احسان شاه قاسمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ایده خطرناک داروین (فرگشت و معناهای زندگی)
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
روانشناسی شهرت
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
فلسفه فیلم‌نامه
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان

ایده خطرناک داروین (فرگشت و معناهای زندگی)

  • 280,000 تومان

حدود یک‌ونیم سده پس از انتشار خاستگاه گونه‌ها، اثر داروین، دنیل دنت، فیلسوف و دانشمند شناختی آمریکایی، اثرات ایدۀ فرگشت را بر ابعاد زیست و فهم ما به زبانی ساده در این کتاب واکاوی می‌کند. او با ارائۀ نگاهی منسجم به ادبیات این حوزه و نشان دادن اهمیت یا بی‌اهمیتی مناقشات حاکم، به شما کمک می‌کند این ادبیات را آسان‌تر خوانش کنید. دنت دربارۀ برخی مناقشات با شجاعت داوری کرده، قضاوت دربارۀ برخی دیگر را برای شما گشوده می‌گذارد؛ اما چارچوبی می‌دهد تا بتوانید خود دربارۀ ابعاد و پیامدهای مهم نظریۀ فرگشت داوری کنید. با این حال، او خود برداشتی از نظریۀ داروین ارائه می‌دهد که بر اساس آن، طرح نیاز به طراح ندارد و «گزینش طبیعی» فرایندی کور است، ولی آن‌قدر قدرت دارد که فرگشت زندگی را تبیین کند. برای گشودن دری جهت بررسی و نقد عالمانۀ اندیشه‌های دنت، جستار کوتاهی از دو پژوهشگر ایرانی نیز به ابتدای کتاب افزوده شده است. ناشر امیدوار است چاپ این اثر زمینه را برای گفت‌وگویی آرام و عالمانه پیرامون ابعاد فلسفی و الهیاتی نظریۀ داروین فراهم کند.

روانشناسی شهرت

  • 30,000 تومان

درباره سلبریتی‌ها مطالب بسیاری نوشته شده که بیشتر آن‌ها متعلق به بیست سال گذشته‌اند، با این حال، عجیب است که یافتن تعریفی کوتاه از سلبریتی این همه دشوار است. انگاشت شهرت به سادگی به معنای شناخته شدن یا معروف بودن نیست، بلکه نشان می دهد چرا شخصی شناخته شده است. کارن استرنهایمر سلبریتی را چنین تعریف می‌کند: هر کسی که یک توده بحرانی از غریبه‌ها تماشایش می کنند، متوجه حضورش می‌شوند و او را می شناسند. سلبریتی یعنی علاقه به زندگی شخصی یک شخص.

فلسفه فیلم‌نامه

  • 55,000 تومان

به تازگی پژوهشگران رشته‌های مختلف - از جمله فلسفه، مطالعات فیلم و رسانه، و مطالعات ادبی - به زیبایی‌شناسی، تعریف و هستی‌شناسی فیلم‌نامه علاقه‌مند شده‌اند. این کتاب برای پاسخگویی به این هدف به پرسش‌های بنیادین فلسفی درباره سرشت فیلم‌نامه پاسخ می‌دهد: فیلم‌نامه چیست؟ آیا فیلم‌نامه هنر است یا اگر بخواهیم خاص‌تر بگوییم، آیا فیلم‌نامه ادبیات است؟ نانیچلی می‌گوید فیلم‌نامه یک مصنوع است؛ بنابراین فیلم‌نامه‌نویسان به صورت جمعی مرزهای آن را تعیین می‌کنند، و علاوه بر نویسندگان خوانندگان فیلم‌نامه‌ها نیز به صورت جمعی تعیین‌کننده سرشت هستی‌شناختی آن هستند. هر توصیف ممکن فلسفی فیلم‌نامه باید به شکل جدی به وسیله کردارهای جمعی خلاق و تحسین‌کننده محدود شود و چنین توصیفی باید بپذیرد که این کردارها نشان می‌دهند دست کم برخی فیلم‌نامه‌ها در زمره آثار هنری هستند.

صفحه‌ی 1