محمد معماریان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد (نظریه‌ای جدید درباره سکولاریزاسیون)
جان دادن در راه ایده‌ها (زندگی پر مخاطره‌ فیلسوفان)
جامعه فرسودگی جامعه شفافیت
  • 59,000 تومان
  • با تخفیف: 59,000 تومان
تنها در کنار هم (چرا ما از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم)
قدرت خواندن از سقراط تا توییتر
  • 248,000 تومان
  • با تخفیف: 248,000 تومان
اعترافات 1 کتاب‌خوان معمولی
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان

چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد (نظریه‌ای جدید درباره سکولاریزاسیون)

  • 79,000 تومان

نظریه‌های رایج سکولاریزاسیون می‌گویند که در غرب ابتدا دین رو به افول گذاشت و در پی آن بخش مهمی از دگرگونی‌های ساختاری این جامعه، از جمله فروپاشی خانواده، رخ داد. اما مری ایبرشتات در کتاب حاضر این فهم متعارف را به چالش می‌کشد و با ارائه شواهد و مستندات متعدد فرضیه‌ای دیگر را با قوت مطرح می‌سازد: خانواده و ایمان مثل دو رشته دی‌ان‌ای به هم گره خورده‌اند و با پاره‌شدن رشته خانواده‌ ایمان نیز از بین می‌رود؛ افول مسیحیت و فروپاشی خانواده در غرب با وجود خاستگاه‌های مستقل دست‌در‌دست هم پیش رفته‌اند. راجر اسکروتن درباره این کتاب می‌گوید «شرح ایبرشتات از فراز و فرود دو نهاد خانواده و دین و همبستگی این دو باهم بسیار قاتع‌کننده‏، مستدل و دقیق است».

جان دادن در راه ایده‌ها (زندگی پر مخاطره‌ فیلسوفان)

  • 148,000 تومان

کمتر پیش می‌آید که فلاسفه به خاطر اندیشه‌شان جان بدهند، آخر معمولاً کسی آن‌ها را جدی نمی‌گیرد و بهایی که باید برای صراحتشان بپردازند بیش از چند بخیه نیست. ولی مرگ خودخواسته‌شان، هرقدر هم نادر باشد، شایستۀ توجه است، چون نفوذ مهیبی بر نسل‌های بعد می‌گذارد. این فیلسوف‌شهیدان گویی شنیده‌اند که مرگ گران‌بهاترین چیزی است که به انسان داده‌اند و خوب می‌دانند که «نابجا مُردن» نهایتِ بی‌تقوایی است. شیوۀ مردن آن‌ها هنر زندگی و راه و رسم فلسفه‌ورزی‌شان است. کاستیکا براداتان، در این کتاب، تاریخ فلسفه را برای یافتن این فیلسوفان جست‌وجو می‌کند عصارۀ هر تفکری را نه در نوشته‌های فلاسفه که در زندگی و مرگشان پیدا کند.

جامعه فرسودگی جامعه شفافیت

  • 59,000 تومان

کتاب حاضر ترجمه‌ای است از دو کتاب جامعه فرسودگی و جامعه شفافیت که بیونگ ‌چول هان، فیلسوف نوظهور کره‌ای‌آلمانی، آن‌ها را به صورت دو کتاب مستقل در سال‌های 2010 و 2012 نوشته است. دغدغۀ اصلی او روشن ‌ساختن دگرگونی‌هایی است که در گذار از جامعۀ پساصنعتی به جامعۀ دیجیتال با آن‌ها روبه‌رو هستیم. آثار بیونگ‌ چول هان ترکیبی از مسائل ملموس و روزمره و دیدگاه‌ها و بصیرت‌های عمیق فلسفی‌اند، آثاری که در مدت کوتاهی به بیش از بیست زبان ترجمه شده و او را به یکی از مشهورترین فیلسوفان امروزی بدل ساخته است. کتاب ساختارشکن جامعه فرسودگی دربارۀ آسیب‌های اصليِ زندگی در عصر دیجیتال است. به نظر هان، افسردگی، اختلال شخصیت مرزی، سندرم فرسودگی و نظایر آن‌ها صرفاً عارضه‌هایی شخصی و روانی نیستند، بلکه برآمده از ساختار جامعۀ امروزی‌اند. کتاب جامعه شفافیت به چهرۀ دیگری از چنین جامعه‌ای نگاه می‌کند: دسترسی آزاد به اطلاعات در جامعۀ دیجیتال اهمیت ویژه‌ای دارد، اما آدم‌های این جامعه خود نیز تحت مشاهدۀ دائم هستند؛ هان توضیح می‌دهد که چگونه جامعۀ شفافیت‌مدار به جامعۀ کنترل‌محور تبدیل خواهد شد.

