محمدجعفر پوینده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مکتب بوداپست
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
سودای مکالمه خنده آزادی (میخائیل باختین)
  • 64,000 تومان
  • با تخفیف: 64,000 تومان
جامعه‌شناسی رمان
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
تحولات خانواده ( پویایی خانواده در حوزه‌های فرهنگی گوناگون )
آرزوهای برباد رفته
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
اگر فرزند دختر دارید (جامعه‌شناسی و روانشناسی شکل‌گیری شخصیت)

مکتب بوداپست

  • 68,000 تومان

مکتب بوداپست مکتب فکری‌ای بود که در اوایل دهه 1960 در مجارستان ظهور کرد و به جریان نو مجارستان، که جورج لوکاچ آن را نمایندگی می‌کرد، وابسته شد. اعضای این مکتب دانشجویان یا همکاران لوکاچ بودند. پیوند ناگسستنی بزرگان این مکتب با لوکاچ به تقلید محض از او محدود نمی‌شود و در واقع نوعی رفع دیالکتیکی به شیوه هگلی است که حفظ، حذف و ارتقای هم‌زمان را در بر می‌گیرد...

سودای مکالمه خنده آزادی (میخائیل باختین)

  • 64,000 تومان

عنوان کتاب حاضر نیز به جوهر زندگی و آثار باختین اشاره دارد: در دوره حاکمیت استبداد استالینی، که با تک‌گویی و حاکمیت ایدوئولوژی جزم‌اندیش، شادی‌ستیز، خشک و رسمی و فقدان آزادی همراه است، باختین در عرصه نظریه و در آثار خویش سرود ستایش مکالمه، خنده و آزادی را سرمی‌دهد. خنده مطلوب باختین نیز خود به تنهایی نوعی جهان‌نگری است: نفی آگاهانه و شادمانه وضع موجود و ایجاد نظمی جدید براساس شادی، آزادی، برابری. این خنده رهایی‌بخش، بیدادستیز، جزم‌شکن، آینده‌نگر، شادی‌آفرین و زاینده است. باختین، در خنده و در جشن‌های مردمی، نفی تمام نظام اجتماعی موجود از جمله حقیقت مسلط را می‌بیند، نفی‌ای که با آن چه در حال زایش است پیوندی جدایی‌ناپذیر دارد: «خنده و جشن‌های مردمی گستاخی ابداع را برمی‌انگیزد، به رهایی از دیدگاه مسلط در باب جهان، به رهایی از همه رسوم، حقایق جاری و تمام چیزهای مبتذل، عادی و پذیرفته همگان یاری می‌رساند و سرانجام امکان می‌دهد که با نگاهی تازه به جهان بیفکنیم و دریابیم که هر آن چه وجود دارد تا چه حد نسبی است و یک نظم جهانی سراپا متفاوت امکان‌پذیر است.»

جامعه‌شناسی رمان

  • 25,000 تومان

به نوشته لوکاچ ‹‹بزرگی بالزاک درست در همین است که، به رغم پیش‌داوری‌های سیاسی و فلسفی خویش، با دیدگان صادق و راستگو همه تضادهای درحال ظهور را می‌‌نگرد و می‌‌نگارد.›› بنا به ارزیابی لوکاج، پس از سال 1848 منزلی در میانه راه بین بالزاک و زولاست .... زولا مدعی بود که بالزاک و استندال به قسمتی رمانتیسم غلط گرفتارند و از آن دست بردار نیستند...ممکن است از این جهت، حق را به او بدهیم. اما، در مقابل، لوکاج اشاره می‌کند به ناتورالیسم زمخت خود زولا که حاصلی جز نقص غرض ندارد و برخلاف آنچه در بالزاک دیده شد، حاکی از دوگانگی و شکافی نه در ایدئولوژی، بلکه در هنر اوست.

تحولات خانواده ( پویایی خانواده در حوزه‌های فرهنگی گوناگون )

  • 95,000 تومان

در این کتاب با توجه به ساختارهای مختلف خانواده ابتدا به بررسی تکوین مفهوم آن پرداخته شده، و سپس نمایی کلی از وضعیت نظام‌های خانوادگی در حوزه‌های فرهنگی گوناگون ارائه شده‌است. به نگرانی‌هایی که امروزه در برخی مناطق در مورد این دگرگونی‌ها وجود دارد پرداخته شده، و به بحران‌هایی که فردا با آن مواجه خواهند بود، و نیز تلاش‌هایی که برای جستجوی راه‌حل‌ها و گزینه‌ها شده‌است. در مورد آینده خانواده صحبت شده‌است و عوامل موثر دراین دگرگونی‌ها: تحولات جمعیت، شهرگستری، سال‌خوردگی، مهار باروری، مهاجرت، ...

آرزوهای برباد رفته

  • 250,000 تومان

آرزوهای بربادرفته حماسة تراژیک- کمیک سلطة سرمایه بر ذهن و آفریده‌های معنوی بشر است. تبدیل ادبیات به کالا، درونمایة این رمان است و تحقق بسیار گستردة این روند، تراژدی عام نسل پس از ناپلئون را درون چارچوبی اجتماعی جای می‌دهد. بالزاک این فرایند تبدیل ادبیات به کالا را با تمامی ابعاد و جوانبش ترسیم می‌کند: از تولید کاغذ گرفته تا باورها، اندیشه‌ها و احساسات نویسندگان، همه و همه به کالا تبدیل می‌شوند و بالزاک نیز به ذکر کلی پیامدهای فکری و نظری این سطلة سرمایه‌داری بسنده نمی‌کند بلکه در تمامی عرصه‌ها فرایند واقعی سرمایه‌داری شدن را در تمام مراحل و با همة خصوصیات و تعیین‌هایش آشکار می‌سازد.

اگر فرزند دختر دارید (جامعه‌شناسی و روانشناسی شکل‌گیری شخصیت)

  • 56,000 تومان

کتاب حاضر به بررسی مستقیم زندگی کودک از آغاز تولد می‌پردازد و سپس مسائل زیر را تحلیل می‌کند: رفتار بزرگ‌ترها در برابر کودک، روابطی که آنان در هر سنی با او برقرار می‌کنند، انواع خواسته‌های مختلفی که از کودکان بر حسب این که پسر یا دختر باشند انتظار می‌رود، تلاش‌هایی که کودک باید برای انطباق با این انتظارات و توقعات انجام دهد پاداش‌ها یا تنبیه‌هایی که در صورت برآوردن یا بر نیاوردن این توقعات به او تعلق می‌گیرد. این پژوهش در خانواده، در شیرخوارگاه‌ها و مهد کودک‌ها و کلاس‌های آمادگی انجام گرفته است.

صفحه‌ی 1