مصطفی حسینی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ماده و آگاهی
  • 290,000 تومان
  • با تخفیف: 290,000 تومان
ذهن آگاه (در جستجوی نگره‌ای بنیادین)
  • 218,000 تومان
  • با تخفیف: 218,000 تومان
شرقیات شکسپیر
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
ادبیات جهان چیست
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
من ناشناخته
  • 155,000 تومان
  • با تخفیف: 155,000 تومان
نگرش ثروت‌مندانه (یافتن راه ذهن برای رسیدن به ثروت همه جانبه)
خود را بشناسید (راه‌های شناخت خود و ارتباط مؤثر با دیگران)
راز آگاهی
  • 93,000 تومان
  • با تخفیف: 93,000 تومان

ماده و آگاهی

  • 290,000 تومان

نویسنده این کتاب، پاول چرچلند، فیلسوفی صاحب اندیشه است که می‌کوشد چکیده‌ای از وضعیت فلسفه ذهن معاصر را در هشت گفتار و به زبانی شیوا برای دانشجویان دوره کارشناسی به تصویر بکشد. ایشان نخست مکاتب گوناگون را به لحاظ هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، روش‌شناختی و سمانتیکی تفکیک می‌کند و سپس با توصیف ساختار کلی هر یک به نقد مدعای اصلی آنها می‌پردازد. به باور ایشان، حل مسئله ذهن بدون یاری جستن از قلمرو علم ممکن نیست. از این‌روی، سه گفتار پایانی به مباحث علوم اعصاب و هوش مصنوعی اختصاص یافته است تا دانشجویان نگاه فراخ‌تر و فراگیرتری نسبت به این مسئله پیدا کنند. گفتنی است که این ترجمه از روی سومین ویرایش کتاب ماده و آگاهی انجام گرفته که آخرین و کامل‌ترین ویرایش موجود است.

ذهن آگاه (در جستجوی نگره‌ای بنیادین)

  • 218,000 تومان

«مسئله‌ی آگاهی، همچون چالش‌ای است که در برابرِ فیزیکی‌گرایی راست‌کیش در علمِ شناختی معاصر و فلسفه‌ی ذهن، خودنمایی می‌کند. و این کتاب نیز ارائه‌ی درخشان از این چالش است. این کتاب، افزون بر این‌ها، چونان جُستاری ارزشمند در قلمرويِ ذهن است که بی‌گمان برای هر ذائقه‌ی فکری، سودمند خواهد افتاد.» فرانک جکسون، دانشگاه ملی استرالیا «کتابِ ذهنِ آگاه، در نگاهِ من، بهترین کتاب از میانِ کتاب‌هایی است که در این چند سالِ گذشته درباره‌ی موضوعِ آگاهی نوشته شده‌اند. چالمرز، برخلافِ بسیاری از نویسندگان، در پيِ آن نیست که از طریقِ بازتعریفِ حذفيِ مسئله‌‌ی آگاهی، از زیر بارِ آن شانه خالی کند؛ او قاطعانه با این مسئله روبه‌رو می‌شود و پیامدهای آن را نیز می‌پذیرد. این کتاب، با شفافیت‌ای تحسین‌برانگیز و دلپذیر نگاشته شده و مالامال از حسِ هیجان و شوریدگی است.» جیگون کیم، دانشگاه بروان «چالمرز در راستايِ نگره‌پردازی درباره‌ی «مسئله‌ی دشوارِ آگاهی»، خِرد‌پسندترین رهیافت را در نسبت با دیگر فیلسوفانِ معاصر پیش می‌گیرد. او برخلافِ بیشترِ همکارانش، واقعیتِ پدیداريِ آگاهی را چونان مفروض و کوشش‌ای برای تبیینِ آگاهی در چارچوبِ عملی، پذیرفته است. کتابِ وی نوشته‌ای سودمند برای تأسیس و برپایيِ چیزی است که به‌ظاهر واضح می‌رسد: [زیرا از نظرِ چالمرز] آگاهی، پدیداری واقعی از جهانِ طبیعی است که سخت نیازمندِ تبیین‌ای عقلانی و طبیعت‌گرایانه است.» کریستوف كُخ، مؤسسه‌ی فن‌آوريِ کالیفرنیا «دیوید چالمرز در آغازِ کار خویش، برخی از پنداره‌هايِ بسیار شهودی درباره‌ی مسئله‌ی آگاهی را فرض می‌گیرد. او در پاسخ به چیستيِ آن برجستگيِ کانونی در وجود انسان [که او را از دیگر موجودات جدا می‌کند] به پیامدهایی عجیب ولی استوار می‌رسد. این کتاب کاوشی است باشکوه در این‌باره، و به‌دستِ کسی نگاشته شده که به‌راستی احاطه‌ای کامل به موضوع دارد. گرچه من با همه‌ی نگره‌های چالمرز همدل و همراه نیستم، ولی او را بی‌گمان یکی از بهترین راهنمایانِ ممکن در این عرصه می‌دانم.»

