مژگان رنجبر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
به کتاب‌فروشی هیونام دنگ خوش آمید
  • 229,000 تومان
  • با تخفیف: 229,000 تومان
در کتابخانه پیدایش خواهی کرد
  • 179,000 تومان
  • با تخفیف: 179,000 تومان
قطار سریع‌السیر شینکانسن
  • 299,000 تومان
  • با تخفیف: 299,000 تومان
روزها در کتاب‌فروشی موریساکی
  • 137,000 تومان
  • با تخفیف: 137,000 تومان
او و گربه‌اش (داستان‌هایی از ماکوتو شینکای)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
ماری که لگد شد (و چند داستان دیگر از برندگان جایزه آکوتاگاوا) مجموعه داستان
تمام آن یک‌شنبه‌ها کجا رفته‌اند (مجموعه داستان)
سرگذشت گربه مسافر
  • 39,000 تومان
  • با تخفیف: 39,000 تومان
نسیمی که بر ستاره‌ای وزید
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
هاروکی موراکامی به دیدار هایائو کاوای می‌رود

به کتاب‌فروشی هیونام دنگ خوش آمید

  • 229,000 تومان

یونگجو از پا درآمده است. او هر کاری را که قرار بوده در زندگی‌اش بکند انجام داده: درس خوانده، با مردی شایسته ازدواج کرده و شغل آبرومندانه‌ای به‌دست آورده است؛ اما همه‌چیز از هم می‌پاشد. یونگجو در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز، زندگی قدیمی‌اش را رها می‌کند، از شغل پرموفقیتش استعفا می‌دهد، به دنبال رؤیایش می‌رود و یک کتاب‌فروشی باز می‌کند. او و مشتری‌هایش در محله‌ای زیبا در سئول به دنیای کتاب‌ها پناه می‌برند. از باریستایی تنها و منزوی گرفته تا زن متأهلی که برشته‌کار قهوه است و در زندگی زناشویی‌اش ناموفق و نیز نویسنده‌ای که ویژگی خاصی را در وجود یونگجو می‌بیند، همگی از گذشتۀ خود سرخوردگی‌های بسیاری داشته‌اند. کتاب‌فروشی هیونام-دُنگ برای آنها تبدیل به مکانی می‌شود که در آن می‌آموزند چگونه تمام و کمال زندگی کنند. «به کتاب‌فروشی هیونام-دنگ خوش آمدید» داستانی دلگرم‌کننده درباره یافتن آرامش، قدرت درمانگر کتاب‌ها و رها کردن گذشته است و تلنگری است که یادآوری می‌کند برای تغییر مسیر زندگی و آغازی تازه هیچ‌گاه دیر نیست.

در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

  • 179,000 تومان

«در کتابخانه پیدایش خواهی کرد» رمانی جذاب و پرکشش است، به‌ویژه برای علاقه‌مندان «کتابخانۀ نیمه‌شب» و «پیش از آنکه قهوه سرد شود»، که نشان می‌دهد چگونه پیشنهاد بی‌نقص کتاب می‌تواند زندگی کسی را دگرگون کند. «دنبال چی می‌گردین؟» این سؤالی است که اسرارآمیزترین کتابدار توکیو می‌کند. سایوری کماچی می‌تواند دقیقاً احساس کند که هر بازدیدکننده‌ در جست‌وجوی چه‌چیزی در کتابخانه است و کتاب کاملاً مناسبی را برای کمک به او پیشنهاد می‌کند. دستیار فروشی که برای به دست آوردن مهارت‌های تازه بی‌قرار است، حسابدار محتاطی که آرزوی باز کردن عتیقه‌فروشی خود را دارد، مادری که می‌کوشد بر احساس سرخوردگی ناشی از تنزل سمت خود بعد از مرخصی زایمانش غلبه کند، تصویرگر بااستعدادی که هنرش را قدر ندانسته‌اند و اکنون به دنبال انگیزه است، و کارمند بازنشسته‌ای که در پی اهداف جدیدی می‌گردد، هر یک با کتاب‌های پیشنهادیِ منحصربه‌فرد خانم کماچی، خواهند فهمید که برای تحقق رؤیای خود به چه‌چیزی نیاز دارند. «در کتابخانه پیدایش خواهی کرد» داستانی دلگرم‌کننده، آگاهی‌بخش و مسحورکننده است، درباره جادوی کتابخانه، دوستی، اهمیت جامعه و کشف ارتباطات.

