جان گریبین ماری گریبین


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سفر در زمان (آشنایی با برخی از مفاهیم فیزیک نوین و شناخت جهان)
آشنایی با نیوتون (مشاهیر علم)
  • 7,000 تومان
  • با تخفیف: 7,000 تومان
آشنایی با گالیله (مشاهیر علم)
  • 4,800 تومان
  • با تخفیف: 4,800 تومان

سفر در زمان (آشنایی با برخی از مفاهیم فیزیک نوین و شناخت جهان)

  • 14,000 تومان

آیا سفر به گذشته و آینده امکان‌پذیر است؟ آیا چنین سفری تنها زاده‌ی خیال‌پردازی نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی نیست؟ نظر دانش جدید در این‌باره چیست؟ آیا چنین سفری از دید دانشمندان شدنی است؟ پاسخ به این پرسش‌ها را در کتاب سفر در زمان می‌یابید. کتاب سفر در زمان یک داستان علمی-تخیلی نیست. شرحی کاملا علمی است درباره‌ی یکی از آرزوهای دیرینه‌ی انسان؛ یعنی سفر به گذشته و آینده. پرسش اصلی کتاب این است: آیا براساس دانش فیزیک و اخترفیزیک امروز، انجام چنین کاری به ‌طور کلی امکان‌پذیر است یا خیر؟ نویسندگان برای پاسخ‌ دادن به این پرسش، به شرح برخی از مبانی فیزیک نوین می‌پردازند و در راس آن، دو نظریه‌ی بزرگ ”نسبیت عام” و ”مکانیک کوانتومی” را شرح می‌دهند. این دو نظریه نه تنها فیزیک و اختر فیزیک، بلکه نگرش انسان به جهان را دگرگون ساخته است. این نظریه‌ها که از پیچیده‌ترین نظریه‌های فیزیک قرن بیستم محسوب می‌شوند، در این کتاب با زبانی ساده تشریح شده‌اند.

آشنایی با نیوتون (مشاهیر علم)

  • 7,000 تومان

آشنایی با نیوتن، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای خواندنی است که به زندگی و آثار دانشمندان بزرگ پرداخته است. جان و مری گریبین در این کتاب، آثار و کشفیات عمده‌ی نیوتن را برای دوستداران دانش به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. آیزاک نیوتن (1642ـ1727‌م) بزرگ‌ترین دانشمند تمام اعصار قانون جاذبه عمومی را که حرکت اجرام آسمانی را توضیح می‌دهد، کشف کرد و قوانین اساسی دینامیک را که به نام خود او «قوانین نیوتن در حرکت» نام دارند وضع نمود. وی هم‌چنین تئوری نور و رنگ را ارائه داد. نیوتن پس از آن‌که مطالعات علمی خود را تکمیل کرد ریاست ضرابخانه سلطنتی را عهده‌دار شد و با کفایت و توانایی، اصلاحات ضروری و لازم را در سیستم پولی کشور به وجود آورد.

آشنایی با گالیله (مشاهیر علم)

  • 4,800 تومان

آشنایی با گالیله، از جمله کتاب‌های جذابی است که به آثار و زندگی دانشمندان بزرگ پرداخته است. جان و مری گریبین، در شرح حال شیرین و خواندنی کار و زندگی گالیله را برای دوستداران علم به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. گالیلئو گالیلئی (۱۵۶۴ـ۱۶۴۲‌م) یک دانشمند واقعی بود. او برای اثبات درسی نظریه‌ها به جای تکیه بر آثار ارسطو، دست به تجربه و آزمایش زد. در افسانه‌ها آمده است که گالیله برای آزمایش سقوط آزاد اجسام، اشیایی را از بالای برج کج پیزا به پایین پرتاب کرد. مشاهدات نجومی او با تلسکوپ، ضربه‌ای محکم بر نظریه‌ی زمین مرکزی جهان بود که سرانجام منجر به محکومیت او شد. اودر کنار کارهای علمی فراوانی که انجام داد، به زندگی بسیار علاقه‌مند بود. او سه فرزند داشت، قدرت بیان و فصاحتش ستایش‌انگیز بود و دوستان و حامیان بسیاری در میان امیران و کاردینال‌ها داشت.

صفحه‌ی 1