واروژان هارطون


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چگونه در فضا می میریم (ماجراجویی در پدیده‌های خطرناک اخترشناختی)
فیزیک چیزهای روزمره (علم خارق‌العاده در پس 1 روز عادی)
امواج گرانشی (چگونه موجک‌های فضازمان اینشتین اسرار کیهان را آشکار می‌کنند)
جایگاه انسان در گیتی (درک وجود عظیم و آشفته ما)
زمینه ریزموج کیهانی (چگونه درک ما را از گیتی تغییر داد)

چگونه در فضا می میریم (ماجراجویی در پدیده‌های خطرناک اخترشناختی)

  • 70,000 تومان

این کتاب یک تور گردشگری نفس‌گیر و هیجان‌انگیز در گیتی است و چیزهای خطرناک، كُشنده و ترسناكِ گیتی را توصیف می‌کند. اگر عاشق فضا هستید و حالا می‌خواهید آن را با چشمان خود ببینید، اگر می‌خواهید شاهد تولد یک ستاره باشید، یا به ملاقات سیاهچاله مرکزی کهکشان راه‌شیری بروید، یا بدانید آیا موجودات فضایی وجود دارند و یا چگونه می‌توان از طریق کرم‌چاله‌ها سفر کرد، بهتر است دست نگهدارید! این چیزها شما را می‌كُشند! شاید گیتی از دنباله‌دارهای حیاط‌خلوت منظومه شمسی تا بقایای برجای مانده از مهبانگ، و از ستاره‌های در حال مرگ گرفته تا کهکشان‌ها جوان، باشکوه و زیبا باشد، اما در عین حال خیانت‌کار نیز هست. این کتاب با استفاده از قیاس‌ها و زبانی ساده و گیرا، زندگی را کالبد بی‌روح اخترفیزیک می‌دمد و نشان می‌دهد که چگونه ذرات، نیروها و میدان‌ها دست در دست هم می‌دهند تا نمایش مهیجی که در بالای سرمان درحال اجراست را خلق کنند. پل ام. ساتر استاد تحقیقات اخترفیزیک در انستیتوی علوم پیشرفته محاسباتی در دانشگاه استونی‌بروک و محقق مهمان در موسسه فلاترون در شهر نیویورک است. زمینه‌های تحقیق او شامل مطالعه بزرگترین مناطق تهی گیتی، نقشه‌برداری از نور باقی‌مانده از مهبانگ و ایجاد روش‌های جدید برای یافتن اولین ستاره‌های پدیدار شده در کیهان است. علاوه بر چندین کتاب برای عموم، او بیش از 60 مقاله دانشگاهی تألیف کرده و بیش از 100 سمینار و سخنرانی در همایش‌ها و موسسات سراسر جهان برگزار کرده است.

فیزیک چیزهای روزمره (علم خارق‌العاده در پس 1 روز عادی)

  • 23,000 تومان

بیشتر ما آگاهی چندانی از فیزیک چیزهایی که زندگی ما را در جهان نوین آسان ساخته، نداریم. علم شگفت‌انگیز در پس حسگرهای حرکتی، صفحات لمسی و حتی یک توستر ساده آشپزخانه چیست؟ چگونه جی پی اس ما را به مقصدمان می‌رساند؟ در این کتاب، نویسنده ما را به سفری حیرت‌انگیز به ژرفای شگفت دنیای چیزهایی که روزانه استفاده می‌کنیم و وجودشان را بدیهی فرض می‌کنیم می‌برد. جیمز کاکالیوس بسیاری از این چیزهای معمولی را در داستان یک روز معمولی گنجانده و کنجکاوی ما را برمی‌انگیزد تا بپرسیم یخچال چگونه کار می‌کند؟ هواپیما چگونه در آسمان می‌ماند؟... در این کتاب شرح هر یک از این چیزها به همراه داستانی کوتاه آمده تا تعاملات شگفت‌انگیز نیروهای نامرئی محیط اطرافمان را بشناسیم و بدانیم پیچیدگی‌های علمی که شاید کاربرد عملی آن‌ها برای ما روشن نباشد در تار و پود زندگی روزمره ما رخنه کرده است...

