نریمان جهان زاد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فلسفه ژان لوک نانسی
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان
پس از فوکوشیما (هم‌ارزی فاجعه‌ها)
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
هستی در فقدان (گفتگو با ژان لوک نانسی)
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان

فلسفه ژان لوک نانسی

  • 79,000 تومان

کار ژان لوک نانسی تقریبا چهاردهه را در بر می‌گیرد و شامل بیش از پنجاه کتاب به زبان فرانسه، به قلم خودش یا با همکاری دیگران، و نیز صدها مقاله در نشریات، مجموعه‌ها و کاتالوگ‌های هنری می‌شود. اما وسعت کار وی را صرفا نمی‌توان بر اساس شمار کتاب‌های‌اش به خوبی درک کرد. نانسی در باب متفکران اصلی تاریخ فلسفه اروپایی قلم زده است، کسانی چون دکارت، کانت، شلینگ، هگل، نیچه، مارکس و هایدگر. هم چنین به اندیشمندان فرانسوی معاصر نظیر لکان، باتای، بلانشو و دریدا پرداخته است. او در باب موضوعات متنوعی دست به قلم برده است: روانکاوی، جهانی شدن، هرمنوتیک، اجتماع، نازیسم، رستاخیز، نقاشی مسیحی، رمانتیسم آلمانی، موسیقی تکنو، رقص مدرن و فیلم. همین تنوع آثار نانسی چالش اساسی پیش روی هر کتابی ست که سودای به دست دادن شرحی جامع از اندیشه وی دارد.

پس از فوکوشیما (هم‌ارزی فاجعه‌ها)

  • 24,000 تومان

در مارس 2011 سونامی‌ای در فوکوشیمای ژاپن رخ داد که باعث نشت و شیوع مواد اتمی به خارج از تاسیسات هسته‌ای شد. رخدادی که اثراتش در میان نسل‌ها گسترش خواهد یافت و تمام موجودات زنده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این واقعه را پس از چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه اتمی دانسته‌اند. ژان - لوک نانسی در کتاب حاضر سرشت فاجعه‌ها در عصر جهانی شدن و تکنولوژی تامل می‌کند. او می‌خواهد بر فاجعه‌گی فاجعه درنگ کند و در پایان به شرایط امکان تغییر وضعیت بیندیشد. در جهان امروز ما آیا وقوع فاجعه را می‌توان بدون در نظر گرفتن عوامل سیاسی، تکنولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی فهمید؟ در عصری که از هر سو تحت سیطره و احاطه تکنولوژی‌هایمان هستیم آیا سخن گفتن از فاجعه «طبیعی» دیگر معنایی دارد؟ منطق حاکم بر این همبسته تکنولوژیکی - اقتصادی - سیاسی چیست؟ این‌ها از جمله پرسش‌هایی‌اند که نانسی می‌کوشد در این اثر به آن‌ها پاسخ دهد.

هستی در فقدان (گفتگو با ژان لوک نانسی)

  • 24,000 تومان

ژان لوک نانسی فیلسوف فرانسوی بیش از بیست جلد کتاب به رشته‌ی تحریر درآورده است و نگارش صدها متن و یادداشت در کتب و نشریات مختلف را در کارنامه‌ی خود دارد. حوزه‌ی فلسفی کار او بسیار گسترده است: از ان کاوارا هنرمند ژاپنی گرفته تا هایدگر؛ از معنای جهان و واسازی مسیحیت تا رمانتیسم ینای برادران شلگل. ازجمله فیلسوفان اصلی که نانسی به ‌شدت از آن‌ها تاثیر پذیرفته می‌توان به ژاک دریدا، مارتین هایدگر و ژرژ باتای اشاره کرد. نانسی با انتشار کتاب ”اجتماع بیکار” شهرت یافت؛ کتابی که هم به موضوع اجتماع و باهم بودن پرداخته بود و هم شرح و تفسیری بود بر آرای باتای. او همچنین آثاری درباره‌ی هایدگر، کانت، هگل و دکارت نوشت. یکی از اصلی‌ترین مضامین آثار نانسی موضوع باهم بودن ما در جامعه‌ی معاصر است.

صفحه‌ی 1