مهشید نونهالی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
زنان دانشمند (نمایش‌نامه)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
زمان و حکایت 2 (پیکربندی زمان در حکایت داستانی)
زمان و حکایت 1 (پیرنگ و حکایت تاریخی)
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
نامه سرگشاده به اسکندر کبیر
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
تارتوف (نمایش‌نامه)
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
شاهکار گمنام
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
سومویی که نمی‌توانست گنده شود (مجموعه + world)
  • 119,500 تومان
  • با تخفیف: 119,500 تومان
هنر معاصر تاریخ و جغرافیا
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
از کافکا تا کافکا
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
تئاتر و کارگردانی (1880-1980)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان

زنان دانشمند (نمایش‌نامه)

  • 20,000 تومان

مولیر در بزرگ‌ترین آثارش به نقد و تحلیل بی‌ر‌حمانه خلق و خوی آدمی. کاویدن ریشه حماقت‌های بشری و تحلیل پندارهای نادرست انسان می‌پردازد. هیچ‌کس مانند او مبنای کمیک‌اش را تا این اندازه دقیق بر ناآگاهی، حسادت، توهم. ریا. دروغ، گیجی و کوری شخصیت انسان در معنای عامش استوار نکرده است. و ضمنا. در مقابل هیچ درام‌نویسی چون او و در دوره او در آثارش تا این حد از لذت زندگی احترام به آزادی ارزش دوستی و ستایش صداقت سخن نگفته است.

زمان و حکایت 2 (پیکربندی زمان در حکایت داستانی)

  • 40,000 تومان

در زمان و حکایت 2، نظریه‌ی راویانگی که در بخش اول کتاب یک مطرح شده است این بار نه در عرصه‌ی حکایت تاریخی که در عرصه‌ی حکایت تخیلی مطرح می‌شود و موضوع اصلی این کتاب تجزیه و تحلیل پیکربندی زمان در حکایت تخیلی و از طریق آن است.

زمان و حکایت 1 (پیرنگ و حکایت تاریخی)

  • 48,000 تومان

پل ریکور یکی از برجسته‌ترین فیلسوفان هرمنوتیک دوران معاصر است. زمان و حکایت، مشتمل بر سه کتاب مستقل، اثر محوری اوست. دل‌مشغولی اساسی، در تمامی آثار این اندیشمند برجسته، فهم هستی از دریچه‌ای تازه یعنی از دریچه‌ی تأویل متن است. بدین روی در زمان و حکایت، نگاه فلسفی به نقاط تلاقی ادبیات و فلسفه، تحلیل امکانات و ظرفیت‌های حکایت از رهگذر تأمل در مقوله“‌های زمان، و کاوش در باب نوآوری معناشناختی به‌ مدد استعاره شاکله‌های اساسی این اثر بزرگ است. در طول این مباحثه رشته‌های بسیاری مطرح می‌شود، از جمله پدیده‌شناسی زمان، تاریخ‌نگاری و نظریه‌ی حکایت داستانی.

نامه سرگشاده به اسکندر کبیر

  • 20,000 تومان

نامه سرگشاده به اسکندر کبیر پیر بریان، نه تاریخ است و نه وقایع نگاری، روایتی است در قالب پرسش‌هایی تامل برانگیز در آن روزگاری که تاریخ هخامنشیان زیر سم ستوران مقدونیان آرام آرام محو و نابود می‌شد، پرسش‌هایی برآمده از ذهنی خلاق درباره وقایع نبردهای ایسوس، گرانیکوس و گوگمل با نگاهی هم‌اندیشانه و انتقادی بر روایات برآمده از بزرگ‌ترین مورخان تاریخ پایان عهد هخامنشی و تاریخ اسکندر گجستگ... این اثر پرسش‌هایی اندیشه‌مدار، از آغاز تا فرجام اسکندر را پیش روی خواننده فارسی زبان قرار می‌دهد.

