نازگل عزیزی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
انسان‌شناسی در مریخ
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
گونه‌های شگفت‌انگیز (راهنمای خلاقیت بشر در بازآفرینی جهان)
آخرین آغوش ماما
  • 285,000 تومان
  • با تخفیف: 285,000 تومان
چرا عاشق می‌شویم (ماهیت و تاثیر عاطفی متقابل در عشق رمانتیک)

انسان‌شناسی در مریخ

  • 275,000 تومان

انسان‌شناسی در مریخ یکی از مهم‌ترین آثار الیور ساکس، این قصه‌گوی سرشناس جهان مغز به شمار می‌آید. ساکس در این اثر، هفت روایت کاملا متناقض از طبیعت و روح بیماران خود را بازگو می‌کند. شخصیت‌های واقعی داستان‌های این کتاب به حالات عصبی گوناگونی نظیر سندرم تورت، اوتیسم، فراموشی و کوررنگی کامل دچار شده‌اند و با این حال، هر یک از آنها با تکیه بر قدرت‌های شگفت‌انگیز و گاه خطرناک مغز خود به اشکال تکامل‌یافته حیات دست یافته‌اند. به تعبیر ساکس آنها هفت «خود» تغییریافته و منحصربه فردند که در دنیای خودساخته خویش زندگی می‌کنند. الیور ساکس در خلال روایت این داستان‌ها نشان می‌دهد نقص‌ها، اختلالات و بیماری‌ها و… می‌توانند با آزادسازی قدرت‌های پنهان و اشکال تکامل‌یافته حیات نقشی کاملا متناقض در رندگی فرد ایفا کنند - نقش‌هایی که در غیاب این نقص‌ها و محدودیت‌ها به هیچ وجه قابل دستیابی نیستند و حتی تصورشان هم ناممکن است.

گونه‌های شگفت‌انگیز (راهنمای خلاقیت بشر در بازآفرینی جهان)

  • 188,000 تومان

ما به لطف مغز خلاقمان می‌توانیم سمفونی‌ها خلق کنیم، آثار هنری بیافرینیم و از گوشی‌های هوشمند گرفته تا ماشین‌های خودران و فضاپیماهای نانو دست به ابداعات شگفت‌انگیز بزنیم. توانایی مغز ما در خلاقیت، نوآوری و بازسازی جهان در بین تمام گونه‌های بشری تنها منحصر به گونه ماست. به همین دلیل است که گاوها نمی‌رقصند، سنجاب‌ها برای بالا رفتن از درختشان آسانسور طراحی نمی‌کنند و تمساح‌ها قایق موتوری اختراع نمی‌کنند. ما این نوآوری‌ها را مدیون نرم‌افزار بنیادین و شناختی مغزمان هستیم. دیوید ایگلمن و آنتونی برندت در این کتاب با بررسی متقابل سه حوزه هنر، علم اعصاب و فرگشت نشان می‌دهند الگوهای شناختی مرتبط با خلاقیت اساساً در پس‌زمینه و خارج از آگاهی مستقیم ما اجرا می‌شوند؛ بااین‌همه مراحلی که مغز استیو جابز برای اختراع آیفون طی کرده است در اصل همان مراحلی است که مغز یک نویسنده در نگارش یک رمان فانتزی از آن بهره می‌برد و الگوهای شناختی در پس اقدامات خلاقانه‌ی هر دو یکسان است. همان نرم‌افزار شناختی موجود در مغز مهندسان ناسا و پیکاسو، در مغز همه انسان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود، اما نیاز به پرورش دارد. ازاین‌رو، این کتاب، مانیفستی آموزشی است برای پرورش خلاقیت. نویسندگان با بررسی هم‌زمان علم و هنر نشان می‌دهند چگونه نوآوری‌ها -از نقاشی‌های موهن پیکاسو گرفته تا آیفون شگفت‌انگیز استیو جابز- از پدیده‌هایی شکل می‌گیرند که پیش از ظهور این نوآوری ها وجود داشته‌اند. نویسندگان در این اثر نشان می‌دهند مغز به هنگام نوآوری و خلاقیت از سه عملیات تغییر، تفکیک و تلفیق استفاده می‌کند. این کتاب از سه بخش تشکیل شده است ... بخش اول، نیاز ما به خلاقیت، نحوه‌ی خلق ایده‌های جدید و نحوه‌ی شکل‌گیری نوآوری‌های ما در زمان و مکانی که زندگی می‌کنیم را معرفی می‌کند. بخش دوم، ویژگی‌های مهم ذهنیت خلاق، از گزینه‌های تکثیرشونده گرفته تا تاب‌آوری خطر را بررسی می‌کند. بخش سوم نحوه‌ی پرورش خلاقیت در مراکز رشدمان برای آینده را نشان می‌دهد... کتاب با مثال‌های خواندنی و تصاویر رنگی ارزشمند فراوانی برای درک بهتر مثال‌ها مزین شده است و به تمام علاقه‌مندان به یادگیری درباره مقوله خلاقیت، پرورش و تکامل آن توصیه می‌شود.

