مریم وحدتی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بیماری فراگیر در عصر نئولیبرال
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
جامعه‌شناسی عکاسی
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان

بیماری فراگیر در عصر نئولیبرال

  • 25,000 تومان

تاثیرات اقتصادی و اجتماعی از فیلتر تبعیض‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های «مرسوم» می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذرند که همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جا قابل رؤیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند... این «طبقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کارگر جدید» در خط مقدم حاضر است و یا باید بار بدل شدن به نیروی کاری را به دوش کشد که به خاطر شغل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار دارد و یا در پی سیاست تعدیل اقتصادی برآمده از ویروس، بدون هیچ منبع مالی از کار برکنار شود. این مساله شکاف اجتماعی را تشدید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و این پرسش را بر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگیزاند که چه کسی در صورت تماس با فرد بیمار یا عفونت، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند خود را ایزوله یا قرنطینه کند (با یا بدون پرداخت مالی). درست به همان سیاقی که آموختم زلزله های نیکاراگوئه (1973) و مکزیکوسیتی (1985) را «زلزله های طبقاتی» بنامم، پیشرفت کووید-19 ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های یک همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری طبقاتی، جنسیتی و نژادی را به تمامی نشانم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. در حالی که تلاش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای تخفیف و سبک سازی موضوع به راحتی در لفاظی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی چون «ما همه با هم هستیم» پوشانده شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، رویه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، به ویژه از سوی دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ملی، انگیزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شوم تری را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند.

جامعه‌شناسی عکاسی

  • 50,000 تومان

ژیزل فروند در این جستار نشان می‌دهد که رشد عکاسی برآمده از گسترش بورژوازی است؛ نوشتار او می‌تواند این پیوند متقابل با تاریخ پرتره را به نحو موفقی تبیین کند... مؤلف عنصر اساسی را به خوبی دیده است. او توجه دارد که شمار فراوان عکاسان نخستین که هیچ‌گونه جاه‌طلبی در این حرفه نداشتند و تنها در حلقۀ تنگی از دوستانشان پرده از آثارشان برمی‌داشتند، در چه سطح هنری قرار می گیرند. «دقیقاً همان کسانی عکاسی را به یک فعالیت تجاری بدل ساختند که آرزوی در شمار هنر آمدنش را می‌پروراندند.» به‌عبارت‌دیگر، عکاسی همان زمان که ادعای هنر دارد، خود را به مثابۀ کالا عرضه می‌کند. این امر با تأثیری که عکاسی همچون فرایند بازتولید بر خود هنر می‌گذارد، مطابقت دارد؛ آن را از حامیان خصوصی‌اش جدا می‌سازد و روانۀ بازار سهامی و تقاضاهایش می‌کند.

صفحه‌ی 1