تارتوف (نمایش‌نامه)

  • 22,000 تومان

بسیارند نمایش‌نامه‌های جریان‌ساز که از سیر ترجمه‌های متون نمایشی جامانده‌اند. آثاری که به هر دلیلی، از جمله دشواری متن، ناهم‌خوانی با گفتمان دور، فقدان مترجم برای برخی زبان‌ها، و...، ترجمه نشده‌اند و عدم ترجمه‌شان بیش از همه دانشجویان تئاتر را با معضلی جدی رو‌به‌رو کرده است. سال 1950 مرز تاریخ نگارش آثاری قرار گرفته که در این مجموعه جای گرفته‌اند، و دیگر آنکه اهمیت نمایش‌نامه را در تاریخ ادبیات نمایشی جهان دلایل دیگر را هم در بگیرد، مقاله تفصیلی پایان هر نمایش‌نامه در واقع توضیح اهمیت هر اثر خواهد بود. به بازی جامانده‌ها خوش آمدید.

شاهکار گمنام

  • 16,000 تومان

کتاب "شاهکار گمنام" شامل دو داستان کوتاه از انوره دوبالزاک نویسنده مشهور فرانسوی است که او را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی در ادبیات می‌دانند. در میان داستان‌های کوتاه این نویسنده، کتاب پیش رو را می‌توان برجسته‌ترین اثر وی به حساب آورد که به صورت پاورقی نیز در یکی از نشریات فرانسه منتشر شده است. "شاهکار گمنام" و "پیر گراسو" عنوان دو داستان این کتاب هستند که مضمونی نسبتا مشترک با یکدیگر دارند. بالزاک به نقاشی بسیار علاقه‌مند بود و آثار این علاقه را به خوبی می‌توان در داستان‌هایش مشاهده کرد. داستان شاهکار گمنام درباره نقاشی است که به علت کمال‌گرا بودن در نهایت آثارش را نابود می‌کند. دو کاراکتر این داستان هر دو از نقاشان به‌نام و صاحب سبک قرن شانزدهم و هفدهم میلادی به شمار می‌روند و از این جهت شاهکار گمنام از معدود نوشته‌های بالزاک است که با شخصیت‌های حقیقی ماجراهای خیالی را بازآفرینی می‌کند. پیر گراسو نیز درباره نقاش متوسط‌الحالی است که با استعداد معمولی مطرح می‌شود و به علت ممارستی که دارد، زندگی برایش طور دیگری رقم می‌خورد. این داستان تقریبا نقطه مقابل داستان نخست از حیث هستی‌شناسی و روان‌شناسی است. بالزاک نام "کمدی انسانی" را برای مجموعه آثار خود که حدود 90 رمان و داستان کوتاه است را برگزید. از جمله آثار او که در ایران منتشر شده می‌توان به "چرم ساغری"، "اورژنی گرانده"، "عشق کیمیاگر"، "مادام دولاشانتری"، "دختر چشم طلایی"، "بابا گوریو"، "زنبق دره"، "سزار بیروتو" و "خاطرات یک کشیش دهکده" اشاره کرد.

سومویی که نمی‌توانست گنده شود (مجموعه + world)

  • 119,500 تومان

اریک امانوئل اشمیت نویسنده و نمایشنامه نویس مشهور فرانسوی است که آثارش تاکنون به بیش از 40 زبان دنیا منتشر شده و برنده جوایز متعددی از جمله جایزه تئاتر مولیر فرانسه، جایزه بهترین مجموعه داستان گنکور، جایزه آکادمی بالزاک و... شده است. از دیگر آثار معروف او که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان از "خرده جنایت‌های زن و شوهری"، "مهمانسرای دو دنیا"، "میلارپا"، "موسیو ابراهیم و گل‌های آسمانی"، "اسکار و خانم صورتی" و... نام برد. "سومویی که نمی‌توانست گنده شود" داستان زندگی نوجوانی دست‌فروش به نام یون و ارتباطش با رهگذری به نام شومینتسو را روایت می‌کند. شومینتسو پیرمردی است که هر روز از کنار بساط او رد می‌شود و به او می‌گوید که درونش مرد تنومندی را می‌بیند و او استعداد سوموکار شدن را دارد. (سومو: سبکی از کشتی ژاپنی) این موضوع در ابتدا یون را عصبانی می‌کند اما سرانجام شومینتسو موفق می‌شود با آموزش آیین بودایی ذن و فن مراقبه، اراده او را تقویت کند که منجر به کسب پیروزی‌های بسیار در مسابقات سومویی می‌شود. نویسنده در تلاش است تا به مخاطب بفهماند اراده قوی موجبات رسیدن به خواسته‌ها را فراهم می‌کند. این رمان بر پایه‌ی پندی از تفکر ذن است که شومینتسو تلاش می‌کند تا به نوجوان بفهماند: "در سمت وارونه‌ی ابرها، همیشه آسمانی هست". ردپای این جمله امیدوارکننده را به نوعی می‌توان در تمامی آثار اشمیت مشاهده کرد. داستان‌ها و حکایت‌های ساده‌ای که در پشت تمامی آن‌ها یک هدف عمیق وجود دارد. هدفی که دست‌یافتنی است.

