امین پورحسن


فروشگاه ‌جیحون | مترجم | امین پورحسن

امین پورحسن، متولد 11 بهمن 1368 در تبریز است. او دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان می‌باشد. فعالیت او در زمینه‌ی‌ ترجمه کتاب‌های روان‌شناسی و فلسفی است و آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. از آثارش می‌توان به ترجمه کتاب‌های «هماهنگی ذهن و بدن»، «هوش اخلاقی»، «جستارهایی درباره‌ی اخلاق، معنا و محبت»، «والدین فیلسوف» و «آخرین خرس» اشاره کرد. از میان کتاب‌هایش، دو کتاب «جستارهایی درباره‌ی اخلاق، معنا و محبت»؛ اثر سوزان ولف و «هماهنگی ذهن و بدن»؛ از مجموعه‌ی مدرسه زندگی را بیش از همه دوست دارد زیرا به عقیده او، کتاب «جستارهایی درباره‌ی اخلاق، معنا و محبت» گره‌های ذهنی درباره‌ی مسائل اخلاقی را باز می‌کند و نگاه تازه‌ای به نقش معنا و محبت در زندگی می‌اندازد. هم‌چنین درباره‌ی کتاب «هماهنگی ذهن و بدن» می‌گوید:«این کتاب با ادبیاتی دلنشین و الهام‌بخش به ترکیبی از تاریخ، فلسفه و روان‌شناسی می‌پردازد و تمرین‌های ساده‌ای برای رسیدن به رضایت‌مندی و صلح درونی پیشنهاد می‌دهد». امین پورحسن معتقد است«ما به اندازه‌ی کتاب هایی که می‌خوانیم وسعت نظر داریم». او به مدت 3 سال در مؤسسه‌ی چکاد در تبریز و به مدت 2 سال در مؤسسه‌ی English Time شعبه‌ی Pendik در استانبول تدریس می‌کرده است. کتاب‌هایی را که می‌توان به پیشنهاد او مطالعه کرد عبارتند از :«چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»، «جمهور»، «تبارشناسی اخلاق»، «تاریخ جنون» و «تصویر دوریان‌گری».


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تردید برای تغییر (کاهش عدم قطعیت در مدیریت)
  • 197,000 تومان
  • با تخفیف: 197,000 تومان
روان‌شناسی تمامیت‌خواهی (توتالیتاریسم در خلا شکل نمی‌گیرد)
هماهنگی ذهن و بدن (تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم) مجموعه مدرسه زندگی
کتاب من (سفر و گردش در خودم) مجموعه مدرسه زندگی
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان
جستارهایی درباره اخلاق ، معنا و محبت
  • 129,500 تومان
  • با تخفیف: 129,500 تومان
والدین فیلسوف (پرسش‌های دشوار درباره فرزندپروری)
هوش اخلاقی (5 اصل برای گره‌‌گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن)

تردید برای تغییر (کاهش عدم قطعیت در مدیریت)

  • 197,000 تومان

تغییر اجتناب‌ناپذیر است و اغلب ناخواسته و غیرمنتظره باعث ایجاد اختلال در روتین شخصی و حرفه‌ای می‌شود. درست است که هر تغییری منحصربه‌فرد است اما همه‌ی تغییرها الگوی قابل پیش‌بینی‌ای را دنبال می‌کنند. اگر متوجه آن الگو شوید، می‌توانید تغییر را به موفقیت تبدیل کنید. این کتاب الگوی تغییر را تشریح می‌کند و راهکارهایی برای مدیریت هر یک از مراحل تغییر ارائه می‌دهد. متخصصان تغییر در این کتاب از تجربه‌شان استفاده کرده‌اند تا نشان دهند رهبران موفق چگونه با افرادی که که تغییر را تجربه می‌کنند تعامل می‌کنند و از تغییر فرصت می‌سازند. نویسندگان کتاب یک الگوی تغییر ساخته‌اند که عدم قطعیت تغییر را کاهش می‌دهد و فرصتی به وجود می‌آورد تا نتایج بهتر، رشد شخصی و حتی نوآوری محقق شود. صرف نظر از بزرگی اندازه و گستره تغییر، اگر از الگوی تغییر پیروی کنید می‌توانید با اطمینان رهبری کنید و مسیری را ترسیم کنید که می‌دانید به کجا ختم می‌شود.

