محمد ملاعباسی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فضیلت کناره گرفتن (هنر خویشتن‌داری در عصر افراط)
هیچ‌چیز آن‌جا نیست
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
انقلاب تصورناپذیر در ایران
  • 47,000 تومان
  • با تخفیف: 47,000 تومان
راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی
  • 78,000 تومان
  • با تخفیف: 78,000 تومان

فضیلت کناره گرفتن (هنر خویشتن‌داری در عصر افراط)

  • 98,000 تومان

هر جا سر می‌چرخانیم تشویقمان می‌کنند که تا می‌توانیم بیشتر بیاموزیم، بیشتر بخواهیم، بیشتر تجربه کنیم و مبادا لحظه ای را از کف بدهیم. ترس از جا ماندن ذهن ما را تسخیر کرده و در گوشمان نجوا می‌کند که وقت تنگ است. سوند بینکمن، استاد روانشناسی دانشگاه آلبورگ، می‌گوید باید بیاموزیم که چگونه از این طوفان کناره بگیریم و دوباره از خودمان بپرسیم ایا واقعا لذت زندگی در داشتن چیزهای بیشتر است؟ برینکمن از هنری باستانی سخن می گوید که در طول تاریخ راهنمای اخلاقی زندگی انسان‌ها بوده است، اما زمانه ما آن راز را از خاطر برده است: میانه روی، فضیلتی ضروری که کتاب های سه گانه برینکمن می کوشند ان را زنده کنند.

هیچ‌چیز آن‌جا نیست

  • 115,000 تومان

جستارهای انی دیلارد ما را به مکث در برابر جهان شگفت‌انگیز دعوت می‌کنند. دیلارد پدیده‌های طبیعی را توصیف می‌کند، نه با توضیح جزئیات یا پیچیدگی‌های عامی، بلکه از راه مواجهه با تجربه درونی و حسی طبیعت، تجربه حیرت در برابر واقعیتی بیرونی که درون ما را هدف می‌گیرد؛ تجربه سکوتی که هیاهوی زندگی روزمره را در خود فرو می‌برد. درباره قطب جنوب یا کسوف یا فقط یک سنگ کوچک می‌نویسد اما آنچه اهمیت دارد خود این اتفاقات نیستند، رویارویی ما با تجربه‌ای عظیم، خضوع‌آور و یگانه است که انتظار نداریم در یک جستار نصیب‌مان شود. دیلارد به دل اقیانوسی بی‌انتها می‌زند و ماهی‌های لغزانی را به دست ما می‌دهد که از چنگ می‌گریزند و فقط ادبیات می‌تواند کاری کند که آن‌ها را لمس کنیم.

انقلاب تصورناپذیر در ایران

  • 47,000 تومان

«انتظار می‌رود که شاه تا ده سال آینده فعالانه در قدرت باقی باشد». این نتیجه‌گیری گزارشی کاملاً سری دربارۀ آیندۀ شرایط سیاسی ایران بود که تحلیل‌گران سازمان سیا در آبان‌ماه سال 1357 به دولت ایالات متحده ارائه کردند. 100 روز بعد، پادشاهيِ 37‌‌ساله‌ی محمدرضا پهلوی سقوط کرد. انقلاب اسلامی ایران از همان لحظه‌ی پیروزی چالشی دشوار پیش پای تحلیل‌گرانی گذاشت که وضعیت ایران را مطالعه می‌کردند: چرا هیچ کس نتوانسته بود انقلابی چنین سهمگین را پیش‌بینی کند؟ چارلز کورزمن، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کارولینای شمالی، در این کتاب به مطالعه‌ی همین تصورناپذیری می‌پردازد. او تحلیل‌های رایج درباره‌ی انقلاب اسلامی را مطرح می‌کند و نشان می‌دهد چطور در نظر نگرفتنِ «پیش‌بینی‌ناپذیريِ وقایع» باعث شده است تجربه‌ی انقلاب به‌درستی تجزیه و تحلیل نشود. گری سیک، تحلیل‌گر بلندآوازه‌ی سیاسی، دربارۀ انقلاب تصورناپذیر در ایران گفته است: «کاری عظیم درباره‌ی انقلاب ایران، و انقلاب به‌طور کلی».

راهنمای خواندن شهریار ماکیاوللی

  • 78,000 تومان

بی‌تردید، هیچ اثری در اندیشه سیاسی مدرن به اندازه شهریار ماکیاوللی تاثیرگذار نبوده است. تنها استثنا شاید مانیفست کمونیست مارکس باشد. تا امروز ده‌ها کتاب قطور در تفسیر و تشریح ایده‌هایی که در شهریار آمده است نوشته شده‌اند، اما این کتاب راهنما می‌کوشد با تکیه بر چهار موضوع محوری این کتاب، یعنی شر، آزادی، تضاد اجتماعی و امنیت، خواننده را با اصلی‌ترین دغدغه‌های ماکیاوللی آشنا کند. میگل وتر، نویسنده این راهنمای خواندن، علاوه بر بازگشایی دشواری‌های کتاب شهریار، به خواننده دیدی تاریخی می‌دهد درباره این‌که، در هر دوره‌ای از تاریخ مدرن، شهریار چطور خوانده شده است و الهام‌بخش چه متفکران و نویسندگانی بوده است. نثر سلیس و موجز کتاب نیز برای خواننده‌ای که می‌خواهد از کتاب سرنوشت‌ساز ماکیاوللی بیشتر بداند یاری‌دهنده است.

صفحه‌ی 1