کاوه میرعباسی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بیگانه
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
بر استخوان‌های مردگان
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
مزرعه حیوانات
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
صلیب آبی و 6 داستان دیگر (ماجراهای پدر براون کشیش کارآگاه 1)
سقوط
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
بچه‌های سبز
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
مادر پسر
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
ساعت نحس
  • 234,500 تومان
  • با تخفیف: 234,500 تومان
بیراه
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
طاعون
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان
کمدی الهی 3 بهشت (3 جلدی با قاب) شومیز
  • 395,000 تومان
  • با تخفیف: 395,000 تومان
کمدی الهی 2 برزخ (3 جلدی با قاب) شومیز
  • 375,000 تومان
  • با تخفیف: 375,000 تومان

بیگانه

  • 88,000 تومان

امروز تو دفتر سرم خیلی شلوغ بود. کارفرمایم محبتش گل کرد. پرسید آیا خسته نیستم و خواست سن مامان را بداند. گفتم «حدود شصت.» که یک‌وقت اشتباه نکرده باشم و نمی‌دانم چرا قیافه‌اش نشان داد خیالش آسوده شده و قضیه را خاتمه‌یافته دانست...

بر استخوان‌های مردگان

  • 125,000 تومان

بر استخوان‌های مردگان سال 2009 منتشر شده و یکی از شاخص‌ترین رمان‌های نویسنده است. نامش برگرفته از شعر ویلیام بلیک است و قصه‌اش در شهری کوچک رخ می‌دهد. شهری که در گوشه‌ای افتاده و مرزی است. راوی زنی است در آستانه سال‌خوردگی که به گیاهان و جانوران و انزوا علاقه دارد. دست سرنوشت او را به این شهر کشانده و او ناگهان شاهد قتل‌های عجیبی می‌شود. قتل آدم‌های مهمی در شهر، اما پلیس شهادت‌های او را به هیچ‌وجه جدی نمی‌گیرد. نیمه‌دیوانه می‌دانندش ولی او سر حرفش می‌ایستد و تلاش می‌کند نشان دهد و بقبولاند که این آدم‌ها را موجوداتی به «دلایلی» کشته‌اند... توکار چوک یک روایت معمایی سیاه را با حال و هوایی هراس‌آلود تلفیق می‌کند و رمانی می‌آفریند که تا بن استخوان خواننده نفوذ می‌کند.

مزرعه حیوانات

  • 75,000 تومان

کتاب مزرعه‌ حیوانات شاهکار جورج اورول که در ایران به نام قلعه‌ حیوانات نیز شناخته می‌شود، رمانی کوتاه و تمثیلی درباره‌ گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، انسان‌ها را از مزرعه‌شان فراری می‌دهند تا خود، اداره‌ مزرعه را به دست گیرند و برابری و رفاه را در جامعه‌ خویش برقرار سازند. سرپرستی این جنبش را گروهی از خوک‌ها به عهده دارند، اما پس از مدتی این گروه جدید نیز به سرپرستی خوکی به نام ناپلئون، به گروهی خودکامه تبدیل شده و به بهره‌کشی از سایر حیوانات پرداخته و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند...

صلیب آبی و 6 داستان دیگر (ماجراهای پدر براون کشیش کارآگاه 1)

  • 36,000 تومان

پدر براون یکی از نامتعارف‌ترین پرسوناژهای تاریخ ادبیات پلیسی است. این کشیش کاتولیک رومی خپله و عینکی همیشه کلاهی سیاه و عصایی در دست دارد، با صورت گرد و نگاه کودکانه اش ساده دل و هالو به نظر می‌رسد. آنقدر گیج و حواس پرت و دست و پا چلفتی است که حد و حساب ندارد. اما با وجود همه این خصوصیات یکی از چهره‌های اسطوره‌ای ادبیات پلیسی و از جمله ابرمردان کاوشگری و جرم‌ستیزی به شمار می‌آید. شیوه کاوشگری پدر براون با روش دیگر همتاهایش تفاوت دارد. او با دانش و تکنیک‌های رایج پلیسی بیگانه است و کمترین اطلاعی از آن‌ها ندارد. به گفته یکی از منتقدان، حتی قادر نیست بین اثر انگشت دست و پا فرق بگذارد، آنچه در حل معماها یاری‌اش می‌کند، عقل سلیم است و قابلیت درک بدیهیاتی که سایرین بی‌توجه از کنارش می‌گذرند یا از فهم‌شان عاجزند. چسترسون، پدر براون را خلق کرد تا تفکری فلسفی را تجسم ببخشد، یعنی همان هدفی را پیگیری می‌کرد که ولتر از آفرینش میکرومگاپس داشت.

