ابراهیم گلستان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مختار در روزگار
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
برخوردها در زمانه برخورد
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
نوشتن با دوربین (رو در رو با ابراهیم گلستان)
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
اسرار گنج دره جنی
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان

مختار در روزگار

  • 98,000 تومان

قدش برای سنش کوتاه نبود اما از قوز کوچکی که گردن او را فرورفته بین شانه ها نشان می داد کوتاه می نمود، و وقتی که، سال ها بعد، سنش زیادتر شد قد کوتاه مانده بود یا شاید از همین علت چنین به چشم می آمد. شاید. دست هایش از تناسب عادی درازتر بود که پاهایش را چپیده در تنه می دیدی. با چنین پاها هم خوب تند می دوید و هم در فوتبال محکم به توپ می کوبید - و محکم تر به ساق پای روبه روئی ها. بسیار مهربان و شوخ بود، با لبخندی همیشه حاضر و ذهنی همیشه آماده، بسیار باهوش بود و در مدرسه حاجت نداشت درس ها را بازحمت و مرور مکرر به حافظه بسپارد. شعرهای زیاد از بر داشت، و از همان زمان مدرسه شعر و قصیده هم می گفت. صدای تیزی داشت، و لهجه یی که نمی دانم از کجا فارس بود، نیریز یا فسا، شاید، هرچند شیرازی در نام خانوادگی اش می آمد. اسمش مختار بود و نام خانوادگی اش کریم پور شیرازی. خانه شان در اتاق های حیاط طویله «نصریه» بود. نصریه که آن وقت ها بیرون شهر در کنار کشتزارهای غربی شیراز بود خانه جلال خان بود. جلال خان پدر فریدون توللی بود. فریدون هفده هیجده ساله عاشق شد مختار به او قبولانید که عاشق اگر عاشق است باید سر بگذارد به بیابان. مجنون شدن از تو رهنما شدن از من. جلال خان آدم به هر طرف روانه کرد، در اصطهبانات گیرشان آورد، آوردندشان به شهر جلال خان فریدون را نوازش کرد، مختار را با بابا و جمع خانواده شان بیرون.

برخوردها در زمانه برخورد

  • 80,000 تومان

گفته‌اند که «حقیقت همیشه غریب است، غریب‌تر از قصه ساخته». این کتاب تنها، فقط، از حقیقت و از واقعیت است که می‌گوید. این کتاب را من در سال 1336 به پایان آوردم. می‌شد آن را از زیرساطور سیاه تیمور بختیاری کمابیش سالم به در آورد... اما متن آن، به گمانم، ضرر میزد به اعتبار خطاکار یک استاد که به حد شگفت‌انگیزی عقل، و بسط رتبه استادی را واداده بود به کارها و مسائل دیگر و مخدوش، تا صنعت سنگینی را اداره کند.

نوشتن با دوربین (رو در رو با ابراهیم گلستان)

  • 42,000 تومان

این کتاب حاصل یک گفت و گوی طولانی است که در فاصلة ژوئن 2002 تا دسامبر 2003 طی چهار دیدار با «ابراهیم گلستان» انجام شده است. نویسنده که برای پروژة دکتری خود روی تحقیقی دانشگاهی دربارة سینمای ایران، با عنوان تاریخ تحلیلی ریشه‌های موج نو در سینمای ایران کار می‌‌کند، به طور مشخص به سه کارگردان برجسته و پیشگام سینمای روشنفکری و غیر متعارف ایران در سال‌های 1338 تا 1348، یعنی ابراهیم گلستان، فرخ غفاری و فریدون رهنما می‌پردازد. فیلم‌سازانی که به گمان او زمینة شکل‌گیری و ایجاد جریانی تحت عنوان موج نو را در سینمای ایران فراهم کردند و تأثیر عمیق و انکارناپذیری بر فیلم‌سازان نسل پس از خود گذاشتند و نقش ابراهیم گلستان در این میان بسیار بارزتر و تأثیرگذارتر از بقیه بوده است.

اسرار گنج دره جنی

  • 100,000 تومان

یک چشم مرد از تمام صورت او پهن‌تر بود انگار اصلا یک چشم، در قاب گرد فولادی، تمام صورت او بود ـ تا وقتی که ذره‌بین پهن را پس برد، آن وقت صورت عادی، و لاغر بود. و چشم هم مانند آن یکی دیگر. مرد جام طلای کنده‌کاری کوچک را گذاشت روی میز که پیشش بود، بعد عینک را که گیر داده بود به پیشانی پائین کشید تا شیشه‌های تیره روی چشم آمد. از چهره‌اش دیگر خیال و حسش را نمیشد دید. حدس هم نمی‌شد زد، از بس که ساکن بود. دیگر فقط صدا میماند.

صفحه‌ی 1