آخرین آغوش ماما

  • 285,000 تومان

آخرین آغوش ماما را شاید بتوان ژرف‌ترین کتاب نوشته شده تا کنون در زمینه هیجانات حیوانات و انسان‌ها دانست تا جایی که اکثر نقدهای مرتبط با این کتاب بر این نکته تاکید کرده اند که پس از خواندن این کتاب هرگز به خودتان و حیوانات، همانند گذشته نخواهید نگریست. فرانس دو وال در این کتاب با نثری داستان‌گونه و با استناد به شواهد علمی بسیار به مفاهیم مهمی چون عشق، تنفر، حسادت، فداکاری، دلبستگی، سوگواری، خودآگاهی، اراده آزاد، ذی شعور بودن در حیوانات و انسان‌ها پرداخته است. شاید تعبیر یو وال نوح هراری از این کتاب، موجزترین تفسیر ممکن از آخرین آغوش ماما باشد: «کتابی افسونگر و سرشار از مهربانی و شفقت… حاوی بینش‌هایی ژرف درباره زندگی حیوانات و از جمله ما انسان‌ها.» نشر سایلاو این کتاب را با ترجمه نازگل عزیزی به عنوان یک مطالعه میان رشته‌ای جذاب بین حوزه‌های انسان‌شناسی، رفتارشناسی، فلسفه و زیست‌شناسی تکاملی در قالب مجموعه مطالعات میان رشته‌ای برای اولین بار در کشور منتشر کرده است.

مغزی که خود را تغییر می‌دهد (داستان‌های واقعی از پیشگامان علوم اعصاب در رابطه با موفقیت‌های مغز بشر)

  • 325,000 تومان

نورو پلاستیسیتی یا انعطاف‌پذیری عصبی، انقلابی تمام و کمال در حوزه عصب‌شناسی و مغز به شمار می‌آید. کافیست به یاد بیاورید که تا قبل از ظهور انعطاف‌پذیری عصبی به مدت چهارصد سال، جریان غالب علم و پزشکی بر این باور بود که مغز آدمی تغییرناپذیر است. بر اساس این دانش عمومی، پس از گذشت دوران کودکی، مغز دوران رو به افول خود را سپری می‌کند و در صورت هرگونه آسیب سلول‌های مغزی دیگر جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد. قرن‌ها به دانشمندانی که می خواستند در مورد حفظ کیفیت مغز سالم از طریق فعالیت یا تمرین ذهنی تحقیق کنند، گفته می‌شد وقت خود را تلف نکنند. از آن جا که مغز نمی‌توانست تغییر کند و با افزایش سن صرفا رو به زوال می‌رفت، پیشرفت انسان‌ها نیر به برهه‌های خاصی محدود می‌شد و نمایی تیره و تار از طبیعت انسان به تصویر کشیده می‌شد. اما با ظهور انعطاف‌پذیری عصبی، این تصویر سیاه از بین رفت، مغز به حدی انعطاف‌پذیر بود که می توانست با هر فعالیتی که انجام می‌دهد ساختار خود را تغییر دهد و متناسب با وظایف جدید عمل کند...

چرا عاشق می‌شویم (ماهیت و تاثیر عاطفی متقابل در عشق رمانتیک)

  • 255,000 تومان

هلن فیشر در این کتاب، با رویکردی علمی به رمزگشایی از جنبه‌های اسرارآمیز عشق رمانتیک پرداخته است و به پرسش‌های اساسی چون «عشق چیست؟ عاشق چه کسی می‌شویم؟ و چگونه می‌توان احساس عشق را زنده نگاه داشت؟» پاسخ می‌دهد. هلن فیشر با گروهی از دانشمندان، مغز عشاق بسیاری را اسکن می‌کند و نشان می‌دهد در حین فرایند عاشق شدن، نواحی خاصی از مغز روشن می‌شوند و جریان خون در این نواحی شدت می‌یابد. او نشان می‌دهد عشق نه تنها یک احساس، که محرکی قدرتمند هم چون گرسنگی است. هلن فیشر حتی به پدیده عشق در حیوانات هم می‌پردازد و نشان می‌دهد عشق در مراحل تکامل در مغز ما نهادینه شده است و نه یک انتخاب، که مرحله‌ای از رشد فردی است. پس از مطالعه این کتاب، به خوبی خواهید فهمید در مغز افراد عاشق چه تغییراتی رخ می‌دهد و دیگر نه تنها از رفتارهای خودتان و یا حتی دیگران در خصوص عشق، تعهد و حتی خیانت حیرت‌زده نخواهید شد، بلکه به خوبی به دلیل آن پی خواهید برد.

صفحه‌ی 1