سقوط

  • 85,000 تومان

رمانی است فلسفی با مضمون معصومیت، حبس معنوی، نیستی و حقیقت. نویسنده، با ترسیم تصویری منقلب‌کننده و طعنه‌آمیز از انسان مدرن که در دوزخی خودساخته گرفتار آمده، روایتی غیردینی از «هبوط» آدم از «باغ عدن» عرضه می‌دارد. بی‌دلیل نیست که منتقد آمریکایی آلفرد گالپین برای مقاله‌اش درباره‌ی این رمان عنوان «دانته در آمستردام» را برگزید...

بچه‌های سبز

  • 32,000 تومان

داستان بلند بچه‌های سبز، از درخشان‌ترین آثارش، در قرن هفدهم روایت می‌شود، در زمانی‌که لهستان درگیر جنگ است... یک گوتیک مدرن است که از سویی آثار قرن هجدهمی را به یاد می‌آورد و از سویی نیم‌نگاهی دارد به دستاوردهای امبرتو اکو؛ داستان بلندی که هم تاریخ و متافیزیک و علوم غریبه را در هم ادغام می‌کند و هم گوشه‌چشمی دارد بر جهانی که از بین رفته و جایی پنهان شده و انگار انسان امروز را با آن دیگر کاری نیست. روایتی از کوچ افسانه‌های کهن یا حتی سلاخی‌شان به دست جهان نو.

مادر پسر

  • 15,000 تومان

فرانسوا موریاک، رمان‌نویس نامدار فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبی 1952، در مادر پسر یکی از قدرتمندترین و تکان‌دهنده‌ترین تصاویر را از فضای بسته و خفقان‌آور زندگی طبقه بورژوای شهرستانی در نیمه نخست سده بیستم ترسیم می‌کند. با این همه، مادر پسر، مانند هر رمان بزرگ دیگری، به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود و احساسات عمیق بشری را نشانه می‌گیرد؛ احساساتی چون رنج و اندوه، و البته بارقه‌هایی از خوشی و شادی که گاه در زندگی سوسو می‌زند.

ساعت نحس

  • 234,500 تومان

رمان «ساعت نحس»، که پیش از «صد سال تنهایی» در 1962 نگاشته شد، از همنشینی روایت‌هایی پراکنده و درهم‌آمیختگی سرنوشت‌هایی مجزا پدید آمده و زیر سایه صلح شکننده و ناپایدار پس از جنگ داخلی شکل گرفته است. مکان وقایع روستایی خیالی در کلمبیاست که با چسبانده شدن هجونامه‌هایی به در منزل ساکنانش - به دست شخص یا اشخاصی ناشناس و شب‌هنگام - آرامشش به هم می‌ریزد: بد گمانی به جان اهالی می‌افتد، اختلاف‌های گذشته از نو بیدار می‌شوند، زخم‌های دیرین دوباره سر باز می‌کنند؛ آنچه ابتدا مضحکه و شوخی زمخت تلقی می‌شد به تراژدی مرگ‌بار و قتل می‌انجامد. در پایان، هجونامه‌ها جایشان را به اعلامیه‌های مخفی سیاسی می‌سپارند، مخالفان بالقوه حکومت به حبس می‌افتند و بسیاری از مردان آبادی به کوه می‌زنند تا چریک شوند. در حالی که قضیه هجونامه‌ها یک‌باره به خاطره‌ای بامزه بدل شده، به نظر می‌رسد جنگ داخلی دیگری در راه است.

بیراه

  • 50,000 تومان

د اسنت غرق در خیالات و خاطره‌های درهم و آشفته بود؛ بخار سوزانی از آتشدان لبریز از هیزم برمی‌خاست و در اتاق پخش می‌شد؛ پنجره را نیمه‌باز کرد. آسمان، به سان خیمه عظیمی هم نقش پوست قاقم، با زمینه‌ای سیاه و گل‌گل‌های سفید، در برابرش قد افراشته بود.

طاعون

  • 220,000 تومان

رویدادهای غریبی که موضوع این وقایع‌نامه‌اند در ...194 در اوران اتفاق افتادند. به عقیده عموم،این رویدادها اندکی غیرعادی بودند و نامتعارف جلوه می‌کردند. در نظر نخست، اوران، فی‌الواقع، شهری است معمولی و مرکز یکی از ایالت‌های بحری فرانسه در ساحل‌الجزایر؛ همین و بس.

