حامد حکیمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روایت 1 کودکی سخت (نفرت عشق زندگی)
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
شرم‌درمانی (درک و درمان شرم مزمن از منظر ارتباطی و عصب‌زیست‌شناسی)
شرم‌کاوی (رها ساختن خود یافتن شعف و ساخت احساس ارزشمندی اصیل)
چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم
  • 124,000 تومان
  • با تخفیف: 124,000 تومان
چرا روان‌درمانی موثر است (تاثیر درمان بر مغز)
  • 91,000 تومان
  • با تخفیف: 91,000 تومان

روایت 1 کودکی سخت (نفرت عشق زندگی)

  • 175,000 تومان

این کتاب روایت‌گر زندگی دختری است که از مصائب جنگ جهانی دوم جان به در می‌بَرد، اما پس از جنگ، این‌بار در خانواده خودش قربانی بدرفتاری پدر و مادرش می‌شود. تنها راه آزادی او مخالفت‌کردن با آنهاست. لیلیان زیلبرستاینِ روانکاو، با کار روی خاطرات خودش و بیمارانش، سازوکار روان‌شناختی‌ «نفرت رهایی‌بخش» را می‌کاود: «نفرت برای من ضروری بود چون تنها راهی بود که می‌توانستم از موضع قربانی بیرون آیم. اما چگونه می‌توان از این نفرت فراتر رفت و به عشق رسید؟» شناخت سیستم حفاظت‌کننده نفرت می‌تواند کمکمان کند با گذشته دردناکمان به صلح برسیم و از آن رهایی یابیم. این اثر روایتی صادقانه درمورد سازوکار بقا و روش‌های مقابله با بدرفتاری‌های دیگران است.

شرم‌درمانی (درک و درمان شرم مزمن از منظر ارتباطی و عصب‌زیست‌شناسی)

  • 236,000 تومان

شرمِ مزمنْ دردناک، فرساینده و پیچیده است و درمقابل خودیاری و حتی روانکاوی فشرده هم مقاومت می‌کند. پاتریشیا د‌یانگ، در این کتاب پیشگام، روی مسئلۀ شرم مزمن تمرکز کرده، آن را زیر ذره‌بین ‌برده و علم مغزپژوهی جدید را با سنت روان‌درمانی ارتباطی تلفیق کرده است. نویسنده درابتدا نشانه‌های مختلف شرم را از نظر می‌گذراند و درنهایت به ماهیت ارتباطی آن دست می‌یابد. دیانگ به بررسی این موضوع می‌پردازد که شرم مزمن چگونه در مغز سیم‌کشی می‌شود و در شخصیت فرد گسترش می‌یابد. او مفاهیم پیچیدۀ این حوزه را به‌گونه‌ای شفاف‌سازی می‌کند که برای کار درمانگری مفید باشد. این کتاب برپایۀ تجارب بالینی نوشته شده و نمونه‌های بالینی متعدد آن راهگشای روان‌شناسان و درمانگران خواهد بود. نثر شیوا و دلنشین نویسنده به درمانگران کمک می‌کند حضور شرم را در اتاق درمان تشخیص دهند و به ریشه‌ها و اثرات آن در زندگی مراجعان بیندیشند تا بتوانند بهترین شیوه را برای درمان آن‌ها به کار برند. درمانگران، با مطالعۀ این کتاب، فهم بهتری نسبت‌به اقدامات درمانی لازم و اثربخشی هرکدام در درمان مراجعان مبتلا به شرم مزمن، که کم‌تعداد هم نیستند، پیدا خواهند کرد. جای این کتابِ چالش‌برانگیز، بینش‌بخش و پرمغز در کتابخانۀ هر درمانگرِ شرم‌آگاهی خالی‌ است.

