محمدعلی عسگری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
عربستان از درون (تاریخ جدید عربستان پادشاهان نهادهای دینی لیبرال‌ها و افراطیون)
زنان دیکتاتورها
  • 270,000 تومان
  • با تخفیف: 270,000 تومان
ورم
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان

عربستان از درون (تاریخ جدید عربستان پادشاهان نهادهای دینی لیبرال‌ها و افراطیون)

  • 250,000 تومان

عربستان را از درون باید دید تا به رمز و رازهای ماندگاری یک رژیم قبایلی با حاکمانی سالخورده در دنیای جدید و در منطقه‌ای پرآشوب پی‌برد. کشوری با ثرو‌ت‌های عظیم نفتی که به خوبی آموخته است چگونه از این ثروت در راه بقا و تحکیم قدرت خود بهره‌برداری کند. هدف اصلی رابرت لیسی، نویسنده این کتاب، توجه به لایه‌های پنهان و وجوه متعدد جامعه عربستان است؛ نحوه تقسیم کار بین قدرت دینی و سیاسی، نقش شاهزادگان، مساله انتخاب و انتصاب حاکمان، وضعیت زنان و به خصوص دختران و پسران جوان، وضعیت شیعیان از ابعد مختلف، روحانیون سلفی با رویکردهای افراطی‌شان، مساله فوران چاه‌های نفت و دلارهایی که زیرساخت‌های یک جامعه سنتی را دگرگون کرد، تضاد عمیق بین سنت و مدرنیته در کشوری با ساختاری قبایلی و بالاخره نقش مهم این کشور در تحولات خارجی از لابی‌گری و معاملات تسلیحاتی سنگین در جهان غرب گرفته تا جنگ در افغانستان تا حوادث 11 سپتامبر و نفرینی که حاکمان این کشور می‌کوشند دامن خود را از آن پاک سازند. به تعبیر نویسنده، اقدامات عربستان تا این‌جا جهان جدید ما را دگرگون کرده که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. نویسنده چهار سال از عمر خود را در این کشور زندگی کرد تا به عمق رازهایش پی‌برد. از همه این‌ها گذشته، عربستان خوب یابد، پیشرفته یا عقب‌مانده مهم‌ترین مساله سیاست خارجی ایرانیان در دوران کنونی بوده است.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

زنان دیکتاتورها

  • 270,000 تومان

این دیکتاتورها زود فهمیدند که بدون شریک کردن آنان در سرنوشت‌شان، برای دستیابی به قدرت نمی‌توانند شانسی داشته باشند. زنانی که به رغم نام‌های متفاوت یک وجه مشترک دارند: می‌توانند به صورتی غیررسمی بر همه چیز، حتی امور حکومتی - تا جایی که به آن‌ها اجازه داده می‌شود - تاثیر بگذارند. گاه حکومت در دست همین آموزگارانی می‌چرخند که تا دم مرگ دیکتاتورها را همراهی می‌کردند. دیکتاتورها وحشی، خشن، ستمگر و مبتذل بودند. با این حال زنان آن‌ها را دوست داشتند. حتی اگر با رقبای بی‌شمارشان به آن‌ها خیانت کرده باشند. آن‌ها در قربانگاه حرص وحشیانه دیکتاتورها به سیاست، قربانی می‌شدند. در عین حال آنان را همراهی می‌کردند، از آن‌ها انتقاد می کردند، بازداشت می‌شدند و باز ثابت‌قدم بودند؛ زیرا به دیکتاتورها قوت قلب می‌دادند؛ زیرا دیکتاتورها به آن‌ها احتیاج داشتند...

ورم

  • 28,000 تومان

فرستاده گفت: این خلعت یک گناه بزرگ بود و من باید آن را از دوش تو برمی‌داشتم. شما ملتی هستید که آنچنانن که باید درک نمی‌کنید و نشانه‌هایی را که باید بخوانید نمی‌خوانید. فقط چیزهایی را می‌دانید که دوست دارید و تنها چیزهایی را می‌خوانید که برایتان خوشایند باشد. نمی‌دانید تبدیل کردن قدرت خدا به قدرت مخلوق بدبختی به نام انسان، نه فقط یک گناه چنان که شما درباره‌اش پرحرفی می‌کنید، بلکه یک خیانت است! آری. خیانتی زشت. خیانتی که ناموس خلقت را انکار می‌کند.

صفحه‌ی 1