علی اکبر معصوم بیگی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نویسندگان رئالیست آلمان در سده نوزدهم
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان
زندگی و هنر وان‌گوگ
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
زندگی و هنر پیکاسو
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان

نویسندگان رئالیست آلمان در سده نوزدهم

  • 165,000 تومان

جورج لوکاچ، فیلسوف و نظریه‌پرداز ادبی بلندآوازاه مجار، در این مجموعه جستارهای پرمغز درباره مهم‌ترین نویسندگان رئالیست آلمان در سده نوزدهم، از هاینریش فون کلایست تا یوزف فون آیشندورف، گئورگ بوشنر، هاینریش هاینه، گوتفرید کلر، ولهلم رابه و تئودور فونتانه، چه از لحاظ تاریخ فرهنگ و جهان ادبی و چه از لحاظ پرداختن به سبک و فرم تک تک متون هفت تن از برجسته‌ترین نویسندگان رئالیست آلمان، افق‌های نوینی را به روی خواننده می‌گشاید. گرچه دفاع بی‌وقفه لوکاچ از رئالیسم در برابر ناپختگی‌ها و زمختی‌های ادبیات رسمی، رئالیسم سوسیالیستی، در سراسر این جستارها، گاه پوشیده و گاه آشکار، رخ می‌نماید، هدف اصلی او البته روشن ساختن بستر و سیاق فکری، ادبی و تاریخی است که این نویسندگان بزرگ در بطن آن کار کرده و بالیده‌اند تا بدین ترتیب خواننده این جستارها به درک روشن‌تر و کامل‌تری از کار و بار ادبی این نویسندگان دست یابد.

زندگی و هنر وان‌گوگ

  • 180,000 تومان

وَنسان وَن‌گوگ یا فینسِنت ویلم فان خوخ یک نقاش نامدار هلندی بود. هر چند او در زمان حیاتش در گمنامی به سر می‌برد و در تمام طول عمر خود تنها یک تابلو فروخت،اما اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان پسادریافتگر شناخته می‌شود. ون گوگ جوانی خود را به عنوان دلال آثار هنری و معلم گذراند. مدتی نیز در انگلستان و همچنین در میان کارگران معادن زغال سنگ بلژیک به عنوان مبلغ مسیحی فعالیت کرد. وی فعالیت‌های جدی خود را به عنوان طراح و نقاش از سال 1880 و در سن 27 سالگی شروع کرد. او از آنجاکه در سن 37 سالگی درگذشت، در واقع تمام آثارش را در 10 سال آخر عمر خویش آفرید که شامل بیش از 900 نقاشی، بیش از 1100 طراحی و 10 چاپ می‌باشد. ون‌گوگ شیفته نقاشی از مردم طبقه کارگر مانند تابلوی سیب‌زمینی‌خورها، کافه‌های شبانه مانند تراس کافه در شب، مناظر طبیعی فرانسه، گل‌های آفتابگردان، شب‌های پرستاره و خودنگاره بود. وی در اواخر عمر به شدت از بیماری روانی و فشار روحی رنج می‌برد و به اعتقاد اکثریت همین موضوع به خودکشی او منجر شد. با آنکه ونسان ون‌گوگ در سراسر عمر کوتاه و به ویژه در ده ساله واپسین زندگی خود سرنوشتی اندوهبار و تراژیک داشت و از هنر چون ابزار نجات شخصی بهره گرفت اما هرگز این حال و هوای تراژیک (جز در یکی دو مورد) در آثار او تاثیر نگذاشت و نقاشی‌های ونسان همچنان شاد، پرشور و شرر، سرزنده و ستایشگر زندگی، انسان و طبیعت ماند. تنها پس از بحران نخستین حمله‌های جنون، قطع رابطه با گوگن و سرانجام انتقال به بیمارستان روانی سن رمی است که تاثرات روحی ونسان خود را به تمامی در چند تابلو نشان می دهد و رنگ و خط و طرح صورتی چرخان، پیچ در پیچ و طوفان‌زا به خود می گیرد؛ شب پر ستاره اوج این عذاب و درد روحی است…

زندگی و هنر پیکاسو

  • 35,000 تومان

شاید درباره هیچ هنرمندی، دست‌کم در زمان حیاتش، به اندازه پابلو پیکاسو مقاله، کتاب، رساله، تفسیر، نقد و یادداشت نوشته نشده است. شماره کتاب‌ها و نوشتارهایی که درباره پیکاسو انتشار یافته سر به صدها می‌زند و سیل انتشار این آثار نوشتاری همچنان ادامه دارد. شاید هیچ هنرمندی به اندازه پیکاسو با این همه رسانه هنری متنوع و گوناگون کار نکرده است: از نقاشی رنگ روغن گرفته تا طراحی، مجسمه‌سازی، گرافیک، سرامیک و از آنجا کار با ابزارهایی چون گواش، پاستل، مدادرنگی؛ و آفریدن لیتوگرافی‌ها، چوب‌کاری‌ها، پیکره‌هایی از گچ و چوب، مجسمه‌های برنزی، ترکیب‌بندی‌هایی از کاغذ و پارچه و چسب؛ ساخت‌واره‌هایی از آهن و مفتول، چوب یا ورقه‌های فلزی؛ عکس‌ها؛ و طرح‌هایی برای لباس‌ها، پرده‌های پیش صحنه و پس صحنه تئاتر و باله؛ و سرانجام شعر و نمایش‌نامه‌نویسی.

صفحه‌ی 1