مجید اخگر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بدن تکه‌تکه شده (قطعه به مثابه استعاره‌ای از مدرنیته)
ایدئولوژی زیبایی‌شناسی
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
درباره عکاسی
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
علیه تفسیر
  • 105,000 تومان
  • با تخفیف: 105,000 تومان
آن‌چه سینما هست
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان

بدن تکه‌تکه شده (قطعه به مثابه استعاره‌ای از مدرنیته)

  • 32,000 تومان

با نزدیک‌شدن به اواخر قرن هجدهم، به تدریج نوعی حس اضطراب و بحران در رابطۀ نویسندگان و هنرمندان اروپایی با گدشتۀ حماسی و باشکوهی که از دورۀ باستان تا آن‌‌زمان تداوم یافته بود پدیدار شد؛ گذشته‌ای که سنت معنوی اروپاییان به شمار می‌آمد. هنرمندان در برابر عظمت دستاوردهای باشکوه دوران باستان، نفوذ و نیروی آمرانۀ آن، و حتی در برابر دستاوردهای گذشتۀ بلافصلِ خویش احساس ناتوانی و ازپاافتادگی می‌کردند، و این احساس به زودی در بازنمایی‌های هنری آنان انعکاس پیدا کرد. تصاویر نمیه‌تمام، «برش‌»‌ها، قطعه‌قطعه‌سازی‌ها، ویرانه‌ها و قطع‌عضوها همه حاکی از احساس نوستالژی برای تمامیتی از دست‌رفته و غیرقابل مطالعه، و رنج فقدان از این کلیت اتوپیایی بود. تمهید «برش» چشم‌اندازی کاملا مدرن از جهان ارائه داد که اساساً می‌توان آن را جوهرۀ مدرنیته به‌شمار آورد، ناکلین در بدن تکه‌تکه‌شده با مشاهده و بررسی بازنمایی تکه‌تکه، تب‌واره، و مثله‌شدۀ فیگور انسان در آثار نوکلاسیک‌ها، رمانتیک‌ها و هنرمندان مدرن این تحولات را ردیابی می‌کند.

ایدئولوژی زیبایی‌شناسی

  • 115,000 تومان

تری ایگلتون در ایدئولوژی زیبایی‌شناسی، که شاید مهم‌ترین اثر و یکی از جاه‌طلبانه‌ترین آثار اوست، خاستگاه‌ها و ضرورت‌های پنهان در پس شکل‌گیری حوزه‌ای که «زیبایی‌شناسی» نام گرفت را مورد بحث قرار می‌دهد و مسیر دویست و پنجاه‌ساله سنت تفکر اروپایی درباره هنر را در پرتو نسبت‌های لاینفک سه ضلع حقیقت (فلسفه)، زیبایی (هنر) و خیر (اخلاق) مورد بحث قرار می‌دهد. آن چه به روایت ایگلتون قوت و فوریت می‌بخشد، فهم این نکته است که نظریه‌های هنر متفکران عصر مدرن در حقیقت گره‌گاه مهم‌ترین مسائل انسانی و تاریخی این دوره پرتلاطم است. به این ترتیب، روایت ایگلتون از تاریخ زیبایی‌شناسی مدرن به جای آن که صرفا مروری بر «دیدگاه‌های مختلف متفکران درباره هنر» باشد، با در نظر داشتن پیوندهای زیبایی‌شناسی، اخلاق، و سیاست، درکی عمیق از علت آن حس ضرورت، معنا، و اهمیتی را به ما می‌بخشد که در عصر مدرن با ایده هنر، اثر هنری، و «تجربه زیبایی‌شناختی» همراه گشته است. ایگلتون در چهارده فصل کتاب به ترتیب به متفکران انگلیسی، کانت، شیلر، فیشته، شلینگ، هگل، شوپنهاور، کیر که‌گارد، مارکس، نیچه، فروید، هایدگر، بنیامین، و آدورنو می‌پردازد، و در فصل آخر نیز ضمن پرداختن به فضای پست‌مدرنیستی دهه‌های آخر سده بیستم و طرح دیدگاه‌های متفکرانی چون فوکو، لیو تار، و هابرماس، جمع‌بندی خود از بحث را ارائه می‌دهد.