قطار سریع‌السیر شینکانسن

  • 299,000 تومان

«قطار سریع‌السیر شینکانسن» تریلری جذاب و نفس‌گیر است با طنزی سیاه از نویسنده پرفروش ژاپنی، کوتارو ایساکا، که پنج آدمکش حرفه‌ای را با اهداف و انگیزه‌های گوناگون در سفری خطرناک با قطار دنبال می‌کند. نانائو ملقب به کفش‌دوزک که خود را بدشانس‌ترین آدمکش دنیا می‌داند، برای ماموریت ساده‌ای سوار قطار سریع‌السیر شینکانسن از توکیو به مقصد موریوکا می‌شود: او باید چمدانی را بردارد و در ایستگاه بعدی پیاده‌ شود: اما خبر ندارد که دو آدمکش بسیار خطرناک با نام‌های مستعار لیمو و نارنگی نیز دقیقا دنبال همان چمدان هستند. ساتوشی، معروف به شاهزاده، که چهره دانش‌آموزی پاک و معصوم، و ذهن و روان آدمکشی شرور و حیله‌گر را دارد نیز سوار همین قطار است و آدمکش دیگری نیز با انگیزه انتقام‌جویی در پی اوست. «قطار سریع‌السیر شینکانسن» اثری بدیع با طنزی خاص و حیرت‌انگیز و پیچ‌وخم‌های بسیار که خواننده را به سفری پرماجرا می‌برد. کوتارو ایساکا، نویسنده ژاپنی داستان‌های معمایی و جنایی است. او که دانش‌آموخته رشته حقوق از دانشگاه توهوکو است، جوایز گوناگون فراوانی را به دست آورده است، از جمله جایزه معمایی‌نویسان ژاپنی، جایزه پرفروش‌ترین اثر سال، جایزه یوشیکاوا ایجی و... او در سال 2022 برای رمان «قطار سریع‌السیر شینکانسن» برنده جایزه منتقدان استرند در بخش بهترین اثر نخست نویسنده شده است. تاکنون از چهارده داستان او فیلم و سریال ساخته شده است، از جمله همین اثر که فیلم موفق «قطار سریع‌السیر» با حضور برد پیت و سندرا بولاک اقتباسی از آن است.

روزها در کتاب‌فروشی موریساکی

  • 137,000 تومان

در کنج آرامی از جیمبوچوی توکیو که بهشت عاشقان کتاب است، ساختمان چوبی قدیمی‌ای پر از صدها کتاب‌ ادبی دست‌دوم قرار دارد. تاکاکو، راوی بیست‌وپنج‌سالۀ داستان، تاکنون هیچ علاقه‌ای به کتاب خواندن نداشته است؛ گرچه خانواده‌اش سه نسل است که کتاب‌فروشی موریساکی را اداره می‌کنند، جایی که مایۀ غرور دایی‌‌اش ساتورو است که از وقتی همسرش ترکش کرده، خود را بیش از پیش وقف آنجا کرده است. وقتی مرد مورد ‌علاقۀ تاکاکو با بی‌تفاوتی اعلام می‌کند که می‌خواهد با زن دیگری ازدواج کند، به‌یک‌باره زندگی تاکاکو زیرورو می‌شود و شغل، دوستان و آشنایانش را از دست می‌دهد. او غرق در افسردگی، به دنیای خواب پناه می‌برد تااینکه دایی عجیب‌وغریبش به او پیشنهاد اقامت رایگان در طبقۀ دوم کتاب‌فروشی‌اش را می‌دهد. تاکاکو درآغاز با بی‌میلی این پیشنهاد را می‌پذیرد، اما در مواجهه با دنیاهای پنهان در دل انبوه کتاب‌های کتاب‌فروشی موریساکی شگفت‌زده می‌شود. با تغییر ماه‌ها و فصل‌ها، تاکاکو و ساتورو درمی‌یابند که بیش از آنچه گمان می‌کردند وجوه مشترک دارند و کتاب‌فروشی موریساکی جایی است که به آنها دربارۀ زندگی، عشق و لذت کتاب خواندن می‌آموزد. «روزها در کتابفروشی موریساکی» اثری محبوب و پرفروش در دنیای ادبیات ژاپن است که براساس آن فیلم موفقی نیز ساخته شده است.

