن پرونده‌ی خودکشی دختری به نام نیلوفر و پسری که هم‌زمان در آپارتمان او اوردوز کرده، به حقایقی می‌رسد که او را ناخواسته از مسیر حل پرونده، منحرف می‌کند. شهریار به دنبال سرنخ‌های زندگی و مرگ نیلوفر، به سطوح ناشناخته‌ای از شهر پا می‌گذارد و ... سندروم ژولیت، هشتمین رمان بزرگسال و دوازدهمین اثر ضحی کاظمی است. او پیش از این رمان‌ خاک ‌آدم‌پوش را در ژانر فانتری-تاریخی و رمان‌های کاج‌زدگی، آدم‌نما، مجموعه‌ی سه جلدی دنیای آدم‌نباتی‌ها و باران‌زاد را در ژانر علمی‌تخیلی منتشر کرده است. رمان‌های سال‌ درخت و باران‌زاد او به زبان انگلیسی هم منتشر شده‌اند.

گیتار (مجموعه داستان)

  • 26,000 تومان

گیتار، مجموعه‌ای از هفتاد داستانک است که با نگاهی موشکافانه به مسائل جامعه امروز ایران که با مذهب، علوم ماورایی جدید و سنت‌ها آمیخته است، می‌پردازد. پیش از این مجموعه داستانک‌های ضحی کاظمی با عنوان «کفش‌ها تو جفت کن» منتشر شده بود که به دلیل استقبال مخاطبان، در تجدید چاپ با عنوان جدید «گیتار»، بیش از بیست داستانک تازه به آن افزوده شده است. داستانک گیتار و چند داستانک دیگر این کتاب به زبان‌های انگلیسی، لهستانی و عربی ترجمه شده‌اند.

سال درخت

  • 28,000 تومان

«سال درخت» داستان سه نسل از سه خانواده ایرانی‌ست. راوی مرده رمان در طول داستان، برادر سندرم داون خود «پویا» و خواهرش «پرسیا» را خطاب قرار داده و سرگذشت خانواده را برای ایشان بازروایت می‌کند. سرگذشتی که مملو از اشتباهات، بداقبالی‌ها، خرافات، مصیبت، عشق و مرگ است. راوی مدام از زمان حال و ماجرای مهاجرت خواهرش به گذشته بازمی‌گردد و به مرور داستان در هم تنیده 33 شخصیت رمان را که در شجره‌نامه ابتدایی کتاب آورده شده، بازگو می‌کند.

آدم‌نما

  • 29,000 تومان

این رمان علمی‌تخیلی-پادآرمانشهری در آینده‌ای می‌گذرد که انسان‌ها به واسطه‌ بازسازی مدام اندام‌های بدنشان از سلول‌های بنیادی، بر بیماری غلبه کرده و مرگ را به تعویق انداخته‌اند. در آرمانشهر دنیای بعد از انقلاب سلول‌های بنیادی انسان‌های عقیم شده برای بقای خود و انجام به موقع جراحی‌های بهبودشان به قوانین جامعه پایبندند و به زندگی یکنواخت روزمره، خوردن و خوابیدن و کار کردن و تبعیت از مد، دلخوش‌اند. اما در این جامعه افرادی هم هستند که به زندگی روبات‌وار راضی نیستند و دلشان می‌خواهد نقشی بیشتر از یک روبات آدم‌نما را بازی کنند. بهای این نافرمانی‌ها و سرپیچی‌ها در این دنیا، تعویق جراحی‌های بهبود و دستکاری مغز برای حذف بخش‌هایی از حافظه‌ی انسان است که او را به شهروندی ناراضی تبدیل کرده. اتوود، قهرمان داستان، نویسنده‌ای است که برای دومین زیر تیغ جراحی سلول‌های خاکستری مغز می‌رود. اتفاقات نامترقبه و همزمان مانند انفجار راکتورهای هسته‌ای و از کار افتادن بانک‌های سلول‌های بنیادی اتوود را به جستجو برای یافتن بخش‌های پاک شده‌ی مغزش ترغیب می‌کند. تلاش اتوود برای بازیابی حافظه‌اش او را با سوال عجیبی مواجه می‌کند: آیا او در اجرای نقشه‌ی انفجارها دست داشته است؟ «آدم‌نما» از دید اول شخص و از زبان اتوود قهرمان داستان روایت می‌شود. خواننده در جست و جو و حل معمای گذشته‌ی اتوود با قهرمان داستان همراه می‌شود. بریده ای از کتاب: من می‌مانم و سه صندلی خالی. تا روبات بیاید روی تخت دراز می‌کشم. تصویر آرین از ذهنم دور نمی‌شود. می‌دانم که دوستش داشته‌ام و می‌دانم که از دستش داده‌ام. بیشتر از این چیزی نمی‌دانم و این ندانستن آزارم می‌دهد. چطور ممکن است؟ مگر قرار نبوده با پاک شدن خاطرات منفی، حالم بهتر شود و با حذف شدن این خاطرات، دیگر آزرده نشوم؟ اما دلم سنگین است. یک چیزی مثل بغض هنوز توی گلویم باقی مانده. می‌دانم این احساس بی‌دلیل نیست. از عوارض عمل نیست که با خوردن کپسول بنفش‌رنگ از بین برود. از آن دست احساساتیست که در جان آدم رسوخ می‌کند و تا ابد باقی می‌ماند. از جنس لکه‌های ماندگار و حفره‌های خالی وجود آدم که پر شدنی نیست. مثل جای زخمی که روی بدن باقی می‌ماند، حتی اگر از یاد برده باشی این زخم چطور بر پوستت نقش بسته بوده. اما کار بهبود همین است. خاطره‌ دردناک زخم‌ها را از ذهن و جای باقی مانده‌ی آن را از روی بدن پاک می‌کنند. نمی‌دانند بعضی زخم‌ها رد عینی به جا نمی‌گذارند. بعضی زخم‌ها فقط یک تصویر یا یک خاطره نیستند که با جراحی‌ بتوانند حذف‌شان کنند. دیدن تصویر آرین سوزش دوباره‌ زخمی بود که نمی‌دانم چرا بر دلم نشسته.

