پیمان چهرازی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بنیتو سرنو
  • 59,000 تومان
  • با تخفیف: 59,000 تومان
وقفه تاریک (نامه‌هایی در باب فقدان ماتم و دگردیسی)
زبان و شاعری
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان

بنیتو سرنو

  • 59,000 تومان

بنیتو سرنو داستان/گزارشی معمایی و وهم‌آلود درباره‌ مواجهه‌ یک کشتی آمریکایی با یک کشتی مرموز اسپانیایی است که ناخدایش دون بنیتو سرنو نام دارد. به گفته‌ مرتون سیلتز، از شارحان ملویل، این قصه «تلویحا تفسیری از نگرش غالب در باب سیاه‌پوستان و برده‌داری در ایالات متحده است که، در غایت خود، از وقوع جنگ داخلی میان شمال و جنوب خبر می‌دهد.»

وقفه تاریک (نامه‌هایی در باب فقدان ماتم و دگردیسی)

  • 48,000 تومان

راینر ماریا ریلکه شاعر در طول زندگی خود افرادی را که به او نزدیک بودند، یا پس از خواندن آثارش با او ارتباط برقرار کرده بودند، یا ملاقات کوتاهی میان‌شان روی داده بود - هر آن کسی که ریلکه به نوعی احساس می‌کرد رابطه‌ای درونی با او دارد - در قالب نامه‌هایی مسقیم و خصوصی مخاطب قرار داد. نامه‌های ریلکه، خصوصا برای خوانندگانی که با شعر درگیر و مانوس نیستند، ایده‌های اصیل او در باب نقش عشق، مرگ، و هنر در زندگی ما را قابل دسترسی می‌کند.

زبان و شاعری

  • 25,000 تومان

شعر راستین از پیوند عناصر متعددی شکل می‌گیرد و سویه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که تعریف یکپارچه و جامع آن را ناممکن می‌کند، به گونه‌ای که تعاریف متعدد و متفاوت ارائه شده از شعر هریک جای تردیدها و ایراداتی را باز می‌گذارد. کتاب حاضر با کنار هم گذاردن چهار مقاله از چهار شاعر و اندیشمند برجسته این امکان را فراهم می‌کند که برخی از جزئیات و ابهامات موجود در تعریف شعر، در قالب نوعی تلاقی یا هم‌پوشانی، در پرتو یکدیگر وضوح یابند. ادگار آلن‌پو قائل به گونه‌ای نبوغ در شاعر راستین است؛ به ‌زغم او شاعر پاره‌ای یا سهمی از زیبایی اصیل آسمانی را، در دل تجربه‌ الهام و تخیل، در شعر به قالب کلام درمی‌آورد. استفان مالارمه، در میانه‌ بحرانی که شعر فرانسوی بعد از هوگو را درگیر خود کرده، ایده‌ پیوند درونی و تنگاتنگ شعر و موسیقی را، در شکلی بی‌واسطه و فردی، مطرح می‌کند. ساموئل بکت برای تحلیل ساختار مدرن و نامتعارف رمان شب‌زنده‌داری فینگن‌ها اثر جویس، به خاستگاه‌های زبان و شعر رجوع می‌کند؛ به باور او حاصل تلاش جویس آفرینش زبان جدیدی‌ست که آمیزه نوین و دیگرگونه‌ای از عناصر بنیادین شعر، زبان و تخیل است و برای دریافت درست باید به یکسان خوانده، دیده، شنیده و درک شود. و والتر بنیامین برای ارائه‌ تحلیلی تاریخی - اجتماعی از شعر و شخصیت بودلر، بررسی فشرده‌ای از پاریس قرن نوزدهم و فرهنگ و ادبیات آن ارائه می‌دهد و زمینه‌های سیاسی و اجتماعی شکل‌گیری ذهنیت مدرن بودلر را دنبال می‌کند.

صفحه‌ی 1