احسان پورخیری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شما بی‌شمارید
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
فروید‌گرایی (نقدی مارکسیستی)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
دیالکتیک علیه دیالکتیک (درباره خوانش‌های مارکسیستی از دیالکتیک هگل)

شما بی‌شمارید

  • 69,000 تومان

«شما بی‌شمارید!» اثری‌ست کوچک حاصل دو سخنرانی آلن بدیو، فیلسوف چپ‌گرای فرانسوی. چنان‌که خود او در مقدمه آورده است، می‌شود این کتاب را تکمله‌ای بر کتاب «زندگی حقیقی: فراخوانی برای فاسد کردن جوانان» دانست. البته، تفاوت این اثر با «زندگی حقیقی» در خصلت سیاسی‌تر آن است. این کتاب خطاب به مخاطبانی‌ست که عمدتاً، اگرچه به‌دلایلی متفاوت، شامل جوانان می‌شود. دو مقاله‌ای که به این کتاب شکل داده‌اند، ابتدا دو سخنرانی بودند که آلن بدیو اولی را در مدرسۀ متوسطۀ آنری چهارم و دومی را در مدرسۀ ملی هنرهای زیبا ایراد کرده‌ است. ویژگی مشترک هر دو سخنرانی این است که خطاب به مخاطبانی بودند که عمدتاً، اگرچه به‌دلایلی متفاوت، شامل جوانان می‌شدند. دلیل این امر در مدرسۀ متوسطه آشکار است، چراکه در مدارس متوسطه آن‌قدرها آدم مسن پیدا نمی‌کنید. ماجرا در مدرسۀ هنرهای زیبا فرق داشت، زیرا، دست‌کم عمدتاً، دانشجویان آن مدرسه در جلسه حاضر نبودند، بلکه حاضران عبارت بودند از «سازمانی» کاملاً غیررسمی از آدم‌های جوان و نه‌چندان‌ جوانی که تقریباً همه‌شان از جنبش‌های توده‌ایِ به‌هم‌پیوستۀ اخیر تحت‌عنوان «شب‌بیداران» در میدان پلاس دولا رپوبلیک گرد هم آمده و علیه قانون کاری که واپسین دولت والس- اولاند مطرح ساخته بود می‌جنگیدند. آنها معمولاً در این مدرسه جمع می‌شدند تا کنش‌های خویش را ارزیابی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی کنند. نام این سازمان «پیامدها» بود، نامی درخور. مفهوم کلیدی مقالۀ اول دیگری و مقالۀ دوم سیاست بود. به باور بدیو، به‌سهولت و سرعت می‌توانید شاهد پیوندهایی ظریف و نزدیک بین دو درخواست باشید. اساساً، وضعیتْ خیلی خودبه‌خودی این دو سخنرانی را به‌نوعی به‌ دنبالۀ کتاب اخیر او با عنوان زندگی حقیقی تبدیل کرد.

فروید‌گرایی (نقدی مارکسیستی)

  • 70,000 تومان

آموزه‌های روان‌کاوانه‌ی فروید در روسیه سال‌های اول سده‌ی بیستم، مانند هر‌جای دیگری در سرتاسر اروپا و آمریکا، جاذبه‌های شدیدی پدید آورد؛ و هیجان ناشی از آن، باز درست مانند هر جای دیگر، به جدال نیرو‌های موافق و مخالف انجامید. این روند با ظهور اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی نه متوقف شد نه رونق خودرا از دست داد. کتاب حاضر، که در سال 1927 انتشار یافته است، نخستین مواجهه‌ی جدی و نظام‌مند مارکسیسم درست‌آیین با آموزه‌ی روان‌کاوانه‌ی فرویدی به شمار می‌آید. لبه‌ی تیز انتقاد ولوشینف بدان‌سبب فروید‌گرایی را نشانه گرفت که انسان در آموزه‌ی روان‌کاوی از وجوه تاریخی و اجتماعی خود منتزع شده و به حیاتی بیولوژیک فروکاسته می‌شود. البته، این امر نه مشخصه‌ی این یا آن نظریه، بلکه حاکی از افول جهان‌نگری تمدنی است که اینک انسان‌ها را به زندان فردیت خویش فرا‌می‌خواند.

دیالکتیک علیه دیالکتیک (درباره خوانش‌های مارکسیستی از دیالکتیک هگل)

  • 13,000 تومان

گرایش دیالکتیک جدید از مهم‌ترین تلاش‌هایی است که به قصد فلسفی سازی مارکسیسم صورت گرفته است. با این همه، این رویکرد با منوط کردن تفکر مارکس و مارکسیسم به فهم هگل و سنت‌های پیچیده‌ی فلسفی، عملا امکان کنش را از سنت مارکسیستی می‌زداید و مسئله‌ی مبارزه طبقاتی را به حاشیه می‌راند. از این منظر، مقالات کتاب حاضر به ارزیابی ماهیت فلسفی تفکر مارکس و روش او در تبیین دیالکتیک هگل می‌پردازند، و عاقبت با ترسیم تفاوت‌های میان منطق هگل و مارکس، نشان می‌دهند که رویکرد دیالکتیک جدید با ناچیز انگاشتن نقش عمل در تفکر مارکس ره به گمراهی می‌برد.

صفحه‌ی 1