مهدی نصراله زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
امید
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
همه چیز درباره خانه به انضمام جستاری در باب 2گانه منزل و خانه
برای عشق به میهن (جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی)
جان‌های بیمار ذهن‌های سرحال
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
پرنده به پرنده (درس‌هایی چند درباره نوشتن و زندگی)

امید

  • 120,000 تومان

امید چیست؟ چه فرقی با امیدواری دارد؟ و خود این دو چه نسبتی با خوش‌بینی، خوش‌باوری و خوش‌خیالی از یک‌سو و بدبینی، یاس و کلبی‌مسلکی از سوی دیگر دارند؟ در کتابی که سراسر به «امید» پرداخته نویسنده، استان ون هوفت، می‌کوشد از درون سنتی که به امید عمدتا به‌مثابه فضیلتی اخلاقی و بعضا الهیاتی می‌نگرد به این پرسش‌ها پاسخ دهد. بااین‌حال، ورای این کندوکاو نظری، نویسنده در تلاش است به این تعبیر که «انسان به امید زنده است» معنا و عینیت ببخشد. بر طبق نظر ون هوفت، امید چیزی حتی ریشه‌ای‌تر و ابتدایی‌تر از فضیلت است. امید ساختار بنیادین هستی ما و نحو زیستنمان در جهانی مملو از خطرات و مخاطرات است. اهمیت وجودی امید چندان است که می‌توان گفت، بود ما همواره در امیدوار بودنمان است. این‌ها نکاتی است که نویسنده، در قالب فصل‌ها و بندهای مختلف کتاب، می‌کوشد با اتکا به مثال‌های زندگی روزمره و نیز مباحث پیچیده‌تر فلسفی روشن سازد: نسبت امید با آرزو، عقلانی بودن امید، واقع‌بینی در امیدواری، کندوکاو در نحوه حضور امید در عرصه‌های پزشکی، سیاست و دین، آسیب‌شناسی امید و، در همین ارتباط، موعودگرایی، هزاره‌گرایی و سایر باورهای آخرالزمانی. در دوره‌ای که چه‌بسا نیاز به امید بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، سزاوار است شنیدن هر سخنی که به هر شکل و شیوه با ما از امیدوار بودن می‌گوید.

همه چیز درباره خانه به انضمام جستاری در باب 2گانه منزل و خانه

  • 198,000 تومان

فرقی نمی کند کجای این کره‌ی خاکی باشیم و به چه زبانی سخن بگوییم نام خانه که به میان بیاید انبوهی از افکار و احساسات و تصورات در خاطره زنده می‌شود. خانه همان‌گونه که در تجربه‌ی روزمره محل گردهم آمدن و آرام گرفتن است، به لحاظ مفهومی نیز از دیرباز محل تلاقی معانی گوناگون بوده است. با این حال، در جهانی که به سرعت در حال تغییر است، بسیاری از انگاره‌های آشنا و عمدتا صمیمانه‌ی ما درباره‌ی خانه نیز در حال مسئله‌دار شدن هستند یا پیشاپیش مسئله‌دار شده‌اند. اما حتی در این وضعیت بحرانی جدید هم، باز این خانه است که در عمل و نظر اهمیتی روزافزون می یابد، چه اکنون یادآور استقرار یافتن ایمن در جهانی است که به نحوی فزاینده با تغییر، بی‌خانمامی، سرگشتگی، بی‌جا‌شدگی، و بی‌تعلقی شناخته می‌شود.

برای عشق به میهن (جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی)

  • 93,000 تومان

در این کتاب، عشق به میهن، یا حب وطن، مرادف است با عشق به آزادی و کرامت انسانی در برابر آن روحیه ملی‌گرایانه‌ای که دوستدار افتخار، عظمت، برتری‌طلبی و کشورگشایی است و مستعد استقرار و تحکیم خودکامگی در جلوه‌های مختلف آن. در جهانی که بین گرایش‌های قطبی جهان شهرگرایی و بومی‌گرایی دوشقه شده، دفاع سیاسی - اخلاقی از وطن‌پرستی جمهوری‌خواهانه دفاعی خاص از ارزش‌های عام و جهان‌شمول بوده و، بدین عنوان، شایسته اعتنا و احترام است.

جان‌های بیمار ذهن‌های سرحال

  • 198,000 تومان

جان‌های بیمار، ذهن‌‌های سرحال مقدمه‌‌ای است گیرا، و البته شخصی، بر حیات و اندیشه ویلیام جیمز که نشان می‌دهد چرا بنیان‌گذار پراگماتیسم و روان‌شناسی تجربی هنوز می‌تواند چنین ژرف و مستقیم با همه آنان که سخت در تلاش‌اند زندگی‌ای را سزاوار زیستن سازند، از جمله خود نویسنده، سخن بگوید. کاگ از این می‌‌گوید که چگونه تجارب جیمز به عنوان فردی «جان‌نژند» او را بر آن داشت که آرمانی با عنوان «آسوده‌جانی» را تشریح کند - آسوده‌جانی به‌ عنوان رویکردی در قبال زندگی که پویا و گشوده و امیدوار است اما در عین ‌حال در خصوص مخاطرات آن واقع‌بین نیز هست. در واقع همه پراگماتیسم جیمز، به‌ عنوان فلسفه‌ای مبتنی بر این ایده که درباره حقیقت باید بر حسب پیامدهای عملی‌ای که برای زندگی ما دارد قضاوت کرد، پاسخی است به، و نوش‌دارویی است برای بحران‌های معنا که بیم آن می‌رود روزی بر سر بسیاری از ما بریزند و زندگی‌مان را تباه سازند.

پرنده به پرنده (درس‌هایی چند درباره نوشتن و زندگی)

  • 135,000 تومان

«سی سال پیش برادر بزرگ‌ترم، که آن‌وقت‌ها ده سالش بود، در تلاش بود که مطلبی درباره پرنده‌ها بنویسد و برای این کار سه ماه هم وقت داشت. سه ماه گذشته بود و حال دیگر موعد تحویل کار، که فردای آن روز بود، فرا رسیده بود. ما برای گذراندن تعطیلات در کلبه خانوادگیمان در بولیناس بودیم، و برادرم پشت میز آشپزخانه نشسته بود. دور تا دورش پر بود از کاغذ و مداد و کتاب‌هایی درباره پرندگان که لایشان هم باز نشده بود. در چنین وضعی، درحالی ‌که بزرگی وظیفه پیش‌رو باعث شده بود خشکش بزند، می‌دیدی که هر لحظه ممکن است اشکش سرازیر شود. بعد پدرم آمد و کنارش نشت، دستش را دور شانه برادرم انداخت و گفت: "رفیق، پرنده به پرنده – دانه‌ به دانه، یک به یک. هربار فقط درباره یک پرنده بنویس و تمام."»

صفحه‌ی 1