امواج گرانشی (چگونه موجک‌های فضازمان اینشتین اسرار کیهان را آشکار می‌کنند)

  • 60,000 تومان

در چهاردهم سپتامبر 2015، پس از پنجاه سال جستجو، برای نخستین بار امواج گرانشی آشکار شدند، و علم اخترشناسی برای همیشه تغییر کرد. تا این روز تاریخی، کاوش گیتی متکی به کاوش الکترومغناطیس، یعنی نور مرئی، امواج رادیویی، پرتوهای ایکس و دیگر طول موج‌ها بود. اما امواج گرانشی - امواجی که در بافت فضازمان منتشر می‌شوند - بی‌اعتنا به هر چیزی، از میان موانعی که نور را به زنجیر می‌کشند، عبور می‌کنند. دانشمندان تداخل سنج لایگو، آشکارساز‌های بی‌نهایت حساسی ساختند که می‌تواند حرکاتی به اندازه‌ صد برابر کوچک‌تر از هسته‌ اتم را تشخیص دهد. این تداخل سنج در سال 2015 توانست امواج گرانشی تولید شده حاصل از ادغام دو سیاهچاله که فضازمان را به لرزه انداخت، آشکار کند. این نخستین باری بود که سیاهچاله‌ها به‌طور مستقیم آشکار شدند، ولی این رویداد بیش از این برای آینده اخترشناسی در چنته دارد. برایان کلگ با بیانی شیوا داستان ماجراجویی‌های فنی بشر را در این حوزه بازگو می‌کند، ماجراجویی‌هایی که مسیری نو در درک ما از کارکرد گیتی به ارمغان خواهد آورد.

جایگاه انسان در گیتی (درک وجود عظیم و آشفته ما)

  • 32,000 تومان

پل ام.ساتر یک اخترفیزیکدان است که شما را در یک تور گردشگری ژرف اما قابل درک از گیتی همراهی می کند و با لحنی دوستانه و آشنا، شور و هیجان غرق شدن در دنیای اخترشناسی را به شما منتقل می کند. چگونه کهکشان هایی که میلیاردها سال نوری از ما فاصله دارند به ما ارتباط می یابند؟ پل ام. ساتر در این تور گردشگری گیتی که بسیار بزرگ تر از حد تصور می باشد، با نشان دادن اینکه جزئی از چنین مکان بزرگ، پیچیده و اسرارآمیز هستیم ما را به شگفتی وا می دارد. او با استفاده از قیاس ها و زبانی ساده روح زندگی را به کالبد دانش اختر فیزیک می دمد و نشان می دهد چگونه ذرات نیروها و میدان ها دست به دست یکدیگر می‌دهند تا بزرگ‌ترین نمایش کیهانی را اجرا نمایند. بی شک این کتاب برای کسانی که به آسمان پرستاره شب خیره شده اند و به جایگاه انسان در این منظره بزرگ و باشکوه اندیشیده اند، راهنمایی ارزشمند خواهد بود.

زمینه ریزموج کیهانی (چگونه درک ما را از گیتی تغییر داد)

  • 28,000 تومان

رودری اوانس یک مروج علم باتجربه و مشتاق است. او پیوسته در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی جهانی و هم‌چنین رادیو و تلویزیون ایالات متحده حضور یافته و در زمینه اخترشناسی و فیزیک صحبت می‌کند. اوانس عضو هیات تحقیقاتی دانشگاه کاردیف و سخنران فیزیک و اخترفیزیک می‌باشد. رودری اوانس در این کتاب، داستان آن چیزی که از گیتی می دانیم را به زبان ساده نقل می‌کند. از گیتی جزیره‌ای کپتین در آغاز قرن بیستم و کشف دیگر کهکشان‌ها در خارج از راه شیری توسط هابل گرفته تا کارهای نخستین گاموف در زمینه ریزموج کیهانی و کشف آن توسط پنزیاس و ویلسون و تحقیقات ماهواره‌ای جدید. او با رویکردی تاریخی شما را به سفری حیرت‌انگیز در اعماق تحقیقات زمینه ریزموج کیهانی می‌برد. در این کتاب نتایج تحقیقات جدید از جمله DASI، بوم‌رنگ و ماموریت‌های ماهواره‌ای COBE ،WMAP و پلانک، تشریح و تفسیر گردیده‌اند تا به چگونگی ایجاد تصویر فعلی از گیتی پی ببریم. اوانس هم‌چنین نگاهی به تحقیقات آتی زمینه ریزموج کیهانی دارد و چیزهایی را که هنوز باید بیاموزیم را یادآور می‌گردد.

صفحه‌ی 1