رعنا سلیمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
انقلاب کوانتومی از منظر تاریخی
  • 255,000 تومان
  • با تخفیف: 255,000 تومان
تاریخ و سیر تکاملی مفاهیم فیزیک
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
فلسفه فیزیک (فضا و زمان)
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان

انقلاب کوانتومی از منظر تاریخی

  • 255,000 تومان

مکانیک کوانتومی یکی از موفقیت های بزرگ فیزیک مدرن است، اما ایده هایی که آن را قدرتمند می کند، می تواند گیج کننده و متضاد باشد. این کتاب تاریخ مکانیک کوانتومی را بدون هیچ فرمول ریاضی، از پیشرفت‌های اولیه پلانک و اینشتین، در آغاز قرن بیستم تا مرزهای محاسبات کوانتومی و گرانش کوانتومی ارائه می‌دهد. این کتاب عاری از فرمول‌های ریاضی و با رویکردی نوشته شده که علاوه بر دانش آموختگان فیزیک، برای مخاطبان عمومی نیز مورد برخی از مهم‌ترین تحولات علم مدرن کنجکاوی زیادی دارند، جذاب و خواندنی است.

تاریخ و سیر تکاملی مفاهیم فیزیک

  • 40,000 تومان

علم فیزیک با طبیعت سر و کار دارد، از این‌رو هم جذاب است و هم دشوار. معمولاً این دشواری، دانشجویان فیزیک را چنان درگیر محاسبات می‌کند که لذت و جذابیت آن کم‌رنگ می‌شود. از طرفی موجب عدم برقراری ارتباط منسجم میان آموخته‌هایشان می‌شود. این کتاب، تاریخ و سیر تکاملی مفاهیم فیزیک را از آغاز، یعنی دوران یونان باستان، تا به امروز به زبانی بسیار شیوا و ساده در دو بخش توصیف می‌کند: بخش اول از یونان باستان تا رنسانس، و بخش دوم از رنسانس تا عصر حاضر. ابتدا فیزیک کلاسیک و پس از آن نظریه نسبیت، مکانیک کوانتوم و نظریه آشوب ارائه می‌شود که در قرن بیستم توسعه یافته‌اند و فیزیک جدید را می‌سازند. این کتاب برای دانش‌آموزان دبیرستان، دانشجویان و دانش‌آموختگان فیزیک و علاقه‌مندان به تاریخ علم مفید است، به طوری که خواننده آشنا با فیزیک می‌تواند دانش فیزیکی خود را نظم و ترتیب ببخشد و خواننده علاقه‌مند با خواندن کتابی کم حجم، اطلاعات مختصر و جامعی از تاریخ فیزیک کسب می‌کند.

فلسفه فیزیک (فضا و زمان)

  • 48,000 تومان

فلسفه و فیزیک هر دو می‌خواهند به درکی روشن از جهانی برسند که هر آینه در آن زندگی می‌کنیم. پرسش از ماهیت بنیادی واقعیت‌های فیزیکی، هم‌زمان، پرسشی فلسفی و فیزیکی است. فیزیک به بررسی سرگذشت جهان فیزیکی در فضا و زمان (یا فضا - زمان) می‌نشیند، اما خود فضا و زمان وجودهایی مبهم‌اند که بر حواس نیز پدیدار نمی‌شوند؛ آن‌ها نه هیچ رنگی دارند و نه هیچ طعم، صدا، بو یا شکلی عینی، بلکه ظاهرا ساختاری هندسی دارند. کتاب پیش رو، در پی واکاوی ماهیت این ساختار، نخست نظریه نسبیت را به مثابه نظریه‌ای در باب هندسه فضا و زمان بررسی می‌کند و در گام بعد به سراغ نسبیت خاص و نسبیت عام می‌رود.

صفحه‌ی 1