مسعود آذرفام


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روسو
  • 49,500 تومان
  • با تخفیف: 49,500 تومان
درآمدی بر فهم ایدئالیسم آلمانی
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
پس از هگل (فلسفه آلمانی 1840 تا 1900)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان

روسو

  • 49,500 تومان

کتابی که در دست دارید با وضوحی مثال زدنی و بر حسب موضوع به آثار اصلی روسو می‌پردازد و شرحی کلی از بسط اندیشه او در اختیار خواننده می‌گذارد. علاوه بر این نویسنده با نهادن اندیشه روسو در زمینه عصر روشنگری، افادات او به نظریه اجتماعی، نظریات طبیعت انسان، فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه سیاسی و... را بررسی می‌کند.

درآمدی بر فهم ایدئالیسم آلمانی

  • 48,000 تومان

ایدئالیسم آلمانی جنبشی بود که از زمان انتشار نقد عقل محض کانت تا مرگ هگل سیطره‌ای تمام‌عیار بر فلسفۀ آلمانی داشت و انقلابی در متافیزیک، معرفت‌شناسی، منطق، فلسفۀ طبیعت، اخلاق و سیاست زمانۀ خود به پا کرد که تأثیرش در همۀ نحله‌های فلسفی هنوز کاملاً محسوس است. جنبشی ملهم از آرمان‌های روشنگری که بزرگ‌ترین دستاورد عینيِ روشنگری، یعنی انقلاب فرانسه، را به منزلۀ سپیده‌دم عصری جدید می‌ستود. این برهه چنان اهمیتی برای تاریخ فلسفه دارد که آن را با دورۀ طلایی فلسفه در یونان باستان مقایسه کرده‌اند. درآمدی بر فهم ایدئالیسم آلمانی شرحی است مقدماتی بر ایدئالیسم آلمانی که به سیر تکوین و تطور این جنبش به نمایندگيِ کانت، فیشته، شلینگ و هگل می‌پردازد و نشان می‌دهد که ایدئالیسم استعلایی کانت چگونه شکل گرفت و چگونه فیلسوفان متعاقب کانت پروژۀ او را حتی خودآگاهانه‌تر از خودش بسط دادند. می‌دانیم که فیلسوفان ایدئالیست به دشوارنویسی شهره‌اند و همین غموض موجب شده است که حتی برخی از جدی‌ترین اهالی فلسفه از خوانش آثار آنان دلسرد شوند. با این حال، ویل دادلی تمام تلاش خود مصروف داشته است تا بتواند در عین اینکه از ساده‌سازی بیش از حد مطالب اجتناب می‌کند، رئوس آراء فیلسوفان ایدئالیست را صورت‌بندی و در یک طرح کلی منسجم ارائه کند. در نتیجه کتاب حاضر می‌تواند به دانشجویان و علاقمندان برای ورود به عمارت تودرتوی ایدئالیسم آلمانی یاری برساند.

پس از هگل (فلسفه آلمانی 1840 تا 1900)

  • 35,000 تومان

مورخان فلسفه آلمانی قرن نوزدهم عموما به نیمه نخست قرن پرداخته‌اند و مابقی قرن، یعنی پس از مرگ هگل را تا حد زیادی دوره زوال و رکود دانسته‌اند و وانهاده‌اند. اما به باور فردریک بیزر، استاد فلسفه دانشگاه سیراکیوز، نیمه دوم قرن نوزدهم یکی از انقلابی‌ترین دوره‌های فلسفه مدرن به شمار می‌رود. تمرکز اصلی بیزر در این تاریخ فلسفه بدیع و کم‌نظیر که فلسفه آلمانی را از سال 1840 تا 1900 در برمی‌گیرد نه اندیشمندان یا موضوعات بلکه پنج مناقشه اصلی این نیم‌قرن است: بحران هویت فلسفه، مناقشه ماده‌باوری، مناقشه «نخواهیم دانست» روش‌ها و محدودیت‌های تاریخ و مناقشه بدبینی. از میان متفکران درگیر در این مناقشات شوپنهاور و ویلهلم دیلتای نسبتا شناخته شده‌تر هستند، اما در این مناقشات به نام‌های ناآشنای بسیاری نیز برمی‌خوریم که علی‌رغم گمنامی‌شان تاثیری ژرف در فلسفه قرن نوزدهم و پس از آن گذاشته‌اند.

صفحه‌ی 1