تادئوش روژه ویچ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پیرمرد کوتوله مضحک (نمایش‌نامه)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
پیرزن کرچ (نمایش‌نامه)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
دام (نمایش‌نامه)
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
شهادت یا 1 کم آسایشی که کم داریم فهرست (2 نمایش‌نامه)

پیرمرد کوتوله مضحک (نمایش‌نامه)

  • 20,000 تومان

«پیرمرد کوتوله‌ی مضحک» با عنوان فرعی (کمدی در دو پرده)، مضحکه‌ی تکان‌دهنده‌ی تلخی است. نه فقط از نقطه‌نظر نگاهی که بر پیری و سال‌خوردگی دارد. بلکه به دلیل نگاهی که بر رویاها و آمال و آرزوهای بزرگ درهم‌شکسته‌ی زندگی می‌افکند. یک زندگی یکنواخت و ملال‌آور که در آن فساد و تباهی جایگزین جهش و پیشتازی شده است. این نمایشنامه می‌تواند جنبه‌ای هولناک داشته باشد و عرق سردی بر بدن تماشاگران بنشاند و حالتی بس غم‌انگیز برایشان ایجاد کند. فقط اگر تصور کنیم که در پشت عروسک‌هایی که شخصیت اصلی نمایش با آن‌ها بازی می‌کند، می‌توان دختران کوچکی را با گوشت و پوست و استخوان یافت. او مصلحی اجتماعی است اما هرگز جوانی ازدست‌رفته‌اش را از یاد نمی‌برد. هرگز وحوشی را که مسبب اصلی این‌همه مصیبت انسانی‌اند نمی‌بخشد. او با کلمات از این مصیبت دنیوی مضحکه‌ای سراسر مطایبه‌آمیز و کمدی می‌سازد.

پیرزن کرچ (نمایش‌نامه)

  • 10,000 تومان

گارسون: آه! دختربچه بودن چه مصیبتیه. شما تجربه خیلی زیادی دارین. مادام؛ متاسفانه باید بگم که تقریبا دیگه هیچ کس قدرشناس توانائی عقلی و بصیرت پیرزن‌ها نیست. شما باید رئیس جمهور می‌شدین، یا دبیرکل، فرماندار، یا استاندار... پیرزن: عزیزجون، من قبلا همه این چیزائی که تو میگی شدم؛ فرماندار و سارتر و گاو مقدس و حتی کتاب‌فروش ساده دوره‌گرد هم بودم و کتاب‌هایی فروختم که شیطان دلش می‌خواست توشون حلول پیدا کنه، مثل رمان ”تسخیرشدگان“. ولی حالا دیگه وقتی برای این جور حماقت‌ها ندارم؛ حالا دیگه کرچ شده‌ام، باید رو تخم‌هام بنشینم! البته این یه استعاره‌س، یه تشبیهه؛ من باید بدون وقفه زایمان کنم. از همین حالا و همین‌جا شروع می‌کنم. آب حاضر کن، آب خیلی زیاد، یه طشت بزرگ پر آب بیار. ملافه حاضر کن، ملافه‌های زیاد... ( پرده می‌افتد. یک پرده سفید با لکه‌های قرمز.)

دام (نمایش‌نامه)

  • 18,000 تومان

در نمایش‌نامه «دام» که آمیخته‌ای از واقع‌گرایی و فراواقع‌گرایی توام با گروتسکی اکسپرسیونیستی است؛ تادئوش روژه‌ویچ به جستجوی لحظاتی تخیلی از زندگی خصوصی «فرانتس کافکا»، نویسنده نام آشنا می‌پردازد و ما را با خود همراه می‌کند.

شهادت یا 1 کم آسایشی که کم داریم فهرست (2 نمایش‌نامه)

  • 30,000 تومان

2 نمایش‌نامه فهرست و شهادت که در این کتاب ارائه شده، از بهترین نمونه‌های سنت تئاتر مدرن لهستان است. تادئوش رو ژه‌ویچ با خلق تکنیک‌های جدید نمایش‌نامه نویسی و پژوهش در نقاشی‌ها،تصاویر و آثار باقی مانده از جنگ، یادآور دشواری‌ها و پوچی‌های دردنام مردم لهستان پس از کشف واقعیت‌های هولناک اردوگاه آشویتز است.

صفحه‌ی 1