درباره عکاسی

  • 88,000 تومان

درباره عکاسی یکی از مهم‌ترین کتاب‌های سوزان سانتاگ (2004-1933)، نویسنده و ناقد فرهنگی آمریکایی است. سانتاگ عکاسی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عواملی تحلیل می‌کند که جوامع مدرن را به «جهان تصویر» بدل ساخته‌اند، جهانی که در آن تصاویر و بازنمایی‌ها بر تجربه دست اول هر چیز اولویت یافته‌اند. عکاسی با قطعه قطعه کردن جهان مرئی، جدا کردن آن از زمینه‌های معنابخش‌اش در واقعیت، شگفت نمودن چیزهای پیش پا افتاده و پیش پا افتاده کردن امور هولناک، و در یک کلام «تماشایی» کردن چیزها یا تبدیل هر چیز به منظری برای تماشا، پیامدهای دامنه‌داری در نحوه نگاه ما به جهان و به خودمان در بر داشته است.

علیه تفسیر

  • 105,000 تومان

علیه تفسیر، به عنوان کتابی که در نوع خود شانی کلاسیک پیدا کرده، در واقع مجموعه‌ای از نقدها و تحلیل‌هایی است که سانتاگ در فاصله سال‌های 65 - 1962 به نگارش درآورده است. در مقالات این کتاب در مورد بسیاری از چهره‌ها و تحولات مهم ادبیات، هنر، و تفکر قرن بیستم و به ویژه دهه‌های پنجاه و شصت میلادی بحث می‌شود: از کامو، لوی - استروس، لوکاچ، سارتر، ناتالی ساروت، یونسکو، آرتو، برسون، گدار، و آلن رنه، تا مفهوم سبک، تفسیر، روان‌کاوی، رمان نو، فیلم‌های علمی - تخیلی، هپنینگ، و هنر کیچ و کمپ. اما کتاب ویژگی‌هایی دارد که آن را از مجموعه‌ای از مقالات انتقادی خوب فراتر می‌برد، چرا که سانتاگ دستمایه یا موضوع خاص هر نقد را به مجرایی برای طرح برخی از مهم‌ترین مسائل فرهنگ مدرن بدل می‌کند؛ به نحوی که یک اثر یا مجموعه آثار را به عنوان جزیی از پروژه یک زندگی یا دوره تاریخی درک کنیم و «مسئله»، ضرورت، یا نیروی محرک آن را دریابیم.

آن‌چه سینما هست

  • 38,000 تومان

اندرو در این کتاب (که در سال 2010 چاپ شده است) با طرح مجدد و روزآمد پروژه آندره بازن ـ نظریه‌پرداز بزرگ فرانسوی‌ ـ در مورد سینما، سعی دارد از پی تحولات برآمده از «رسانه‌های نو» و تصویرپردازی دیجیتال، بار دیگر به پرسش از امکانات و معنای سینما در هزاره جدید بپردازد. او در این کار تلاش دارد نظریه «رئالیستی» بازن را از دام تنگ نظری‌ها و ذات‌‌گرایی منسوب به آن نجات دهد و روایتی انعطاف‌پذیر از آن ارائه دهد که قابلیت هم‌سخنی با تحولات جدید سینما را دارد، اما در عین حال امکان موضع‌گیری در قبال رویکردهایی را به ما می‌بخشد که، هم‌سو با تحولات اخیر، گاه پیوند سینما و امر واقعی را از اساس نادیده می‌گیرند و آن را در تصویرپردازی دست‌کاری شده و نوعی «انیمیشن واقع‌نما» تحلیل می‌برند. اندرو بحث خود را نه به صورت انتزاعی، بلکه با رجوع به فیلم‌های برجسته تاریخ سینما، به‌ویژه سینمای فرانسه، و مباحث شکل‌گرفته پیرامون آن‌ها (از جمله در دوره‌های مختلف نشریه کایه‌دو‌سینما) پیش می‌برد، و در این میان کانون تمرکز خود را دو فیلم قرار می‌دهد که رابطه‌ای معنادار میان آن‌ها قائل می‌شود: چهارصد ضربه، اثر فرانسوا تروفو، و سرگذشت شگفت‌انگیز املی پولن، اثر ژان پیر ژونه. قرائت این کتاب برای تمامی کسانی که به تحولات تاریخ و نظریه سینما، تحولات اخیر در حوزه تکنولوژی دیجیتال و تاثیر آن‌ها بر ماهیت سینما، و آندره بازن و نگره رئالیستی علاقه‌مندند می‌تواند بسیار روشن‌گر باشد.

صفحه‌ی 1