روان‌شناسی تمامیت‌خواهی (توتالیتاریسم در خلا شکل نمی‌گیرد)

  • 169,000 تومان

توتالیتاریسم تصادفی نیست و در خلاء شکل نمی‌گیرد بلکه حاصل مشکل روانی جمعی است و در طول تاریخ مسیر قابل پیش‌بینی‌ای را طی کرده‌است.توتالیتاریسم هگام با پیشرفت فناوری در هر نسل سرعت و قدرت بیشتری می‌گیرد.دولت‌ها، رسانه‌های جمعی و سایر نیرو‌های مکانیزه از ترس% تنهایی و انزوا بهره می‌گیرند تا روحیه‌ی مردم را پایین بیاورند و آن‌ها را کنترل کنند. هدفشان این است که گروه‌های بزرگی از مردم متقاعد شوند علیه منافعشان اقدام کنند. ماتیاس دسمت، استاد شناخته‌شده‌ی روانشناسی بالینی،‌در کتاب روانشناسی تمامیت‌خواهی شرایط اجتماعی‌ای را ساخت‌شکنی می‌کند که زمینه شکل گرفتن بیماری روانی جمعی را فراهم می‌کند.نویسنده با بررسی وضعیت کنونی و شناسایی پدیده‌ی «تشکیل توده» نشان می‌دهد جامعه امروز فاصله‌ای با تسلیم شدن در برابر رژیم‌های تمامیت‌خواه ندارد. دسمت علاوه بر ارائه تحلیل روان‌شناسی شفاف با تکیه بر اثر مهم هانا آرنت درباره توتالیتاریسم، از «تفکر گروهی» فرهنگی انتقاد وی درباره خطرات فضای اجتماعی، رسانه‌ها و اتکا بر فناوری‌های فریبکار هشدار می‌دهد زیرا این عوامل فضای مستعدی برای رشد توتالیتاریسم به وجود می‌آورند. این کتاب همچنین راه‌حل‌های ساده فردی و جمعی برای پیشگیری از فدا شدن آزادی‌ها ارائه می‌دهد.

هماهنگی ذهن و بدن (تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم) مجموعه مدرسه زندگی

  • 134,500 تومان

ما موجوداتی هستیم که به‌ناچار بین ذهن و بدن‌مان تقسیم شده‌ایم و ممکن است به‌راحتی به یکی از این دو قسمت بیشتر از دیگری اهمیت دهیم. این کتاب اندیشه‌ها و تمرین‌هایی را ارائه می‌دهد که به ما کمک می‌کنند زندگی هماهنگ‌تر و بالغ‌تری در هر دو قسمت ذهن و بدن داشته باشیم. توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان ذهن را با تمرین‌های بدنی‌ای آرام کرد که بر دلایل ریشه‌ای نگرانی‌هایمان تاثیر می‌گذارند. چگونه می‌توان در بدن‌هایی آرام گرفت که برای مدتی طولانی ناآرام بوده‌اند. چگونه پذیرش ظاهر و تعامل با بدن‌مان به ذهن کمک کند تا بهترین افکارش را عرض کند. این کتاب رابطه‌ی بین بدن و روان را در هر دو سطح نظری و کاربردی بهبود می‌دهد و ما را به سوی زندگی توام با اعتماد به نفس، فرزانگی و آسایش فیزیکی هدایت می‌کند.

کتاب من (سفر و گردش در خودم) مجموعه مدرسه زندگی

  • 235,000 تومان

کودکان با میل بی‌حدی برای شناخت دنیای اطرافشان به دنیا می‌آیند و عاشق جست‌و‌جو هستند نقشه‌ی بخش بزرگی از دنیای بیرون قبلا ترسیم شده اما دنیای بزرگ دیگری وجود دارد که هنوز کشف نشده است -دنیایی که فقط کودکان به آن دسترسی دارند: ذهن‌های خودشان. ((کتاب من)) سفرنامه‌ی خوداکتشافی با راهنما است. این کتاب خوانندگان را در سفر به دورنشان همراهی می‌کند تا ذهن، خلق، تخیل، وجدان و روش تعیین مسیر زندگی را جست‌و‌جو کنند. هر فصل، علاوه بر توضیحات علمی و جذاب درباره‌ ایده‌ها، حاوی تعداد زیادی تمرین تعاملی است که در ترکیب با مطالب علمی یک خودنگاره‌ی غنی و منحصربه‌فرد به وجود می‌آورد. کودکان از طریق نوشتن، نقاشی کردن، بریدن و رنگ‌آمیزی می‌توانند معماهای وجود را حل کنند و قدم‌به‌قدم کشف کنند واقعا چه کسی هستند (و به چه کسی تبدیل خواهند شد...). ((کتاب من)) با ترکیب روان‌شناسی، فلسفه و سرگرمی محض هنر حیاتی خودشناسی را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که خودشناسی به ما کمک می‌کند تا انسان‌های آرام‌تر، عاقل‌تر و فرهیخته‌تری باشیم.

