سولماز دولت زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نیمی از خورشید زرد
  • 74,000 تومان
  • با تخفیف: 74,000 تومان
کالیپسو
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
آتشی در خانه
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
چیزی که دور گردنت حلقه می‌زند (مجموعه داستان)
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
مارتین لوترکینگ جونیور (آخرین مصاحبه و سایر گفتگوها)
ری بردبری  (آخرین مصاحبه و سایر گفتگوها)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان

نیمی از خورشید زرد

  • 74,000 تومان

اولانا کف قطار نشست و زانو بغل گرفت. فشار بدن‌های عرق‌کرده و گرم را کنارش حس می‌کرد. بیرون قطار مردم خودشان را با تسمه به قطار بسته بودند و بعضی هم روی پله‌ها نرده را گرفته بودند. یکی از مردان افتاد و فریادهای خفیفی به گوش رسید. قطار حسابی زهوارش در رفته بود و چهار پاره آهن کهنه بود. تکان‌ها طوری بود که انگار از روی سرعت‌گیر رد می‌شوند و اولانا بی‌اختیار می‌افتاد روی زن بغل‌دستی‌اش و می‌خورد به چیزی که زن روی پاهایش گذاشته بود. کاسه‌ای بزرگ. دامن لنگی زن پر از لکه بود. لکه‌هایی شبیه خون. اولانا مطمئن نبود. چشمانش می‌سوخت. حس می‌کرد سنگ‌ریزه و فلفل توی چشمش پاشیده‌اند. اولانا توی کاسه را نگاه کرد. سر دختربچه‌ای را دید که گویی به صورتش خاکستر مالیده بودند، گیس‌های بافته، و چشمانی که سفیدی‌شان برگشته بود و دهانی باز. مدتی به آن خیره ماند و بعد روی برگرداند. یکی جیغ کشید. زن گفت: «می‌دونین چقدر طول می‌کشید این گیس‌ها رو براش ببافم؟ آخه موهاش خیلی پرپشت بود.» موهای بافته دخترک از جلوی چشمانش دور نمی‌شد. در خیال مادر را می‌دید که موهای دخترش را می‌بافد و پیش از این که با شانه چوبی فرق برایش باز کند، انگشتانش را به روغن آغشته می‌کرد.

کالیپسو

  • 35,000 تومان

هنر سداریس در این است که در نهایت سادگی، موقعیت‌های طنز خود را خلق می‌کند. او که سالها برای رادیو متن نوشته، به شکل استادانه‌ای دیالوگ‌ها، تناقضات و موقعیت‌ها را طراحی می‌کند و سر و شکل می‌بخشد. جالب آنجاست که سداریس حتی از اتفاقات پیش آمده در تورهای معرفی کتاب هم با ریزبینی خاص خود برای خلق داستان‌های بعدی استفاده می‌کند. کنایه‌های سداریس و نقدهای اجتماعی تند و تیز او، جایگاه وی را به عنوان یکی از سرآمدترین طنزپردازان در ایالات متحده تثبیت کرده است. برای سداریس آنقدر جزئیات اهمیت دارد که حتی جزئی‌ترین مسائل روزمره برای او می‌تواند دستمایه‌ی داستانی شود که خوانندگانش با آن قهقهه بزنند.

آتشی در خانه

  • 35,000 تومان

چه بود این حال و روز؟ مصیبت نبود. مصیبت را می‌شناخت. مصیبت همچون خواهر و برادر تنی با آن‌ها بزرگ شده بود. هر چند ناخواسته. چاره‌ای جز پذیرفتن آن نداشتند. مصیبت مایع آمنیوتیک زندگی‌شان بود. وقتی خواهرش نگاهش می‌کرد و از دنیایی که پیش رو داشتند حرف می‌زد، می‌توانست مصیبت را جلوی چشمش ببیند. مصیبت قواره تنشان شده بود - همچون پوست دوم تو را دربرمی‌گرفت و تو به مرور می‌آموختی که در پوست بخزی و زندگی‌ات را از سر بگیری. مصیبت معامله خداوند با عزرائیل بود، در قبال رودی غیرقابل عبور که زنده‌ها را از مرده‌ها جدا می‌کرد و سوگ پلی بر این رود بود تا مرده بتواند بیاید و بین زنده‌ها پرواز کند. صدای پایشان را می‌شد از بالای سرت و صدای خنده‌شان را از گوشه‌ای بشنوی، طرز راه رفتنشان را در بدن غریبه‌ها ببینی و توی خیابان دنبالشان بروی و آرزو کنی هرگز برنگردند که نگاهت کنند. مصیبت بدهی‌ات به مرگ بود، آن هم به جرم اجتناب‌ناپذیر زیستن بدون آن‌ها.

چیزی که دور گردنت حلقه می‌زند (مجموعه داستان)

  • 22,000 تومان

اما ما به ندرت از جنگ حرف می‌زدیم. اگر هم حرفی به میان می‌آمد، با چنان ابهام کینه‌توزانه‌ای همراه بود که انگار مهم نبود هنگام حملات هوایی در پناه‌گاه‌های گل‌آلود چمباتمه زده‌ایم، که پس از حمله اجسادی را دفن کرده‌ایم که پوست سوخته‌شان پر از سوراخ و ترکش بوده است، که از گرسنگی پوست کاساوا می‌خوردیم و شکم برآمده از سوء تغذیه کودکان را به نظاره می‌نشستیم. تنها چیز مهم انگار این بود که نجات یافته بودیم. پنداری این بین همه ما نجات‌یافتگان جنگ بیافرا توافقی ضمنی بود.

مارتین لوترکینگ جونیور (آخرین مصاحبه و سایر گفتگوها)

  • 11,000 تومان

این مجموعه شامل مصاحبه‌ها و گفتگوهای مارتین لوترکینگ (جونیور) در طول زندگی حرفه‌ای‌اش، از نخستین حضور در تلویزیونی تا آخرین مصاخبه دقیق و موشکافانه. درست‌ده روز پیش از ترورش به همراه برخی مطالب ارزنده از جمله توصیه‌های کم و بینش فراموش شده وی در رابطه با حقوق شهروندی در ستون مجله آبنوس می‌شود. پاسخ‌های ژرف دکتر کینگ به موضوعات همچون سایه طولانی و دیرین برده‌داری، نقش سفید پوست‌های امریکا در دستیابی به تساوی نژادی و حمله به شهروندان سیاه‌پوست صلح طلب می‌پردازد که مستقیما جهان ما را خطاب قرار می‌دهد، جهانی که دکتر کینگ در شکل‌گیری‌اش کمک کرد اما زودتر از آن که ببیندش از این جهان رخت بربست.

ری بردبری (آخرین مصاحبه و سایر گفتگوها)

  • 10,000 تومان

برای تخریب یک فرهنگ لازم نیست کتاب‌ها را نابود کنید، کافی است کاری کنید مردم از کتاب خواندن دست بردارند. ری بردبری با ذکاوت و اشتیاق در مجموعه گفتگویی، شامل آخرین مصاحبه‌ای که با زندگی‌نامه نویسش دارد به عنوان محبوب‌ترین موثرترین نویسنده امریکا از ادبیات، سفرهای فضایی، معماری و میراثش سخن می‌گوید.

صفحه‌ی 1