او و گربه‌اش (داستان‌هایی از ماکوتو شینکای)

  • 95,000 تومان

راوی بی‌نامی که تک‌وتنها درون جعبه‌ای در کنار پیاده‌رو دراز کشیده، به دنیای بی‌اعتنای پیرامون خود فکر می‌کند. تنها همدم او، که مادرش مدت‌ها پیش ترکش کرده، صدای قطاری در همان حوالی است. درست در هنگامی که ترس نزدیک شدن مرگ بر وجودش چیره می‌شود، زن جوان رهگذری به او چشم می‌دوزد و این رودررویی سرنوشت‌ساز زندگی‌هایشان را برای همیشه تغییر می‌دهد. بدین ترتیب نخستین داستان از کتاب «او و گربه‌اش»، مجموعه چهار داستان کوتاه به‌هم‌پیوسته و مرتبط، آغاز می‌شود؛ داستان‌هایی که در آنها چهار زن و گربه‌هایشان به کشف ناپایداری زندگی، رنج تنهایی و محدودیت‌های ارتباط با دیگران می‌پردازند. او و گربه‌اش با روایت هوشمندانه‌ای که به تناوب بین گربه‌ها و صاحبانشان جابه‌جا می‌شود، تفسیری منحصربه‌فرد و شیطنت‌آمیز از کاستی‌های انسانی و آرزوی ما برای برقراری ارتباط با دیگران ارائه می‌دهد. این کتاب، که گلچینی است از داستان‌های کوتاهی متفاوت از داستان‌های دیگران، به‌سادگی نشان می‌دهد که حتی در تاریک‌ترین و تنهاترین لحظه‌های زندگی‌مان، اغلب به ‌شیوه‌هایی که هرگز انتظارشان را نداشته‌ایم همچنان با این جهان شگفت‌آور یکی هستیم.

گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

  • 65,000 تومان

رینتارو ناتسوکی، دانش‌آموز دبیرستانی کتاب‌خوانی که سال‌هاست در لاک تنهایی خود فرورفته، در آستانه تعطیل کردن کتاب‌فروشی‌اش است که از پدربزرگش به ارث برده. شبی گربه‌ای سخن‌گو مقابلش ظاهر می‌شود و از او می‌خواهد برای نجات کتاب‌ها به یاری‌اش بشتابد. آنها چندین بار پا به دنیاهایی عجیب و ناشناخته می‌گذارند و رینتارو در هریک از آنها افزون‌بر رودررویی با افرادی که رفتار و نگرش نادرستی نسبت به کتاب‌ها دارند، می‌کوشد به درک درستی از نقطه‌ضعف‌های فردی خود برسد و برای برطرف کردنشان تلاش کند.

ماری که لگد شد (و چند داستان دیگر از برندگان جایزه آکوتاگاوا) مجموعه داستان

  • 65,000 تومان

«مار پس از چند لحظه گفت: "می‌دانی، به محض این که روی من پا بگذاری کار تمام است." بدنش به آهستگی شروع کرد به ناپدید شدن و بعد غیب شد. چیزی توصیف‌ناپذیر مثل دود یا مهی رقیق، برای چند ثانیه در فضایی که پیش‌تر مار در آن قرار داشت معلق ماند. شنیدم که تکرار کرد: "کار تمام است." دوباره نگاه کردم و آدمیزادی را دیدم. آدمیزاد گفت: " خب، تو مرا لگد کردی، پس حالا هیچ چاره دیگری ندارم." و با گفتن این حرف، مار تبدیل شده به آدمیزاد، چست و چابک، در مسیری که انگار به سمت آپارتمان من می‌رفت به راه افتاد. تا جایی که متوجه شدم، او زنی بود در ابتدای دهه پنجاه‌سالگی‌اش.»

تمام آن یک‌شنبه‌ها کجا رفته‌اند (مجموعه داستان)

  • 49,000 تومان

ادبیات ژاپن، کهن و معاصر، از دیرباز مورد توجه مخاطبان ادبیات در سراسر جهان قرار داشته است، ادبیاتی برخاسته از دل فرهنگ متمایز و غنی این کشور که به‌ویژه طی یکی دو قرن اخیر ــ به‌دلیل دگرگونی‌های پرشمار ناشی از برقراری ارتباط با سایر کشورها، مدرن شدن، جنگ‌های گوناگون، و رشد و شکوفایی اقتصادی ‌به‌خصوص در نیمۀ دوم قرن بیستم ــ بستری پویا و مناسب برای نویسندگان و ادیبان فراهم آورده تا هر یک به شیوۀ خاص خود جهان ذهنی و فردی‌اش را در آثارش منعکس کند.

