زینب کاظم خواه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دختر هلندی (ادری هپبورن و جنگ جهانی دوم)
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
مصائب آشپزی برای دیکتاتورها (پای صحبت آشپزهای 6 دیکتاتور)
آخرین دختر
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
حسرت نمی‌خوریم
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
هزاران فرسنگ تا آزادی (فرار من از کره شمالی)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان

دختر هلندی (ادری هپبورن و جنگ جهانی دوم)

  • 250,000 تومان

پنج‌شنبه، بعدازظهر روز بعد، ادری دوباره اجرا را تکرار کرد. قبل از ورود به دفتر دنج ایلینگ در غرب لندن، آخرین پک را به سیگارش زد. نمی‌دانست که در تمام آن مدت، او اولین انتخاب بوده است: در آزمون قبلی درست حس کرده بود که در مقایسه با مردان بازیگر انتخاب شده بسیار بلند بود. این نقطه ضعفی برایش بود...

مصائب آشپزی برای دیکتاتورها (پای صحبت آشپزهای 6 دیکتاتور)

  • 250,000 تومان

این زندگی آشپزهای دیکتاتورهایی است که انگار بر لبة تیغ زندگی می‌کردند، آن‌ها باید آن‌قدر باهوش می‌بودند که با توجه به خلق و خوی دیکتاتورها برایشان غذا می‌پختند، باید مدام حواس‌شان می‌بود که غذایشان شور یا بی‌نمک نشود. شاید سیاست و غذا در کنار هم نگنجند، اما مصائب آشپزی برای دیکتاتورها این دو موضوع را به خوبی هم‌نشین کرده است. زندگی شخصی دیکتاتورها یکی از آن موضوعات جذابی است که کتاب‌های بسیاری درباره‌اش نوشته شده است. پرداختن به زندگی دیکتاتورها از دریچة آشپزخانه و بررسی تاریخ از خلال آشپزی موضوعی است که نویسنده در این کتاب به سراغ آن رفته است. او با آشپز شخصی پنج دیکتاتوری که به سرکوب و کشتار معروف بودند یعنی صدام، کاسترو، عیدی امین، انور خوجه و پل پوت مصاحبه کرده است. شابوفسکی روزنامه‌نگاری است که در چهار قارة مخلتف سفر می‌کند تا با آشپزهای پنج دیکتاتور مصاحبه کند، از آسیا و آفریقا گرفته تا آمریکای جنوبی و اروپا برای پیدا کردن آشپزها می‌رود. کنار آن‌ها می‌ایستد و به آشپزی‌شان نگاه می‌کند، و آن‌ها غذاها را همان‌طور که برای دیکتاتورها می‌پختند، آماده می‌کنند همان مقدار نمک و ادویه به غذا اضافه می‌کنند و دربارة غذاهای مورد علاقة آن‌ها صحبت می‌کنند. این آشپزها هر کدام زندگی عجیبی داشته‌اند که به جذابیت روایت‌های آن‌ها از دیکتاتورها می‌افزاید. اینکه وقتی کامبوجی‌ها داشتند از گرسنگی می‌مردند پل پوت چه می‌خورد؟ یا شایعه‌ای که گفته می‌شود عیدی امین گوشت انسان می‌خورد واقعیت دارد یا نه؟ سوالاتی هستند که نویسنده در مصاحبه با آشپز شخصی این دیکتاتورها سعی کرده جواب آن‌ها را بدهد.

آخرین دختر

  • 65,000 تومان

خاطرات هولناک و ویرانگر نادیا مراد از دوران اسارت به دست داعش... او تجربیاتش را بازنی صریح و روحی مصمم بازگو می‌کند و همدستی شاهدانی را که در جرم و رنج دیگران شریک شدند به پرسش می‌کشد. نویسنده از جنایاتی که خانواده او را ویران و اجتماع آسیب‌پذیرش را نابود کرد پرده برمی‌دارد. خاطرات او بسیار شجاعانه و گامی مهم در محاکمه کردن کسانی است که آن جرایم وحشتناک را مرتکب شدند. کتابی بسیار قدرتمند... سوگنامه‌ای برای از دست‌رفتگان یک اجتماع.

حسرت نمی‌خوریم

  • 160,000 تومان

مادران به دکتر کیم می‌گفتند: «نمی‌تونم بفهمم موضوع چیه. تنها چیزی که می‌دونم اینه که نمی‌تونم کاری کنم که بچه‌م دیگه گریه نکنه.» او دلسوزانه سرش را به نشانه تایید تکان می‌داد، زیرا وضعیت را کاملا درک می‌کرد، اما از به زبان آوردن کلمات درمانده بود. چطور می‌شد به یک مادر گفت که کودکش نیاز به غذای بیشتری دارد وقتی که هیچ‌چیز بیشتری برای دادن به او نبود؟

هزاران فرسنگ تا آزادی (فرار من از کره شمالی)

  • 45,000 تومان

در سئول، درباره اردوگاه‌های وحشتناک کار در کشورم شنیدم، جایی که همین حالا حداقل صد و پنجاه هزار زندانی به آرامی می‌میرند. وقتی در کره شمالی زندگی می‌کردم، حتی روحم از این اردوگاه‌ها خبر نداشت؛ فقط می‌دانستم که مردم ناپدید می‌شوند. در سئول، اغلب درباره پناهندگی می‌شنوی که آن‌ها هم مثل من فرار کرده‌اند. حالا فهمیده‌ام که کشور ما در واقع زندانی بزرگ است، جایی که بازداشت‌شدگان از بدبختیشان بی‌خبرند، زیرا اولین الویت آن‌ها همیشه جنگیدن برای زندگیشان بوده است.

صفحه‌ی 1