مهدی نصرالله زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
به سوی فروغ آزادی (مبارزات آزادی‌خواهانه و حق‌طلبانه‌ای که جهان غرب امروزی را ساختند)
جهان چگونه مدرن شد (داستان 1 پیچ 1 کتاب 1 کاتب)
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
ذهن و بازار (جایگاه سرمایه‌داری در تفکر اروپای مدرن)
تاریخ‌های تئاتر (1 مقدمه)
  • 320,000 تومان
  • با تخفیف: 320,000 تومان
نظریه اجرا
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
نظریه و تحلیل درام
  • 92,500 تومان
  • با تخفیف: 92,500 تومان

به سوی فروغ آزادی (مبارزات آزادی‌خواهانه و حق‌طلبانه‌ای که جهان غرب امروزی را ساختند)

  • 525,000 تومان

هر روایتی از آزادی، یک برهۀ تاریخی خاص را به‌عنوان نقطۀ آغاز داستان خود برمی‌گزیند. در روایت نقل‌شده به‌وسیلۀ آنتونی گرِیلینگ، نویسندۀ کتاب به‌سوی فروغ آزادی، نقطۀ آغاز قصۀ بلند آزادی، پیکرهای شعله‌ور کسانی است که در آتش کینه و تعصب دادگاه‌های تفتیش عقاید سوختند و خاکستر شدند. اما آنان، به‌عنوان نخستین شهدای راه آزادی در دوران جدید، درواقع شمع‌های فروزانی بودند که با طلب کردن آزادی مذهبی، و ایجاد رخنه در حاکمیت مطلق‌العنان کلیسا، راه را برای طرح مطالبات آزادی‌خواهانه بعدی در همۀ عرصه‌ها، اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، گشودند و آغازگر فصلی نوین و درخشان در تاریخ بشریت شدند. در روایت گرِیلینگ، که با تمرکز کامل بر غرب و دربرگیرندۀ یک بازۀ زمانی حدوداً پانصدساله است، شعله‌ای که متعصبان مذهبی در آغاز عصر جدید برافروختند ناخواسته به چراغ روشنی برای حق‌طلبان بدل گشت، تکاپویی به‌غایت پرهزینه اما بی‌نهایت ارزشمند که با گذر از انواع و اقسام جنبش‌های آزادی‌خواهانه‌-حق‌طلبانۀ مذهبی، سیاسی، کارگری و مدنی، سرانجام در قالب سند دوران‌ساز اعلامیۀ جهانی حقوق بشر به بار نشست. از دید نویسنده، یادآوری این تاریخ پرفرازونشیب وقتی ضروری‌تر می‌شود که بدانیم هرچند آن نهال شکننده، با مراقبت‌های دلاورانۀ زنان و مردانی از همۀ سِنین و سُنن، اکنون به درختی تناور تبدیل شده است، اما درصورت کاستی گرفتن آن مراقبت‌ها بیم آن می‌رود که به بهانه‌های مختلف گرفتار خزان‌ها و آفات مهلک گردد.

جهان چگونه مدرن شد (داستان 1 پیچ 1 کتاب 1 کاتب)

  • 198,000 تومان

از باغ‌های مصفای روم باستان تا دهلیزهای تنگ و تاریک صومعه‌های قرون وسطا و کتابخانه‌های درون آن‌ها، پژوهش‌گر برجسته و شناخته‌شده، استیون گرین بلت، با کند و کاو در یکی از اثرگذارترین آثار ادبی همه دوران‌ها تصویری زنده و روشن از گذشته به‌دست می‌دهد. در زمستان سال 1417، پوجو براچولینی، منشی بی‌کار شده پاپ مخلوع که اینک شکارچی کتاب شده بود، نسخه‌ای از کتاب «در باب طبیعت چیزها»، نوشته تیتوس لوکرتیوس، را در صومعه‌ای دورافتاده پیدا کرد ـ و این البته تنها یکی از کشفیات او در جهان باستان بود، نسخ خطی پاگانی که به طرزی شگفت به‌دست کتاب‌داران پارسای مسیحی، در کنج کتابخانه‌های صومعه‌ای، محفوظ مانده بودند. داستان این‌که چطور این شعر خیره‌کننده توانست جهان را در مسیر تازه‌ای قرار دهد، یا به اصطلاح «بپیچاند»، هم‌زمان یک اثر پژوهشی ممتاز، یک نوشته ادبی گیرا و شاهدی شورانگیز بر قدرت کلام مکتوب است. استیون گرین بلت استاد علوم انسانی دانشگاه هاروارد است و از جمله آثار او کتاب «اراده در عالم: شکسپیر چگونه شکسپیر شد» است، یکی از کتاب‌های پرفروش فهرست نیویورک تایمز و از فینالیست‌های جایزه پولیتزر و جایزه ملی کتاب برای ادبیات غیر داستانی. خود کتاب «جهان چگونه مدرن شد؟» نیز البته برنده جایزه پولیتزر سال 2012 برای آثار عمومی غیر داستانی و نیز جایزه ملی کتاب سال 2011 برای ادبیات غیر داستانی بوده است.