شرقیات شکسپیر

  • 55,000 تومان

بخت با شکسپیر یار بود؛ زیرا حرفه نمایش‌نامه‌نویسی را در زمانه‌ای برگزید که جامعه شهری انگلستان، تئاتر و زبان انگلیسی از رهگذر وام و حتی ابداع کلمات در حال توسعه بود. اشعار موزون و مقفای مردان ملکه جای خود را به شعر سپید داد که جذبه فراوان داشت. به علت شیوع طاعون تماشاخانه‌ها از فوریه 1593 تا ژوئن 1594 بسته شد. نمایش‌نامه‌ها تنها در دربار و خانه‌های اشراف و اعیان در خارج از لندن اجرا می‌شد. شکسپیر به اجبار در پی ممر معیشتی دیگری بود. تعطیلی تئاتر فشار مالی زیادی به او وارد کرد. افزون بر هزینه‌های خودش در لندن، می‌بایست از خانواده‌اش در استراتفورد نیز حمایت می‌کرد. جلب حمایت مالی می‌توانست به دریافت عایدی و پیشرفت منزلت اجتماعی بینجامد. در این برهه به ارل ساوت‌همپتون روی آورد، جوانی متمول که عاشق سینه‌چاک تئاتر بود.

ادبیات جهان چیست

  • 38,000 تومان

... صبح روز بعد از مرگ گوته، میل شدیدی در من چنگ انداخته بود که بار دیگر در جسم خاکی‌اش نظر کنم. خدمتکار وفادارش، فریدریش، در اتاقی را که پیکر او قرار داشت برایم باز کرد. به پشت دراز کشیده بود، انگار خواب بود؛ آرامش و اطمینان عجیبی بر چهره نجیب و آسمانی‌اش حاکم بود. ابروانش او را غرق در اندیشه نشان می‌داد. دلم می‌خواست طره‌ای از گیسوانش را به یادگار برچینم؛ اما وقار و متانت‌اش اجازه چنین جسارتی را به من نداد. بدنش برهنه بود،‌ آن را تنها در پارچه سفیدی پوشانده و در اطرافش تکه‌های یخ نهاده بودند،‌ تا جسد را تا حد امکان تازه نگه دارد. فردریش پارچه سفید را کنار زد، و من با دیدن جسم پاکش دچار حیرت شدم. سینه‌ای قدرتمند، فراخ،‌ و ستبر؛ دست و پایی کشیده و بلند، و تا حدی عضلانی؛ پاهایی استوار، و به غایت شکیل؛ در هیچ جای بدنش نشانی از آماس، تکیدگی، و زخم نبود - پنداری در آفرینش او خطایی بر قلم صنع نرفته است. انسانی کامل و سخت زیبا در برابر چشمانم بود؛ زیبایی ظاهری‌اش سبب شد که برای لحظاتی فراموش کنم که روح نامیرا این جسم خاکی را ترک کرده است. دستم را روی قلب‌اش گذاشتم - سکوت محض بود - برگشتم، بغض خفته‌ام ناگاه ترکید...

