بهزاد برکت


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مارسل پروست و ادراک زمان
  • 27,000 تومان
  • با تخفیف: 27,000 تومان
دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی (از افلاطون تا بارت)
فراسوی زنجیرهای پندار
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان

مارسل پروست و ادراک زمان

  • 27,000 تومان

گزاف نیست اگر در مجموعه شرح و نقدهای نظریه‌پردازان طراز اول در باب «در جستجوی زمان از دست رفته»، اثر سترگ مارسل پروست، منظومه چهار گفتار کتاب حاضر را یک رویداد بنامیم. ژولیا کریستوا که از بزرگ‌ترین منتقدان ادبی عصر حاضر است در این گفتارها از نقدهای بلاغی شایع فاصله گرفته و از منظری تاریخی به ردیابی تبارشناسی سوبژکتیویته‌ای می‌پردازد که تواما چهره‌های در هم تنیده مارسل را در مقام نویسنده، راوی، و شخصیت محوری این رمان بلند، به ویژه در رابطه‌اش با پدیده مادرانگی تصویر می‌کند. کرستوا می‌کوشد در این منظومه به کل ساحت تجربه پروست بپردازد و نشان دهد که چرا پروست سنگ محک تناسب نظریه ادبی در دوران معاصر است. بی‌شک این چهار گفتار، در کنار خوانش‌های ژیل دلوز و ژرار ژنت، از ماندگارترین قرائت‌های اثر جاودان پروست در زمانه ما هستند.

دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی (از افلاطون تا بارت)

  • 70,000 تومان

این کتاب اصلی‌ترین مفاهیم تاریخ نقد و نظریه ادبی در غرب را به شکل آبرومندانه و قابل اطمینان پوشش می‌دهد. به گونه‌ای که در پایان کار تصویر قابل قبول و روشنی از مسیر حرکت جریان نظریه ادبی در ذهن خواننده علاقه‌ مند ترسیم می‌کند. شیوه تطبیقی کتاب، ضمن پرهیز از برجسته‌سازی آرای صاحب نظران یک کشور خاص، امکان درک ژرف‌تری از قوت و ضعف رویکردهای مختلف در طول تاریخ دوهزار ساله را ایجاد می‌کند. زبان و نحوه روایت هم به گونه‌ای است که همزمان اسباب رضایت مخاطب عام و خاص را فراهم می‌کند.

فراسوی زنجیرهای پندار

  • 70,000 تومان

در این کتاب فروم به تحلیل و مقایسه دیدگاه ها و نظریات مارکس و فروید می پردازد و سیر تحول فکری خود را بیان می کند. او معتقد است فروید و مارکس و اینشتین معماران عصر نوین‌اند و هر سه به نظم بنیادی واقعیت اعتقاد کامل دارند. فروم در این مقایسه تحلیلی چکیده نظرات خود را در مورد انسان، طبیعت، خرد و خودآگاهی، دین و... بیان می کند.

صفحه‌ی 1