تنها در کنار هم (چرا ما از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم)

  • 65,000 تومان

این روزها ما با حس ناامنی در رابطه‌هایمان و اضطراب ناشی از صمیمیت‌هایمان، از فناوری می‌خواهیم راهی پیش پایمان بگذارد تا با هم رابطه داشته باشیم و هم از خودمان در برابر رابطه محافظت کنیم. زمانی که راهمان را از میان انبوه پیام‌های متنی پیدا می‌کنیم، زمانی که با یک روبات تعامل داریم، چنین چیزی می‌تواند رخ دهد. انگار سومین بار است که شاهد یک نقطه عطف در انتظاراتمان از فناوری و یکدیگر هستیم. ما با نوعی نگرانی جدید، تسلیم این موجود بی‌جان می‌شویم. ما از ریسک‌ها و سرخوردگی‌های روابطمان با دیگر انسان‌ها می‌ترسیم. ما از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم.

قدرت خواندن از سقراط تا توییتر

  • 248,000 تومان

فرانک فوردی، جامعه‌شناس مشهور مجارستانی، در این کتاب روایتی تاریخی از خواندن و مخاطرات آن در هر دوره تاریخی ارائه می‌دهد. او می‌گوید که کلمات مکتوب، از خاستگاه‌های قدیم خود تاکنون، هم بیانگر و هم تهدیدی علیه هنجارهای اخلاقی بوده‌اند و امروز، که هواداران سواد مکرراً برای زوال عادت کتاب‌خوانی سوگواری می‌کنند، عجیب به نظر می‌رسد که در گذشته‌ای نه ‌چندان دور درباره مخاطرات مطالعه بی‌ملاحظه هشدار می‌دادند. دلواپسی‌های امروزی هم پیرامون اثر مضر فناوری دیجیتال و اینترنت بر سواد و افراد کتاب‌خوان نابجاست. زیرا پرورش هویت فردی، از طریق مطالعه، امکان‌های بی‌شماری برای رشد فردی فراهم می‌سازد. بنابراین چالش فراروی جامعه امروز فرهنگی و سیاسی است، نه فناورانه. به نظر او، «خواننده بصیری که قادر به قضاوت مستقل است» باید ایدئال فرهنگی امروز نیز باشد.

اعترافات 1 کتاب‌خوان معمولی

  • 68,000 تومان

... پس از پنح سال زندگی متاهلی و تولد یک فرزندمان، جورج و من بالاخره به این نتیجه رسیدیم که برای صمیمیت عمیق‌تر، یعنی وصلت کتاب‌خانه‌هایمان، آماده‌ایم.دشوارترین قسمت ماجرا اواخر هفته بود که نسخه‌های تکراری را مرتب کرده بودیم تا تصمیم بگیریم مال خود را نگه داریم یا مال دیگری را. فهمیدم آن همه وقت نسخه‌های تکراری را نگه می‌داشتیم برای روز مبادایی که شاید از هم جدا شویم. اگر جورج بی‌خیال نسخه پاره پوره به سوی فانوس می‌شد و من هم با رمان جلد شومیز صورتی رنگ زوج‌ها وداع می‌کردم، آن‌وقت مجبور می‌شدیم تا ابد کنار هم بمانیم و دیگر همه پل‌ها را پشت سرمان خراب کرده بودیم...

صفحه‌ی 1