مهدی امیرخانلو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فلسفه پیاده‌روی
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان
عکاسی و فلسفه
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
100 مانیفست
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان

فلسفه پیاده‌روی

  • 200,000 تومان

«با پیاده‌روی از ایده هویت، از وسوسه کسی بودن، یا اسم و گذشته‌ای داشتن می‌گریزیم… آزادیِ برآمده از پیاده‌روی در کسی نبودن است؛ زیرا بدنی که پیاده می‌رود گذشته یا پیشینه‌ای ندارد، تنها گردابی است در جریان بسیار کهن زندگی.» کتاب حاضر با پیاده رفتن از منظرهای گوناگون -زیارت، گردش، راهپیمایی اعتراضی، طبیعت‌گردی، پرسه‌زنی- سروکار دارد و اینکه هر یک چه از ما می‌گویند؛ و نیز از سلوک مشاهیری سخن می‌راند که پیاده رفتن جزو لاینفک زندگی‌شان بوده است: تورو و شوق زیر پا گذاشتن جنگل والدن و غرق شدن در حیات وحش؛ رمبو و پیاده رفتن به منزله ابراز خشم؛ دونروال و پرسه زدن برای فرار از مالیخولیا؛ روسو و راه رفتن برای فکر کردن؛ نیچه و کوه پیمودن برای فلسفیدن؛ کانت و قدم زدن برای فراغت از فلسفیدن و حفظ سلامت؛ گاندی و راهپیمایی کردن برای اعتراض مسالمت‌آمیز. آری، «هنگامی که بر پای خود بایستیم، دیگر آنجا که هستیم نمی‌مانیم.»

عکاسی و فلسفه

  • 195,000 تومان

این کتاب حول مسئله‌ای مهم شکل گرفته است: پس از امکان دستکاری دیجیتال در تصاویر عکاسی، اکنون چگونه می‌توان از صداقت و عینیت عکس و شان استنادی آن سخن گفت؟ رابطه عکس دیجیتال با موضوعش اکنون چگونه تعریف می‌شود؟ تصویر عکاسانه مدت‌ها مظهر رابطه‌ای شفاف با جهان بود و عطش انسان به رئالیسم یا واقع‌نمایی را برآورده می‌کرد. باور قدیمی ما به عکس، در مقام منبع غنی اطلاعات بصری، استفاده گسترده از عکاسی را در روزنامه‌نگاری و مستندسازی و زمینه‌های علمی در پی داشت. اکنون که این باورهای قدیمی زیر سوال رفته است، دریافت ما از تصاویر عکاسانه و ارتباط‌مان با این تصاویر سابقا شفاف چگونه تعریف می‌شود؟ چطور می‌توان از نو به مسئله صدق و کذب در بازنمایی‌های تصویری فکر کرد؟ مقالات این کتاب هر یک به نحوی به مسائلی از این دست می‌پردازند. عکاسی، که اکنون جایگاه خود را به عنوان هنر تثبیت کرده است، می‌کوشد بار دیگر به مرزهای میان خود و نقاشی، فیلم و سایر بازنمایی‌های تصویری بیندیشد.

100 مانیفست

  • 150,000 تومان

در این مجموعه با اهمیت و بدیع، که از 100مانیفست صد سال اخیر تشکیل شده است، آلکس دانچف نواهای همگون و ناهمگونی را از انواع و اقسام جنبش‌ها، از فوتوریسم و دادائیسم و سوررئالیسم و فمینیسم گرفته تا کمونیسم و ورتیسیسم و استریدنتیسم و استاکیسم، به صدا در آورده است ـ صداهایی که موضوعاتی نظیر فیلم و معماری و مد و آشپزی هم در آن‌ها طنین انداخته‌اند.

صفحه‌ی 1