رضا جولایی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خنده خورشید اشک ماه (قصه پرماجرای سرقت جواهرات)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
نسترن‌های صورتی (مجموعه داستان)
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
ماه غمگین ماه سرخ
  • 148,000 تومان
  • با تخفیف: 148,000 تومان
پاییز 32 (مجموعه داستان)
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
شکوفه‌های عناب
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
1 پرونده کهنه
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
شب ظلمانی یلدا
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
سوء قصد به ذات همایونی
  • 84,000 تومان
  • با تخفیف: 84,000 تومان

خنده خورشید اشک ماه (قصه پرماجرای سرقت جواهرات)

  • 120,000 تومان

در رمان خنده‌ی خورشید، اشک ماه، با زیرعنوان قصه‌ی پرماجرای سرقت جواهرات، یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ ایران را محور اثر تازه‌ی خود کرده است: روز به توپ بستن مجلس به سرکردگی لیاخوف، افسر گارد قزاق. قصه‌ی جولایی از این روز، دوم تیر 1287 خورشیدی، آغاز می‌شود؛ یوم‌التوپ. چند دزد اجیر می‌شوند تا از خانه‌ای اشرافی به دور از هیاهو‌ی مرکز شهر یک اتومبیل را بدزدند که در زیرزمین خانه انبوهی شی گران‌قیمت می‌یابند. آن‌ها بخشی از یک نقشه‌ی بسیار عجیب هستند. از سویی کنسول‌گری‌ها در حال ارسال اخبار نابودی مجلس هستند و روس‌ها سرمست از پیروزی، از سویی دیگر اعدام‌ها آغاز و آدم‌ها پنهان شده‌اند و این سرقت شاید یک اتفاق جزئی باشد؛ اما... جولایی، با ساختاری معماگونه و گره‌زدن تاریخ ‌رسمی با تاریخ‌شخصی، یک رمان نفس‌گیر نوشته: رمانی که داستان یک زمان گم‌‌شده است.

نسترن‌های صورتی (مجموعه داستان)

  • 42,000 تومان

بیشتر داستان‌های این کتاب، همچون دیگر آثار نویسنده آن، حال و هوایی «قاجاری» دارند و فضای آن دوران را بازسازی می‌کنند، اما چون ژرف‌تر نگریسته شود تصویری از حیات فردی و مناسبات اجتماعی آدم‌ها به چشم می‌خورد که منحصر به این دوران نیست. قصه‌ها گر چه در ظاهر از سیاست و تاریخ متاثرند، در تمهیدی هستند برای مطرح کردن دغدغه‌های اصلی بشری. در فضایی اغلب تیره، شخصیت‌‌هایی غبارگون در حرکتند که در متن این تیرگی عمق وجودی خود را آشکارا نمایان می‌کنند. قهرمانان داستان‌ها فقط اشراف و شاهزادگان قاجاری نیستند، قشرهای دیگر نیز حضور دارند و حکایت آنچه در دو سه دوره تاریخی بر آنان می‌رفته هاله پیرامون این دوره‌ها را کنار می‌زند. گویی تصویر اشرافیت رو به انقراض از دید روان‌شناسی تاریخی و چهره طبقه متوسط از نگاه روانکاوی فردی ترسیم شده است.

ماه غمگین ماه سرخ

  • 148,000 تومان

رضا جولایی، داستان‌نویس جریان‌سازی که با آثاری مانند سوء‌قصد به ذات همایونی و شکوفه‌های عناب یکی از مهم‌ترین داستان‌نویسان معاصر ایران است، در رمان ماه غمگین، ماه سرخ بار دیگر قدرتش را در روایت خلاقانه یک واقعه تاریخی به رخ کشیده است. رمان روایتی است از پنج روز آخر زندگی میرزاده عشقی در تیر ماه 1303. شاعر ناآرام و منتقدی که ترور تراژیکش یکی از نمادهای کشتن ذهن‌های آزادی‌خواه است در تاریخ معاصر. جولایی شخصیت‌های تاریخی را با استفاده از تخیل شگفتش تبدیل کرده به قهرمان‌های داستانی. از شخصیت‌هایی چون ملک‌الشعرای بهار و قمرالملوک وزیری تا آدم‌هایی که در غبار تاریخ گم شده‌اند و جولایی آن‌ها را ساخته است. داستان با خواب شومی آغاز می‌شود که شاعر آزادی‌خواه دیده. خوابی که همه وجودش را آشفته کرده و می‌خواهد بار سفر ببندد تا این شر از سرش بگذرد. در این میان، شخصیت‌های گوناگون قصه‌های خود را می‌گویند در راستای قصه عشقی جوان. تصویر تهرانی را می‌بینیم که سرگردان آخرین روزهای حکومت قجرهاست و قدرت گرفتن «سردار سپه»ای که نمی‌خواهد عشقی زنده بماند. رمان قصه رنج فکر است در تاریخی که بسیاری اوقات نخبگان خود را از بین برده است و ترس شاعر از گلوله‌ای که نمی‌داند از کجا بر تتش خواهد نشست. و دیالوگ مشهور رمان: عشقی در حال مرگ به بهار می‌گوید «می‌دانم که می‌میرم، رسوای‌شان کن. به همه بگو چه کسانی مرا کشتند...»

پاییز 32 (مجموعه داستان)

  • 88,000 تومان

چیزی نگفتم و رفتم. می‌دانستم به من احتیاج دارند. حزب ما کسی را مثل من نداشت. شاخه‌های زیردستم مثل ساعت کار می‌کرد. بهتر از توده‌ای‌ها. بهتر از آن روزبه که برای همه قهرمان شده بود. گیریم او کتاب نوشته بود من نه؛ عوضش در شطرنج از او سر بودم....