من ناشناخته

  • 155,000 تومان

آینده چه چیزی را با خود به همراه خواهد آورد؟ از قدیم‌الایام این سوال ذهن بشر را درگیر خود کرده هر چند همیشه به یک اندازه نبوده است. از نظر تاریخی، همواره این آشفتگی‌های فکری، جسمی، اقتصادی،سیاسی و یا معنوی هستند که باعث می‌شوند چشمان انسان مضطربانه به آینده خیره شوند و برای خود انتظارات، آرمان‌شهر و یا تصورات آخرالزمانی تصور کنند. در این مواقع است که ممکن است فردی، به عنوان مثال، به باورهای ظهور حضرت مسیح پس از 1000 سال در عصر آگوستیندر آغاز مسیحیت باور پیدا کند یا به تغییر در روح غرب که همراه با پایان هزاره اول بود فکر کند. امروزه در حالی که به پایان هزاره دوم رسیده‌ایم، دوباره با تصورات آخرالزمانانه خود مبنی بر خرابی و ویرانی تمام جهان زندگی می‌کنیم.

نگرش ثروت‌مندانه (یافتن راه ذهن برای رسیدن به ثروت همه جانبه)

  • 85,000 تومان

تمام دنیا علیه او هستند . حالا او خودش را پیدا کرده و می‌داند که چه کسی و به واسطه‌ی هوشیاری و آگاهی به قدرت درون خودش پی برد . انتخاب خودش است : اینکه به محدودیت‌های دوران کودکی‌اش برگردد یعنی وقتی که به این داستان اعتقاد داشت و یا به آزادی که بدان پی برده ادامه دهد . پس یادتان باشد که من وشما هم می‌توانیم به هر چه که بخواهیم برسیم و هرآنچه که بخواهیم بشویم . فقط کافیست دقیقا هدفمان را در زندگی پیدا کنیم و به طور مداوم آن هدف را دنبال کنیم و تمام فکر و ذهن خود را از آن هدف پر کنیم . این امر باید برای ما به صورت یک عادت در بیاید . مفهومی که شامل " خود " می‌باشد اینست که یک فرد اصیل نباید فقط برای یک لحظه لباس بپوشد و وقتی که کلیسا را ترک می‌کند آن را در بیاورد . در اینجا ما احساس آزادی می‌کنیم . ما احساس می‌کنیم که به طور مشترک چیز‌هایی داریم ، به همین دلیل است که ما اکنون اینجا هستیم اما قصد داریم که مفهومی اصیل و نجیب را ابراز کنیم .

خود را بشناسید (راه‌های شناخت خود و ارتباط مؤثر با دیگران)

  • 11,500 تومان

عدم شناخت خود مفاهیم ضمنی متعددی بر روی نحوه زندگی شما و ارتباط‌‌تان با دیگران دارد. اگر خودتان را نشناسید و درک نکنید نخواهید توانست به درستی از خودتان محافظت کنید. بدون در ارتباط بودن با خودتان نمی‌توانید به طور واقعی و به خوبی با دیگر افراد محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کنید. سقراط می‌گوید که اولویت اصلی زندگی شناخت خود است و اگر بخواهید می‌توانید یک متخصص جهانی در مورد شخص خودتان باشید. این مسیر رشد و توسعه فردی است و در نهایت هیچ‌کس نمی‌تواند شما را بیشتر و بهتر از خودتان بشناسد.

راز آگاهی

  • 93,000 تومان

«کتاب حاضر مجموعه مقالاتی از جان سرل، فیلسوف معاصر، درباره آگاهی است. در این کتاب برخی از مهم‌ترین نظریه‌های فلسفی درباره آگاهی را از خلال نقد پاره‌ای از برجسته‌ترین آثار فلسفی معاصر به چالش کشیده است. سرل در این مقالات کوشیده است کاستی‌ها و ناکامی‌های این نظریات را در کنار نقاط قوت نشان دهد و در انتها خود نیز چشم‌اندازی برای رسیدن به راه حل مسئله آگاهی به دست داده است. جان سرل استاد فلسفه دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است. او نویسنده آثار متعددی درباره فلسفه زبان و فلسفه ذهن است که برخی از آنها عبارت‌اند از: کشف دوباره ذهن، ذهن‌ها، مغزها و علم، قصدمندی، بیان و معنا، کنش‌های گفتاری.

صفحه‌ی 1