آدم نباتی تیپ الف (دنیای آدم نباتی‌ها 3)

  • 25,000 تومان

ماجرای «آدم نباتی تیپ الف» از آنجا آغاز می‌شود که دو سال از آخرین ماجراجویی تارا، راما و پاشا می‌گذرد. هر کدام در کشورهای حرفه‌ای خودشان مشغول به کار شده‌اند تا اینکه باخبر می‌شوند نوزاد عجیبی در کشور نوزادان متولد شده و مردی که در قرنطینه به سر می‌برد، هر سال سیستم امنیتی موزه کتاب را دست‌کاری می‌کند. قهرمانان داستان اتفاق‌ها را کنار هم می‌گذارند و در مسیر ماجراجویی تازه‌ای می‌افتند. این بار به دهکده عجیبی که در هیچ نقشه‌ای نیست، کشانده می‌شوند. آن وقت با آدم‌هایی روبرو می‌شوند که نه تیپ الف هستند، نه آدم نباتی.

مادر آدم نباتی (دنیای آدم نباتی‌ها 2)

  • 25,000 تومان

مادر بچه‌اش را همان‌طور با پای لخت بلند می‌کند و سر و صورتش را می‌بوسد و شکمش را قلقلک می‌دهد. بچه قهقهه می‌زند. من و تارا ناخودآگاه همراه بچه می‌خندیم. تا جایی که یادم هست، در کشور نوزادان تمام این کارها را روبات‌ها انجام می‌دادند؛ از شیر دادن به نوزادان تیپ الف گرفته تا عوض کردن پوشکشان. بعید می‌دانم روبات‌های خدمتکار بوسیدن و قلقلک کردن بلد باشند. دلم می‌گیرد. کاش من هم بچه آدم نباتی بودم.

سفیر شهر آدم‌نباتی‌ها (دنیای آدم‌نباتی‌ها 1)

  • 40,000 تومان

نمی‌دانم جورابم را چکار کنم. اگر دور بیندازم روبات زباله‌دان 021 متوجه می‌شود و گزارش می‌دهد. اگر قاطی لباس‌های کثیف بیندازم، باز هم روبات لباسشویی 032 گزارش مورد مشکوک می‌دهد، بهتر است خودم با دست بشویم. تا حالا چیزی را با دست نشسته‌ام. می‌روم سمت دستشویی که جوراب را بشویم که صدای در اتاق را می‌شنوم، یک نفر در می‌زند، قلبم تند تند می‌زند. جوراب کثیف را توی یقه پیراهنم مخفی می‌کنم. یعنی کسی فهمیده؟ به این زودی گیر افتادیم؟ عرق از گوشه‌ی پیشانی‌ام قل می‌خورد روی گونه‌هام. چه حیف! یعنی نقشه‌مان به این زودی لو رفت؟ دیگر نمی‌توانم شهر آدم‌نباتی‌ها را ببینم؟ صدای در زدن شدیدتر می‌شود.

صفحه‌ی 1