شرم‌کاوی (رها ساختن خود یافتن شعف و ساخت احساس ارزشمندی اصیل)

  • 264,000 تومان

این کتاب به بررسی عمیق شرم می پردازد که اغلب پشت نقاب از خود بیزاری؛ بی نقص گرایی؛ بی بندوباری جنسی؛ کمرویی و پشیمانی بخش های اجتناب ناپذیر زندگی روزمره ماست که گاه می تواند پندآموز باشد و درس‌هایی در مورد ارزش‌ها، اهداف، و انتظاراتی که از خودمان داریم به ما بدهد. در این کتاب شرم را مجموعه هیجاناتی می‌داند که نقطه مشترک آن‌ها یک آگاهی دردناک نسبت به خود است. جوزف برگو در این کتاب نظرگاه‌های رایج در مورد جنبش ارزش خود را به چالش می‌کشد و معتقد است که ارزش خود فقط از راه تعریف و تمجیدهای بی‌وقفه افزایش نمی‌یابد، بلکه پرورش آن در گرو هدف‌گذاری، دستیابی به اهدافی که از خودمان انتظاریم داریم، و در نهایت قسمت کردن احساس شادی حاصل از آن دستاوردها با عزیزانمان است. نویسنده از تجارب بالینی سی وپنج ساله اش با مراجعان مختلف بهره برده است تا نشان دهد که شرم نادیده گرفته شده اغلب به اشکال گوناگون در پس طیف وسیعی از اختلالات روانی از جمله اضطراب اجتماعی؛ خودشیفتگی؛ اعتیاد و خودآزاری پنهان شده است. .

چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم

  • 124,000 تومان

ناهشیار هم آن رانه زندگی است که ما را به تکرار رفتارهای خوشایند سوق می دهد‎‎‎ و هم آن رانه مرگی است که ما را به تکرار اشتباهات قبلی مان می کشاند. من تکرار می‌کنم، پس هستم. زندگی ما بر اساس ضربان تکرارهایی شکل گرفته که ناهشیارمان به ما تحمیل می‌کند. تکرار می تواند مثبت باشد و به ما امکان دهد که هر روز بیشتر بیاموزیم و خودمان را اثبات کنیم. اما ممکن است منفی هم باشد و وادارمان کند اشتباهات قبلی‌مان را تکرار کنیم، در آزمون‌های تکراری شکست بخوریم، رفتارهای اجبارگونه‌مان را بارها و بارها انجام‌دهیم، یا به الکل، مواد مخدر، رابطه جنسی یا بازی معتاد شویم.

چرا آن کار را کردم (ساز و کارهای دفاعی روان‌شناختی و شیوه‌های پنهانی که به زندگی ما شکل می‌دهند)

  • 215,000 تومان

رویکرد روان‌پویشی از آثار فروید ریشه می‌گیرد. زمانی که تازه روانکاوی را آغاز کرده بودم، دوره‌‌های فشرده یک ‌ساله‌ای برگزار می‌کردم و در آن به تدریس مجموعه ‌آثار 24 جلدی فروید می‌پرداختم. این دوره، در همه جای دنیا، بخشی از برنامه درسی مؤسساتی است که آموزش روان‌پویشی برگزار می‌کنند. در 50 سال اخیر، کم‌لطفی‌هایی در حق فروید شده، آن هم به این علت که او نتوانسته بود مسائل جنسی زنان را درک کند و عقایدی درمورد زنان داشت که اکنون ممکن است زن‌ستیزانه و ترحم‌آمیز به‌نظر برسد. بسیاری هم عقاید او را مهجور و کهنه می‌دانند.

چرا روان‌درمانی موثر است (تاثیر درمان بر مغز)

  • 91,000 تومان

نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که روان‌درمانی و روان‌درمانگران چگونه می توانند زمینه‌ساز تغییر مغز باشند. از دیدگاه نویسندهء مغز «نقش خورده نقش‌پذیر» استء یعنی به رغم نقش‌هایی که در کودکی روی آن حک شدهء قابلیت نقش‌پذیری را در بزرگسالی حفظ می‌کند. نویسنده به تبیین عصب زیست‌شناختی و الگوی تغییرات مغز در حین درمان اضطرابء افسردگیء شخصیت‌مرزی و اختلال استرس پس از ضربه روانی می‌پردازد.

صفحه‌ی 1