ذهن و بازار (جایگاه سرمایه‌داری در تفکر اروپای مدرن)

  • 95,000 تومان

اندیشیدن و نوشتن درباره‌ی سرمایه‌دارای (کاپیتالیسم) هیچ‌گاه منحصر به اقتصاددانان نبوده است. قرن‌ها‌ی متمادی فیلسوفان، سیاستمداران، شاعران و دانشمندان علوم اجتماعی درباره‌ی اثرات فرهنگی، اخلاقی و سیاسی سرمایه‌داری بحث کرده‌اند، و دعاوی آنان نیز فراوان و متفاوت بوده است. کتاب ذهن و بازار، جایگاه سرمایه‌داری در تفکر اروپای مدرن تاریخچه‌ای است جالب توجه در این باره که ایده‌ی سرمایه‌داری چگونه در اندیشه‌ی غربی تکوین و تکامل یافته است. در نگارش کتاب خود جری مولر، استاد تاریخ دانشگاه کاتولیک آمریکا واقع در واشینگتن دی.سی، به بررسی رشته‌ای گیرا از آرا و افکار درباره‌ی پیامدهای سرمایه‌داری و استلزامات آتی آن نشسته است و این کار را با پوشش دادن به طیف گسترده‌ای از نظرات و عقاید انجام داده که همزمان در برگیرنده‌ی هابز، ولتر، آدم اسمیت، ادموند برک، هگل، مارکس، و متی یو آرنولد و نیز روشنفکران کمونیست، فاشیست، و نئولیبرال قرن بیستم است. کتاب حاضر نمونه‌ای است جذاب و دستیاب از تاریخ اندیشه‌ها، اندیشه‌هایی که در هر گوشه‌کنار زندگی روزمره‌مان طنین‌انداز هستند.

تاریخ‌های تئاتر (1 مقدمه)

  • 320,000 تومان

تفاوت این تاریخ تئاتر با تاریخ تئاترهای شبیه آن شاید بیش از هر چیز در خودآگاهی نظری و جانب‌داری سیاسی نهفته در آن باشد ـ «خودآگاهی نظری روشن» و «جانب‌داری سیاسی آشکار» نه به‌ عنوان دو رشته‌ مجزا که گهگاه در لابه‌لای اثر خودنمایی می‌کنند، بلکه به‌ عنوان کلافی محکم که تار و پود کل کتاب در مقام یک بافته با آن تنیده شده است.

نظریه اجرا

  • 40,000 تومان

«کتاب نظریه اجرا اثر کلاسیک ریچارد شکنر در زمینه هنرهای اجرایی و نظریه انتقادی است. این کتاب پرمغز اما روان، رشته‌ها، فرهنگ‌ها و تاریخ‌های مختلف را درمی‌نوردد و در کار توضیح برخی از بنیادی‌ترین نمادها و آیین‌هایی است که آدمی از طریق آن‌ها جهانی را که در آن می‌زید معنادار می‌سازد. این کتاب، همچنین، دفاع نظری موثری است از اهمیت هنر، تئاتر و اجرا در بیان عمیق‌ترین و تغییر شکل‌دهنده‌ترین امیال انسان‌.» شکنر در لابه‌لای صفحات این کتاب پیوندهای موجود میان فرهنگ‌های غربی و غیرغربی، هنرهای اجرایی، انسان‌شناسی، آیین‌ها، اجرا در زندگی روزمره، بازی‌گری، روان‌درمانی، و شمنیسم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نظریه و تحلیل درام

  • 92,500 تومان

رسیدن به منسجم‌ترین، نظام‌مندترین و کارآمدترین فرازبان ممکن برای تحلیل و توصیف متون دراماتیک هدف اعلام‌شده نویسنده در کتاب حاضر است. برای نیل بدین هدف، نویسنده نظریه ارتباط الگوی نظام ارتباطی را مبنا قرار می‌دهد و می‌کوشد در ذیل این الگوی کلی، تمامیت دستاوردهای کنش تحلیلی و انتقادی در حوزه درام را 1 جا جمع کند. از جمله ویژگی‌های کتاب نظریه و تحلیل درام، توجه به حضور مولفه‌های اپیک یا روایی در درام و به طور کلی، توجه به وجود پیوندهای تاریخی و ساختاری بین درام و روایت است. در نگاهی کلی‌تر، می‌توان وجه مشخصه کتاب حاضر را تلاش برای درآمیختن رویکرد تحلیلی و ساختاری با رویکرد تاریخ‌نگر در عرصه مطالعات درام و تحولات مربوط به آن دانست. همین امر باعث شده است که کتاب فیستر، به‌رغم غلبه رویکرد تحلیلی و ساختاری در آن، دربردارنده طرحی کلی از تاریخ درام نیز باشد. امری که آشکارا در ارجاعات فراوان کتاب به نمایش‌نامه‌ها و نمایش‌نامه‌نویسان ادوار تاریخی مختلف نمود یافته است.

صفحه‌ی 1