حسن ملکیان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دانش‌آموز با انگیزه (ایجاد اشتیاق برای یادگیری)

دانش‌آموز با انگیزه (ایجاد اشتیاق برای یادگیری)

  • 146,000 تومان

باب سالو از مربیان برجسته موسسه ویلیام گلاسر است که حاصل سال‌ها تجربه‌اش در آموزش تئوری انتخاب و کاربست‌های آن در مدارس کیفی را برای معلمان و اهالی مدرسه به نگارش درآورده است. او در این کتاب فرض را بر این گذاشته که ایده‌های ما در ایجاد انگیزه در مسیر نادرستی حرکت می‌کنند و لذا پیشرفت دانش‌آموزان را محدود کرده‌اند. تا زمانی که شیوه‌های آموزش خود را بر اساس پاداش و تنبیه برنامه‌ریزی می‌کنیم با تعداد زیادی از ترک تحصیلی‌ها و دانش‌آموزان ناکام مواجه می‌شویم. این کتاب راهکارهایی را معرفی می‌کند تا در مهارت‌هایمان به کار گیریم و از اقداماتی سخن می‌گوید که باید از آن‌ها پرهیز کنیم. باب سالو پیشنهاد می‌کند کتاب را یک‌بار از اول تا آخر بخوانید، سپس راهکاری خاص را که علاقه دارید در آموزشتان به کار گیرید انتخاب کنید و دقت کنید که معلم برای مشارکت دانش‌آموزان چه کار می‌کند. او بر این باور است که انگیزه دانش‌آموز مهم‌ترین موضوع در آموزش امروز است و ما باید کشف کنیم چگونه انگیزه دانش‌آموز را بالا ببریم. راهکارهای این کتاب به این پرسش پاسخ مناسبی داده است.

گام به گام تا مدرسه کیفی (کتابچه منابع و فعالیت‌ها برای استفاده در تمام مراحل تئوری انتخاب و دوره گواهینامه واقعیت‌درمانی)

  • 75,000 تومان

در این کتاب به نقل از دکتر ویلیام گلسر آمده است: «ما هر کاری را که انجام می‌دهیم انتخاب می‌کنیم، هیچ کاری اتفاقی انجام نمی‌شود. ما فقط موقعی قربانی هستیم که انتخاب دیگری وجود نداشته باشد یا اگر هم وجود داشته به قدری دشوار باشد که فقط تعداد بسیار اندکی از مردم بتوانند آن را برگزینند. واقعیت‌درمانی بر پایه تئوری انتخاب ادعا می کند که اگر چه همگی ما محصول گذشته خود هستیم، لزومی ندارد قربانی این گذشته باشیم، مگر این‌که خودمان چنین انتخاب کنیم. تمام فرایند مشاوره در پی کمک به مردم است تا انتخاب کنند قربانی نشوند یا به قربانی بودن خود ادامه ندهند.» این کتاب به چهار مفهوم مهم و اساسی به تفصیل پرداخته است: تئوری انتخاب، واقعیت‌درمانی، مدیریت راهبرانه و مدرسه کیفی. در بخش مدرسه کیفی با معیارهای این مدرسه و نحوه فعالیت آن ضمن مشارکت دادن والدین در امور مدرسه آشنا خواهیم شد. این کتاب شامل منابع و کاربرگ‌هایی است برای استفاده در تمام دوره‌های رسمی واقعیت‌درمانی، به ویژه دوره‌های دوم، چهارم و گواهینامه.

صفحه‌ی 1