کمدی الهی 3 بهشت (3 جلدی با قاب) شومیز

  • 395,000 تومان

بهشت ادامه و نقطه اوج منظومه‌های پیشین است، و در عین حال عزیمتی تازه. گرچه مضامین، موضوع‌ها، تصویرها و اپیزودهای برگرفته از دوزخ و برزخ را دوباره شکل می‌بخشد ولی شرایطی جدید را نیز چه بر شاعر و چه‌ بر خواننده تحمیل می‌کند. با وجود اینکه حافظه شاعر تا این هنگام برای انجام وظیفه‌اش کفایت می‌کرده، بهشت، در همان سطور آغازین، خلا بین خاطره و تجربه را بازمی‌شناسد و، مهم‌تر از آن، خلا بین دسته‌بندی‌های روانشناسانه را با خود زبان. تقلای شاعر در تلاشش به منظور عبور از فضای فراسوی حافظه و کلام، هر چه منظومه پیش‌تر می‌رود، سرسختانه‌تر در کانون توجه قرار می‌گیرد. ولی منظومه هم، به واسطه چهره‌هایی برخوردار از اقتداری فزاینده، بر درجه اعتبارش می‌افزاید و جایگاهش را اتقا می‌بخشد، و توجه را جلب می‌کند به مطابقت یافتن تدریجی‌اش با تعریف نوشتار مقدس که در تکوینش دست داشته‌اند هم ملکوت و هم عالم خاکی. نیز در جایگاهی تازه نشانده می‌شود. نخاطب مستقیم بسیاری سخن‌ها شخص اوست، و همین‌طور وظایفی به او سپرده می‌شوند که مشارکت خیال‌پردازانه‌اش را به شکلی فعال می‌طلبند، و خواننده را در پدیدآوری منظومه دخالت می‌دهند.
کلمات کلیدی: ادبیات و داستان، کلاسیک، دانته آلگیری، کاوه میرعباسی

کمدی الهی 2 برزخ (3 جلدی با قاب) شومیز

  • 375,000 تومان

در ارتباط با قلمرو بین بهشت و دوزخ، پیشینه‌های بصری، ادبی و پاتریستی از غنایی به مراتب کمتر برخوردار بودند. عالمان الهیات مسیحی از دیرباز ضرورت منطقی وجود مکانی بین عذاب‌های ابدی دوزخ و بهجت ابدی بهشت را بازشناخته بودند. به نظرشان غیرقابل تصور می‌آمد که روح کسی مانند بوئونکونته دامونتفلترو (برزخ، سرود پنجم)، پس از یک عمر سپری شده در گناه، فقط به برکت قطره اشکی که در واپسین لحظه حیات از دیده فشاند، خیلی ساده و آسان به ملکوت صعود کند و آمرزیدگان همنشین و محشور شود، بی‌آنکه قبلا فرایندی مکمل را برای رسیدن به تنزه طی کرده باشد. چنین شکلی از بهجت آنی، فی‌الواقع، گناهکاران عادی را، که در لحظه مرگ رحمت الهی شامل حالشان شده بود، تا سطح قدیسان و شهدا ارتقا می‌بخشید، یعنی کسانی که روح‌شان مستقیم به ملکوت صعود می‌کرد، زیرا متناسب با کمال معنوی زیسته و جان باخته بودند. تبعات اخلاقی و روانی آمرزش یکسان نیز به نوبه خود مانعی جدی به شمار می‌آمدند: اگر قدیسان و گناهکاران تائب بی‌تمایز به رستگاری می‌رسیدند، دیگر انگیزه‌ای وجود نمی‌داشت که بندگان را به زیستن مطابق با الزامات زندگانی مسیحی در عالم خاکی ترغیب کند. بهایی بابت یک عمر کژروی پرداخته نمی‌شد؛ یک عمر زندگی با تقوا پاداشی نداشت. عالمان الهیات، برای حل این مشکل، قلمرویی بینابینی را متصور شدند، قلمروی برای پردازش و مبادله، که آنجا ارواح عادی می‌توانند از باقیمانده گناهانشان پاک (منزه) شوند و با شکل‌گیری معنوی دوباره برای پذیرفته شدن مطلوب در بهشت آماگی بیابند. بر این قلمرو، که از نظر محیطی و مکان‌شناسی نامشخص است، برچسب (برزخ) زدند.
کلمات کلیدی: ادبیات و داستان، کلاسیک، دانته آلگیری، کاوه میرعباسی

1  2  صفحه‌ی 1