استیون جانسون


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چگونه شوستاکوویچ نظر مرا تغییر داد
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
ما چگونه به اکنون رسیدیم (6 نوآوری که جهان مدرن را ساخت)
دوراندیشی (چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم)

چگونه شوستاکوویچ نظر مرا تغییر داد

  • 160,000 تومان

وقتی با قدرت دگرگون‌کننده موسیقی در زندگی انسان‌ها مواجه می‌شوم، آن کلمات مانند صدای ناقوس در ذهنم طنین‌انداز می‌شوند: «نمی‌توان گفت.» در تاثیرگذاری موسیقی چیزی هست که تحلیل را به چالش می‌کشد؛ رویکرد فلسفی، روان‌شناختی، عصب‌شناختی یا هر رویکرد عقلانی دیگری. فقط شعر می‌تواند بدان نزدیک شود. اینکه چیزی که این‌چنین قدرتمندانه می‌تواند ما را تحت‌تاثیر قرار دهد اساسا توضیح‌ناپذیر باقی می‌ماند، برای برخی مایه تسلی و برای برخی دیگر مایه سرخوردگی است. راستش این کتاب چندان هم درباره آن «شوستاکوویچ» نیست. درباره آن آهنگساز پیچیده و رنج‌کشیده و ترس‌‌خورده از سانسور و سرکوب نیست که کتاب‌های متعددی درباره‌اش نوشته شده است. این کتابی است درباره لذت رهایی‌بخش موسیقی. استیون جانسون، موسیقی‌دان و منتقد برجسته موسیقی، در طول این نوشتار با صداقتی تحسین‌برانگیز تجربه‌های شخصی‌ای را که از روند درمان بیماری افسردگی‌اش داشته است گره می‌زند به تاویل و تفسیرهای فنی تاریخ هنری که از موسیقی «شوستاکوویچ» ارائه می‌دهد و از دل این دو جریان موازی خواننده را هم با زندگی و آثار آهنگساز آشنا می‌کند و هم اهمیت نورانی و شفابخش هنر را گوشزد می‌کند. ساختار کتاب از منظر نوع روایت کم‌نظیر است. چندان که بعید به نظر می‌رسد در حوزه نقد و تحلیل موسیقی تا به حال به چنین چیزی برخورده باشیم. منتقد میان خود افسرده‌اش که دارد برای درمان دست و پا می‌زند و آهنگسازی که موضوع نوشتار اوست نوعی هم‌ذات‌پنداری ایجاد می‌کند و رفته رفته هم خودش و هم آهنگساز رنجور را از دل ظلمات به سمت نور پیش می‌برد.

ما چگونه به اکنون رسیدیم (6 نوآوری که جهان مدرن را ساخت)

  • 95,000 تومان

در این کتاب، استیون جانسون تاریخ نو آوری‌ها را طی چند قرن بررسی می‌کند و جنبه‌های مختلف زندگی امروزین را از آغاز پیدایش توسط افراد غیرحرفه‌ای و سرمایه‌گذاران، تا نتایج ناخواسته آنها را طی تاریخ دنبال می‌کند. این کتاب حاوی گزارش اشتباهات تصادفی و هوشمندانه‌ای است. از ناشر فرانسوی که پیش از ادیسون فونوگراف را اختراع کرد تا بازیگر سینمایی هالیوود که به فناوری مربوط به وای‌فای و بلوتوث کمک کرد. از پلیسی که فلاش عکاسی را اختراع کرد تا پرتو لیزر که گرمایی معادل گرمای هسته مرکزی خورشید را تولید می‌کند. چگونه به اکنون رسیدیم در واقع به تاریخ پنهان وسایل روزمره امروزین می‌پردازد.

دوراندیشی (چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم)

  • 120,000 تومان

تصور کنید که به رستوران رفته‌اید و می‌خواهید از میان غذاهای داخل منو یکی را انتخاب کنید. پژوهش‌های زیادی وجود دارند که چگونگی همین انتخاب عادی و روزمره را تشریح می‌کنند و مهارت‌هایی را برای درست تصمیم گرفتن می‌آموزند. اما دشوارترین تصمیم‌ها آنهایی هستند که پیامدهایی درازمدت و حیاتی خواهند داشت و انبوهی از عوامل پیش‌بینی‌ناپذیر در آنها دخیل‌اند: آیا ازدواج کنم یا نه؟ محل زندگی‌ام را تغییر دهم یا نه؟ کسب و کار خودم را راه بیاندازم یا نه؟ درباره چنین تصمیم‌هایی دانش بسیار اندکی داریم و ناگزیر تصمیم‌هایی احساسی می‌گیریم. استیون جانسون در این کتاب ماجراهای متنوعی را درباره تصمیم‌هایی دوراندیشانه روایت می‌کند. از چگونگی تصمیم‌گیری داروین برای ازدواج کردن تا تصمیم‌گیری فرماندهان نظامی برای انجام عملیات‌هایی پرخطر و حساب و کتاب مسئولان شهری برای طرح‌های توسعه و ساخت و ساز. او معتقد است با ارزیابی این انتخاب‌های دشوار می‌توانیم فرایندهایی برای تصمیم‌های دوراندیشانه بیابیم و بکوشیم تا، با نوعی خردمندی و سنجیدگی، تصمیمی متناسب با وضع خاص خودمان بگیریم.

صفحه‌ی 1