هاروکی موراکامی خیال‌پرداز واقع‌گریز (گلچینی از مصاحبه‌ها و گفتگوها سخنرانی‌ها و مقالات هاروکی موراکامی)

  • 45,000 تومان

این کتاب گلچینی است از گفتگوها، سخنرانی‌ها و مقالات هاروکی موراکامی، نویسنده پرآوازه ژاپنی. موراکامی نویسنده‌ای است که فضای خاص بیشتر آثارش گاهی باعث ایجاد ابهام و سوالات بی‌شماری از جانب خوانندگان می‌شود؛ سوالاتی که در گفتگوهای این کتاب نیز مطرح می‌شوند و خواننده پی می‌برد که خود نویسنده نیز در پی یافتن پاسخی برایشان بوده است. از آن‌جا که این نویسنده هیچ‌گونه واکاوی و شرحی بر آثارش نمی‌پذیرد، شاید بهترین راه برای درک بهتر فضای داستان‌های او این است که پای صحبت خودش بنشینیم. در این اثر، خواننده پاسخ برخی سوالات خود را خواهد گرفت و با بخشی از فلسفه و جهان‌بینی این نویسنده نیز آشنا خواهد شد.

سرگذشت گربه مسافر

  • 39,000 تومان

«آنچه اهمیت دارد خود سفر نیست، بلکه کسی است که در کنار توست.» نانا در سفری جاده ای به سر می برد، اما نمی داند مقصد کجاست. تمام آنچه برایش اهمیت دارد این است که می تواند جلوی ون نقره ای در کنار ساتوروی عزیزش بنشیند. ساتورو مشتاق دیدار سه تن از دوستان دوران جوانی اش است، اما نانا دلیلش را نمی داند. داستان نانا که در پس زمینه ای از فصل های متغیر ژاپن با لطافتی کمیاب و طنزی گیرا روایت می شود شگفتی و هیجان پیچ و خم های نامنتظره ی زندگی را کشف می کند. این داستان درباره ی دوستی، تنهایی و درباره ی درک زمان گرفتن و زمان بخشیدن است. در راس تمام این ها داستانی است که به ما نشان می دهد چگونه عشق ورزیدن، چه کم و چه زیاد، می تواند زندگی مان را متحول کند.

نسیمی که بر ستاره‌ای وزید

  • 42,000 تومان

نسیمی که بر ستاره‌ای وزید رمانی است پرکشش و شاعرانه. داستان در زمانی اتفاق می‌افتد که شعله‌های جنگ جهانی دوم افروخته شده و کره تحت تسلط ژاپن است. بسیاری از فعالان جنبش استقلال‌طلبی کره و از جمله یون دونگ جو، شاعر نامدار کره‌ای، در زندان فوکوئوکا در بند هستند. آرامش دردناک زندان با اتفاقی مرموز به هم می‌ریزد: یکی از زندانبانان کشته شده است و مشخص نیست چرا و چطور. کشف راز این اتفاق به کشف وقایع پیچیده‌تری منجر می‌شود که زیر پوست زندان در جریان‌اند، وقایعی که نشان می‌دهند شاید امید و آزادی در محاق بروند اما هرگز خاموش نمی‌شوند و چون رویش سبزه‌ای در دل سنگ، راهشان را می‌جویند.

هاروکی موراکامی به دیدار هایائو کاوای می‌رود

  • 48,000 تومان

این کتاب شامل گفتگوی دو روزه‌ای دوستانه و خودمانی است بین دو تن از برجسته‌ترین سخن‌گویان فرهنگی ژاپن، با نتایجی چشم‌گیر و درخشان. همان‌طور که رابرت هینشاو، ویراستار نسخه انگلیسی این کتاب، می‌گوید:«با این که صحبت طولانی آن‌ها در مکانی خاص و در لحظه‌ای خاص از تاریخ رخ می‌دهد،‌ بخش عمده محتوای آن جاودان و جهان شمول است.» هاروکی موراکامی نویسنده و هایائو کاوای، روان‌کاو و درمان‌گر مکتب یونگ، طی این دیدار موضوعاتی همچون معنای تعهد، فردیت و جامعه، پاسخ منطقی برابر پاسخ ناشی از هم‌دردی، عمق تفاوت‌های زبانی، خوددرمانی و رمان‌ها، داستان‌ها و بدن، و رابطه یک اثر و نویسنده‌اش را به بحث می‌نشینند. این کتاب را، در کنار تمام مطالب مفیدش، می‌توان دریچه‌ای کوچک دانست به بخشی از دنیای ذهنی و داستانی هاروکی موراکامی.

1  صفحه‌ی 1