جستارهایی درباره اخلاق ، معنا و محبت

  • 129,500 تومان

اکثر مردم ارزش‌ها را درچهارچوبی دوگانه طبقه‌بندی می کنند‎؛ خودخواهانه دربرابر نوع‌دوستانه‏، شخصی در برابر غیر‌شخصی‏، منفعت‌طلبانه در برابر اخلاقی. اهمیت ارزش‌هایی مانند محبت، زیبایی و حقیقت و همچنین اهمیت معنا به‌عنوان وجه بارز زندگی خوب در این نگرش نادیده گرفته می شود. سوزان ولف، فیلسوف اخلاق معاصر، از عبارت ((قدیس اخلاقی)) برای اشاره به این طرز نگرش استفاده میکند و آن را در بوته نقد قرار می‌دهد. ولف در خلال مجموعه جستارهای کتاب حاضر، که حاصل سی‌و‌سه سال تفکر فلسفی او هستند، این سوال را مطرح می‌ کند ه چرا ارزش‌های اخلاقی باید بر همه‌ی ارزش‌های دیگر برتری داشته باشند. وی استدلال می‌ کند که به رسمیت شناختن گوناگونی ارزش‌‌ها پیامد ملموسی برای تفکرمان درباره ساختار و محتوای اخلاق و همچنین مفهوم خوشبختی و رفاه دارد. ارزش‌های نااخلاقی به زندگی ما معنا می دهند و نباید به‌نفع ارزش‌های اخلاقی به حاشیه رانده شوند. اما اگر طرفداری حاصل از محبت بی‌طرفی در اخلاق را نقض کند، چطور؟ نویسنده این وضعیت را بغرنج تلقی می کند و از استدلال‌های شهودی برای بررسی آن بهره می‌گیرد زیرا به‌زعم او، پاسخ این پرسش از نظر اخلاقی بدیهی نیست و بی‌طرفی نمی‌ تواند مطلق باشد. ولف از این رویکرد شهودی در همه‌ی جستارهای کتاب حاضر برای بررسی عمیق موضوعاتی مانند اخلاق، محبت و معنا استفاده می کند.

والدین فیلسوف (پرسش‌های دشوار درباره فرزندپروری)

  • 155,500 تومان

والدین روزانه صدها تصمیم کوچک و بزرگ درباره شیوه پرورش فرزندانشان می‌گیرند. بسیاری از این تصمیم‌ها پیامدهای بلندمدت برای زندگی دیگران - از جمله کودکان - دارند و شایسته توجه فلسفی‌اند. جین کازز استدلال فلسفی و واقعیت‌های علمی را ترکیب می‌کند تا به طیفی از پرسش‌های نظری و کاربردی درباره فرزندپروری پاسخ دهد. او اول مسائل نظری را بررسی می‌کند؛ برای مثال، آیا نوزادان خوش‌شانس هستند که به دنیا آمده‌اند؟ نقش والدین چیست؟ کازز در سطح کاربردی به بررسی مسائل روزمره‌ای مانند کنترل جمعیت و دروغ نگفتن در حضور کودکان می‌پردازد. نکته مهم درباره مباحث کتاب حاضر این است که نویسنده به جای رجوع به نظرات متخصصان فرزندپروری، به حس شهود، منطق و اخلاق والدین تکیه می‌کند. او از چشم‌انداز ارسطو بحث می‌کند که کودک زیستی «خویشتن دوم» والدین است. نویسنده در بخش‌هایی از کتاب. که به دوران بزرگ‌سالی فرزندان مربوط می‌شوند. در نقش والدی فیلسوف فرو می‌رود و والدین جوان را به تفکر درباره فرزندپروری - فراتر از مسائل فوری و روزمره - تشویق می‌کند.

هوش اخلاقی (5 اصل برای گره‌‌گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن)

  • 124,500 تومان

آسیب نرسانید. اوضاع را بهتر کنید. به دیگران احترام بگذارید. منصف باشید. عشق بورزید. این پنج اصل هوش اخلاقی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم‌های ممکن را بگیرید، زیرا این اصول بهترین خصوصیات شما را برمی‌انگیزند. تلاش برای پیشبرد امور زندگی بر اساس اصول هوش اخلاقی که کار ساده‌ای نیست- بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌هایتان است و انتخاب بر‌اساس هوش اخلاقی یک سبک زندگی محترمانه و مفید است. این نوع انتخاب‌ها به حقوق دیگران احترام می‌گذارند و در بلند‌مدت‏، به نفع همه -از جمله خود شما- تمام می‌شوند.

صفحه‌ی 1