هنر معاصر تاریخ و جغرافیا

  • 110,000 تومان

" هنر معاصر، تاریخ و جغرافیا" اثر کوتاه و درخشان کاترین میه، در پی یافتن پاسخی ناممکن دربارة مفهوم معاصر بودن است. نویسنده با کنکاش در تاریخ هنر معاصر به ویژه روش‌ها و تکنیک‌های نوین، سعی دارد تا در جهت یافتن نقش عوامل مؤثر در ثبت اثری به عنوان هنر گام بردارد. او در این مسیر با گوشه چشمی به تاریخ هنر، بی‌آنکه قصد تاریخ‌نگاری داشته باشد، به مهم‌ترین عوامل اثر‌گذار توجه کرده است. کتاب حاضر درک ما را از شناخت فاصله‌ها و استنباط‌های پر ابهام و ایهام از مفهوم هنر معاصر بالا می‌برد. کتاب ارزشمند کاترین میه با عنوان هنر معاصر در فرانسه از دیگر آثار مهم این نویسنده و منتقد فرانسوی به شمار می‌رود. میه در حال‌حاضر سردبیر نشریة آرت پرس یکی از نشریات معتبر و اثر‌گذار در زمینة هنر آوانگارد در فرانسه است. سفر او در 1388 به ایران موجب شد تا او اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای دربارةی هنر ایران کند. ویژه‌نامه‌ای که نزد محافل هنری جهان بسیار مورد توجه واقع شده است.

از کافکا تا کافکا

  • 38,000 تومان

عنوان نخستین کتاب کافکا توصیف یک نبرد است. نبردی که نه امکان پیروزی می‌گذارد نه امکان شکست و با این همه نه قادر است که آرامش یابد و نه پایان گیرد. گویی که همواره این گفت و گوی کوتاه در ذهن کافکا در کار است:‹‹ در هر حال تو از دست رفته‌ای. ـ پس باید دست بکشم؟ ـ نه، اگر دست بکشی، از دست رفته‌ای.›› بدین لحاظ است که سخن گفتن از کافکا هر آینه مخاطب ساختن هر یک از ماست. کتاب حاضر می‌خواهد چنین نبردی را توصیف کند، نبردی تاریک، تحت پوشش تاریکی، که با ساده‌اندیشی بیش از اندازه می‌توان گفت دارای چهار وجه است: رابطه با پدر، رابطه با ادبیات و رابطه با دنیای زنان؛ این سه شکل مبارزه به گونه‌ای عمیق‌تر مطرح می‌شوند تا نبرد معنوی را شکل دهند.

تئاتر و کارگردانی (1880-1980)

  • 50,000 تومان

امروزه، هنر به معنای کامل کلمه است. کارگردانی تئاتر دیگر به فراهم آوردن وسایل بازنمایی یک متن نمایشی محدود نمی‌شود، بلکه نمایش را تدوام می‌بخشد و تغییر می‌دهد و آن را آشکار می‌سازد. کارگردانی تئاتر هنر آفرینش و بازآفرینش است و محل شناخت. قدرت‌گیری کارگردانان تئاتر، از یک قرن پیش، در ارائه شیوه‌های پیچیده و در ابداع قالب‌های نو ریشه دارد و از سوی دیگر، بر نظریه‌های مختلف پایه‌گذاری شده است. در نتیجه کارگردانی تئاتر، به گونه‌ای که امروز می‌شناسیم، بروزهای گوناگونی دارد و شاید درک بعد و معنای نوآوری‌های آن ایجاب می‌کند که دریابیم بر چه چیزی مبتنی است. هدف این کتاب، که نه کتابی فنی است و نه رساله زیباشناختی و نه حتی بررسی تاریخی، همین است و در نهایت می‌کوشد تا تحول های عمده‌ای را مطرح کند که خصوصیات امروزی کارگردان تئاتر را به دست می‌دهد.

صفحه‌ی 1