شکوفه‌های عناب

  • 180,000 تومان

رضا جولایی، نویسنده صاحب سبک ادبیات ایران، در شکوفه‌های عناب باز هم به سراغ روایتی تاریخی رفته و آن را با خیال‌ورزی چندسویه‌ای پرداخته است. او با رمان‌های مشهورش، از جمله سوء‌قصد به ذات همایونی و شب ظلمانی یلدا، یکی از مهم‌ترین نویسندگان امروز ایران به حساب می‌آید. کتاب داستان قتل روزنامه‌نگاری آزادی‌خواه، میرزا جهانگیرخان صوراسرافیل، است. رمان با صحنه مویه زنی آغاز می‌شود که خبر مرگ روزنامه‌نگار جوان به او رسیده، زنی که عاشقش است. بعد قصه با فلاش‌بک‌ها و فلاش‌فورواردها، شخصیت‌هایی می‌سازد که هر کدام به نحوی با استبداد و فضای ملتهب تاریخ ایران گره خورده‌اند. جولایی قهرمان‌های خیالی خود را کنار شخصیت‌های واقعی تاریخی قرار داده و قصه می‌سازد. رمان بی‌وقفه داستان می‌گوید و پیش می‌رود. از مرگ و عشق و البته نفرت. رمانی که در اوج پختگی نوشته شده است و خواننده را به سفری عجیب می‌برد.

1 پرونده کهنه

  • 45,000 تومان

پنج نفر بودند: یک سرهنگ ستاد، یک سرگرد فراری، یک سروان اخراجی و دو نفر شخصی. دور میزگرد قدیمی با چند صندلی لهستانی و یک چراغ سقفی حباب‌دار که نور اندکی به اتاق می‌پاشید. پرده‌ها را کشیده بودند. نمی‌دانستند که بیرون برف ریزی شروع باریدن کرده. زمستان سختی بود. دایم برف می‌بارید. همه‌جا یخ زده بود، حتی شاخه‌های درختان یخ زده بودند و از آن‌ها قندیل‌های بلورین آویزان بود. هر شب چند پرنده یخ می‌زدند و زیر شاخه‌ها می‌افتادند، اما کسی به آن‌ها نگاه نمی‌کرد...

شب ظلمانی یلدا

  • 170,000 تومان

رضا جولایی نویسنده‌ نام ‌آشنا و صاحب‌ سبکِ روزگارِ ماست. رمان‌ها و داستان‌های او در بیش از سی سال از کارِ نویسند‌گی‌اش بیانگر نگاه خاص و منحصر به‌ فردش به تاریخ و روایت در ادبیات ایران بوده است. رمانِ شب ظلمانی یلدا یکی از همین رمان‌هاست که برای نخستین‌بار سالِ 1372 منتشر شد. رمانی که نشرچشمه بعدِ تجدیدچاپِ اثرِ درخشانِ جولایی یعنی سوءقصد به ذات همایونی، از نو چاپش کرده است. رمان داستان چند شخصیت است. از سربازِ مجروحی گرفته که در جنگ با روس‌ها زخم برداشته تا جوانی مسیحی با دغدغه‌های عجیبش. این دو کلان ‌روایت درهم ترکیب می‌شوند و ماجرایی رقم می‌زنند از اتفاق‌هایی در دلِ تاریخ که قرار است رفتارهایی عاشقانه، سیاسی و بیش از آن‌ انسانی بسازند. فضای نوِ رمان و توجه نویسنده به عناصری متفاوت در دلِ این تاریخ است که شبِ ظلمانی یلدا را به رمانی خواندنی و تأثیرگذار تبدیل می‌کند. جولایی در اکنافِ تاریخِ غیررسمی‌اش آدم‌هایی را می‌سازد که در حالِ تجربه‌ هراس‌ها و بیم‌هایی‌اند که در نهایت هویت‌شان را رقم می‌زند. جهانی که در آن ماجرا گاه از تصویرِ شمایلِ مسیح بر پارچه شروع می‌شود... جولایی نویسنده‌ تکه‌های پُرغبارِ است. ذهنی داستان‌گو که می‌خواهد زمانِ از دست‌ رفته را احضار کند.

سوء قصد به ذات همایونی

  • 84,000 تومان

سوء قصد به ذات همایونی یک رمان تاریخ‌ساز است. رضا جولایی با نوشتن این رمان نگاهی نو به مفهوم تاریخ در داستان‌نویسی ایرانی افزود. رمان روایت اعضای جریانی مارکسیستی است در دوران استبداد محمدعلیشاه قاجار در تهران و ترور نافرجام این شاه که دلیلی می‌شود بر سرکوب‌های بعدی او... جولایی با قدرت خیال و به خدمت گرفتن تاریخ‌نگاری شخصی‌اش جهانی آفریده که در آن می‌توان روح آزادی‌خواهی، تنهایی و هراس را مشاهده کرد. رمانی که در آن استالین و صادق هدایت هم حضور خود را دارند و چنان جذاب و پر حادثه نوشته شده که عملا یکی از نمادهای رمان‌نویسی ایران در 30 سال گذشته است. جولایی در این رمان پرکشش سرنوشت‌هایی می‌سازد که در تاریخ رسمی خبری از آن‌ها نیست و انگار اوست که این اروح را احضار می‌کند تا از یک گذشته دور بگویند، مصداقی شوند از «یاد آر ز شمع مرده یاد آر» دهخدا. رضا جولایی با نوشتن این رمان جهانی دیگر آفرید...

صفحه‌ی 1