شون کارول


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تصویر بزرگ (خاستگاه حیات معنا و خود جهان هستی)
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان
اسرار فیزیک مدرن
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
چیزی عمیقا پنهان (جهان‌های کوانتومی و پیدایش فضا زمان)

تصویر بزرگ (خاستگاه حیات معنا و خود جهان هستی)

  • 230,000 تومان

بیش از چهار قرن است که از پیشرفت علم می‌گذرد و اکثر فلاسفه و دانشمندان حرفه‌ای درباره اعتبار فلسفه طبیعت‌گرایی هم‌چنان بحث و تبادل نظر می‌کنند. شون کارول نه تنها یکی از فیزیکدانان نظری نامدار روزگاران ماست، فیلسوف نیز هست و از بنیان‌گذاران و حامیان مکتب فلسفی نوپای طبیعت‌گرایی شاعرانه است. در فلسفه طبیعت‌گرایی باور بر این است که قلمرو واحدی برای هستی وجود دارد و آن هم جهان طبیعی است. «شاعرانه» نیز از این بابت که راه‌های گوناگونی برای تبیین سازوکارهای جهان طبیعی وجود دارد. اصول بنیادین این سازوکارها، بی‌طرفانه هستند و مو لای درزشان نمی‌رود. اجزای تشکیل‌دهنده میکروسکوپیک ماده بی‌جان که قوانین فیزیک بر آنها حاکم است، در ساختارهای پیچیده‌ای گرد هم می‌آیند و انسان‌های هوشمند، احساساتی، و آگاه را شکل می‌دهند. در کتاب تصویر بزرگ، شون کارول با اتکاء به دانش علمی و به‌عنوان یکی از فیلسوفان طبیعت‌گرای شاعرانه، به تعدادی از پرسش‌های دشوار همه دوران پاسخ می‌دهد. آزادی اراده: اگر انسان مجموعه‌هایی از ذرات است که از قوانین فیزیک پیروی می‌کنند، آیا معنی دارد که حق انتخاب داشته باشد؟ اخلاق: منشاء درست و غلط چیست و آیا برای تمایز میان درست و غلط معیارهای عینی داریم؟ معنی: چرا ما هستیم؟ آیا تأییدی منطقی بر هستی انسان وجود دارد؟ هدف: آیا مفاهیم تکنولوژیکی در توصیف ما از پدیده‌های طبیعی نقش مفیدی دارند؟ شناخت‌شناسی: آیا علم تنها روش کشف دانش راستین است؟ پیدایش: آیا تقلیل‌گرایی بهترین روش درک سامانه‌های پیچیده است، یا سطوح مختلفی از توصیف نیز در این امر سهم دارند؟ آگاهی: پدیده‌های مربوط به آگاهی چگونه از رفتار جمعی ماده بی‌جان پدید می‌آیند؟ تکامل: آیا ایده‌های انتخاب طبیعی را می‌توان به رشته‌هایی غیر از زیست‌شناسی تعمیم داد، یا باید تکامل را یکی از زیرشاخه‌های نظریه کلی‌تری از سامانه‌های پیچیده به حساب آورد؟ جبری‌گرایی: با توجه به عدم‌قطعیت کوانتومی و نظریه آشوب، آینده تا چه اندازه جبری است؟

اسرار فیزیک مدرن

  • 100,000 تومان

1600 سال پیش از آگوستین قدیس پرسیدند که «زمان چیست؟» او در پاسخ چنین گفت، «اگر کسی از من این سوال را نکند، جواب آن را می‌دانم، لیکن اگر بخواهم جواب آن را بدهم، نمی‌دانم.» زمان بر زندگانی‌های ما حکمرانی می‌کند و در بافت جهان هستی تنیده شده است، از طلوع و غروب خورشید گرفته تا چرخه‌های طبیعت، فرآیندهای فکری در مغزهای ما، و ریتم‌های زیستی در روزهای ما. چیزی نیست که تا این حد بر هستی ما چنگ انداخته و توضیح‌اش به این اندازه مشکل باشد. با وجود این، در این دوره‌ی 24 درسی جذاب، شون کارول نویسنده‌ی نام‌آشنا و دانشمند، راهنمای ما در سفری هیجان‌انگیز به گذشته، حال، و آینده است. او در این درس‌ها نشان می‌دهد که چگونه یکی از جنبه‌های جهان هستی که ما تجربه می‌کنیم، به نام آنتروپی، ما را با لحظه‌ی تشکیل جهان و امکان هستی چندجهان پیوند می‌دهد که به مراتب پیچیده‌تر و متنوع‌تر از کیهانی است که ما می‌شناسیم. در این دوره‌ی درسی پروفسور کارول از سیاهچاله‌ها، تورم کیهانی، و انرژی تاریک سخن می‌گوید و به پرسشی پاسخ می‌دهد که تا این اواخر بی‌پاسخ بود و آن این است که قبل از مهبانگ چه رخ داده است؟ تمرکز او بر فیزیک زمان است، لیکن بعضی از نگرش‌های فلسفی، مفهوم زمان را توضیح می‌دهد. افزون بر آن، در این درس‌ها او از ادراک ما از زمان، سازوکار حافظه، و امکان سفر در زمان به گذشته و آینده نیز بحث می‌کند.

چیزی عمیقا پنهان (جهان‌های کوانتومی و پیدایش فضا زمان)

  • 52,000 تومان

شون کارول فیزیکدان نظری و یکی از مشهورترین نویسندگان علم، تاریخ قرن بیستم را بازنویسی می کند. کتاب چیزی عمیقا پنهان که از آن به عنوان شاهکار یاد شده برای نخستین بار نشان می‌دهد که چگونه رویارویی شجاعانه با معماهای بنیادین مکانیک کوانتومی طرز تفکر ما را درباره فضا و زمان تغییر می‌دهد. بیشتر فیزیکدانان این حقیقت ناخوشایند را به درستی نشناخته‌اند که فیزیک از سال 1927 در بحران به سر برده است. شکاف‌هایی در مکانیک کوانتومی وجود داشته که به سادگی از آن‌ها چشم‌پوشی شده است زیرا مبلغان علم همواره آن را عجیب و غیرقابل فهم توصیف کرده‌اند. دانشگاه‌ها نیز فعالیت در مبانی آن را جدی نگرفته‌ا‌ند. کارول در این کتاب، پایانی را بر این بحران مجسم می‌کند. به نظر او، تنها کافی است که بپذیریم که بیش از یک نسخه از ما در جهان وجود دارد، شون کارول‌های بسیار و شما و من‌های بسیار. کپی‌های شما هزاران بار در هر ثانیه به وجود می‌آیند. نظریه چند جهانی رفتار کوانتومی می‌گوید که با هر رویداد کوانتومی، جهان به دو نسخه منشعب می‌شود که از هر نظر یکسانند مگر اینکه در جهان دیگر رویداد کوانتومی رخ نداده باشد. به اعتقاد کارول، ما در آستانه درک جدیدی از ماهیت خود و جایگاه خود در جهان قرار گرفته‌ایم.

صفحه‌ی 1