سارا اسکندری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
50 متفکر کلیدی روانشناسی
  • 380,000 تومان
  • با تخفیف: 380,000 تومان
اختگی
  • 82,500 تومان
  • با تخفیف: 82,500 تومان
جستارهایی درباره فروید
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
داستانی از آن خود (نقدی فمینیستی بر قانون کپی رایت)

50 متفکر کلیدی روانشناسی

  • 380,000 تومان

کتاب پنجاه متفکر کلیدی روان‌شناسی تلاشی است برای مرور و بازشناسی آرای روان‌شناسان، عصب‌شناسان، پزشکان، دانشمندان و نظریه‌پردازانی که در طول عمر نه ‌چندان بلند اما بسیار پرفرازونشیب این علم، با دیدگاه‌ها و نظریاتشان دروازه‌های جدیدی را به شناخت جهان درونی انسان گشوده‌اند. روان‌شناسی اقلیم معرفتی گسترده‌ای است با مرزهایی انعطاف‌پذیر و به همین دلیل همواره از سویی در معرض خطر ورود و نفوذ دیگر شاخه‌های علم و معرفت بوده و از سوی دیگر، از حضور این رشته‌های همسایه سود برده است. بنابراین عجیب نیست که متفکران معرفی‌شده در این کتاب هم، علاوه بر روان‌شناسی، به شاخه‌های دیگری از علم همچون فیزیک، پزشکی، ریاضیات، زبان‌شناسی، فلسفه و کردارشناسی تعلق داشته‌اند. این کتاب کوشیده‌ است با تکیه بر سنتی روان‌شناختی، نیمرخ دقیقی از تاریخچۀ زندگی این متفکران و تأثیر آن بر شخصیت و نظریات آن‌ها به دست دهد. این تلاش بلندپروازانه از سویی متن کتاب را از یک مرور نظری صِرف فراتر می‌برد و از سـوی دیگر، هماننـد رشتـۀ تسبیـحی، متـفکـران، آثـار و نظـریات را در بستری روان‌شناختی به هم پیوند می‌دهد تا خواننده هم قادر به خواندن مجزای فصول باشـد و هم بتـواند با بازخـوانی کلیت کتـاب، به درکـی بهتـر از تاریـخچۀ علم روان‌شناسی و کاربست نظریات آن دست یابد.

اختگی

  • 82,500 تومان

اختگی ما را از چه چیز منع می‌کند؟ ترس از اختگی در نتیجه چه ساز و کارهایی بروز می‌کند و نقش آن در رشد و یا سرکوب فرد چیست؟ اختگی یعنی مجموعه‌ای از باورهای کودکی، لحظه‌ای متحول‌کننده، میراثی فیلوژنتیکی، یکی از تنظیم‌کننده‌های تفاوت جنسیتی و یکی از مشخصه‌های کلیدی شخصیت و سرنوشت افراد، آثار عقده‌‌ی اختگی بر فرد و بر فرهنگ، پر دامنه و پر شمارند. عقده‌ی اختگی به ما کمک می‌کند بفهمیم چرا ترس‌های انسان از همان منبعی سرچشمه می‌گیرند که در عین حال، والاترین ایده‌آل‌های او را نیز می‌سازند.

جستارهایی درباره فروید

  • 280,000 تومان

در میان متفکران و تاریخ‌نگاران، هستند کسانی که سده بیستم را قرن فروید می‌نامند. برخی از اصلی‌ترین آثار فروید در سال‌های آغازین این قرن منتشر شدند و به سرعت خصلت انقلابی ایده‌های او را آشکار کردند. فوکو، فروید را در کنار نیچه و مارکس، از تاثیر گذارترین متفکران جهان مدرن می‌دانست و برخی دیگر سپهر اندیشه را به پیش و پس از او تقسیم کرده‌اند. نگاهی به سیاهه نام‌هایی که له یا علیه او دست به قلم برده‌اند، موید جایگاه والایی است که او در عرصه علوم انسانی اشغال کرده است و از دل‌مشغولی اندیشمندان جهان معاصر به فروید و مسئله فروید حکایت دارد. حتی سرسخت‌ترین مکاتب روانشناسی غیر فرویدی نیز بسیاری از مبانی و یافته‌های بنیادین فروید را پذیرفته‌اند. به ندرت می‌توان روان‌شناسی را یافت که کلیت ناهشیار یا تاثیر نیرومند رویدادهای آسیب‌زای دوره کودکی بر شکل‌گیری شخصیت افراد را انکار کند. مقالات گردآمده در این کتاب می‌کوشند از سویی به بازگویی و تبیین اصلی‌ترین مباحث بعضا مغفول‌مانده یا دچار کژ‌فهمی شده فروید بپردازند و از سوی دیگر، با ارائه این تبیینات، با پاره ای کلیشه‌های نادرست درباره فروید و دیدگاه فرویدی بستیزند. این مقالات با نگاهی دقیق و لا تمرکز بر مسائل جهان معاصر، اعتبار و کاربردپذیری بسیاری از خطوط نظری فرویدی را در جهان امروز نشان می‌دهند و فضایی جدلی را برای گفتگو و تبادل نظر درباره فروید و روانکاوی فرویدی مهیا می‌کنند.

داستانی از آن خود (نقدی فمینیستی بر قانون کپی رایت)

  • 15,000 تومان

تصور سیستم کپی رایت بی‌عیب و نقص و دشوار است. اما با در نظر گرفتن شیوه‌هایی که قانون کپی رایت غالبا از طریق آنها افرادی را که برای مبارزه با کنترل شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند خفه می‌کند، روشن می‌شود که پذیرش آنچه قانون حکم می‌کند، راه حل خوبی نیست. بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم آن است که این ملاحظات و این تنش را همچنان که مسیرمان را به سوی اصلاحات ادامه می‌دهیم، در ذهن داشته باشیم.

صفحه‌ی 1