کتاب سده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خاطرات 1 دوست خیالی
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
تختخواب دیگران (مجموعه داستان)
  • 126,000 تومان
  • با تخفیف: 126,000 تومان
قضیه رفیق تو لایف
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان
سرگذشت گربه مسافر
  • 39,000 تومان
  • با تخفیف: 39,000 تومان
یادداشت‌هایی درباره سیاره‌ای ناآرام
  • 59,500 تومان
  • با تخفیف: 59,500 تومان
عالم درون (کشف تاریخ مشترک صخره‌ها سیاره‌ها و انسان‌ها)
مردی که خواب می‌فروخت
  • 19,500 تومان
  • با تخفیف: 19,500 تومان
حافظه خاطرات ما
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
گلف روی باروت
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
جعفرخان از فرنگ آمده (کمدی در 1 پرده) نمایش‌نامه
مرگ در تختخواب دیگری
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
ساعت ستاره
  • 14,000 تومان
  • با تخفیف: 14,000 تومان

خاطرات 1 دوست خیالی

  • 125,000 تومان

مکس به بچه‌های دیگر شباهت ندارد اما دوست خیالی او بودو هم شبیه هیچ دوست دیگری نیست. بودو از دوستی‌اش با مکس قصه‌ای حیرت‌انگیز با پایانی دور از انتظار روایت می‌کند. خاطرات یک دوست خیالی داستان پیروزی شجاعت و تخیل در برخورد با حقایق زندگی، عشق و دوستی است و لحنی شیرین و طنزآمیز دارد؛ رمانی جذاب و شگفت‌انگیز درباره ارزش‌های زندگی و اهمیت دوستی که در حوزه ادبیات بدون مرز قرار می‌گیرد، یعنی مخاطب آن از کودک تا بزرگسال است. شاید نتوانیم دوستی مثل بودو داشته باشیم اما می‌توانیم خاطراتش را بخوانیم و زیبایی و شهامتی را به یاد بیاوریم که به لطف عمیق‌ترین دوستی‌ها اتفاق می‌افتد.

تختخواب دیگران (مجموعه داستان)

  • 126,000 تومان

سفر خوردن عقرب‌های کوچک و لبخند پهن آدم‌های فضای مجازی نیست. گاه نیش پشه دراکولا، تب مالت و ویروس‌های اسهال و استفراغ بنگالی است، وگاه یک درد طولانی از عشقی که جا مانده؛ همان که می‌ماند و مثل یک گربه به در اتاقمان چنگ می‌زند. رمانتیک‌ها شاید این طور توصیفش می‌کردند: وقتی تن غریبه‌ای در شهری غریب وطنت بشود و تو ترکش کنی. بله، سفر دورمان می‌کند از بی‌نهایت غم و آرزوهای بربادرفته. سفر رنجمان را پذیرفتنی‌تر می‌کند. اما گاه رنج دیگری برایمان نمی‌آورد؟ این نظر چقدر شبیه پرواززدگی است.

قضیه رفیق تو لایف

  • 79,000 تومان

در چند هفته اخیر، کستیا به فکر خریدن یک جفت کفش بود، ولی یک تکانه ناگهانی که خودش را هم متعجب می‌کرد، تمامی محاسباتش را به هم می‌ریخت. با سیگار نکشیدن، فیلم ندیدن، یک روز در میان ناهار نخوردن، شش هفته طول می‌کشید تا صد و چهل روبل پس‌انداز کند، یعنی قیمت منصفانه یک جفت کفش که دختر خانم فروشنده لوازم دست دوم لطف کرده بود و یواشکی قول داده بود برایش کنار می‌گذارد...

سرگذشت گربه مسافر

  • 39,000 تومان

«آنچه اهمیت دارد خود سفر نیست، بلکه کسی است که در کنار توست.» نانا در سفری جاده ای به سر می برد، اما نمی داند مقصد کجاست. تمام آنچه برایش اهمیت دارد این است که می تواند جلوی ون نقره ای در کنار ساتوروی عزیزش بنشیند. ساتورو مشتاق دیدار سه تن از دوستان دوران جوانی اش است، اما نانا دلیلش را نمی داند. داستان نانا که در پس زمینه ای از فصل های متغیر ژاپن با لطافتی کمیاب و طنزی گیرا روایت می شود شگفتی و هیجان پیچ و خم های نامنتظره ی زندگی را کشف می کند. این داستان درباره ی دوستی، تنهایی و درباره ی درک زمان گرفتن و زمان بخشیدن است. در راس تمام این ها داستانی است که به ما نشان می دهد چگونه عشق ورزیدن، چه کم و چه زیاد، می تواند زندگی مان را متحول کند.

یادداشت‌هایی درباره سیاره‌ای ناآرام

  • 59,500 تومان

دنیا ذهن‌های ما را به بازی گرفته است. آمار تنش و اضطراب رو به افزایش است. سیاره‌ای سریع و ناآرام زندگی‌های سریع و ناآرام خلق می‌کند. ما بیشتر از همیشه با هم مرتبط هستیم، با این حال بیشتر از همیشه احساس تنهایی می‌کنیم و تشویق می‌شویم برای همه‌چیز، از سیاست‌های جهانی گرفته تا شاخص توده بدنی‌مان، نگران باشیم. چطور می‌توانیم در سیاره‌ای که ما را دیوانه می‌کند عاقل بمانیم؟ چطور در عصر فناوری انسان بمانیم؟ چطور وقتی به مضطرب بودن تشویق می‌شویم خوشحال بمانیم؟ مت هیگ، نویسنده سرشناس انگلیسی، در یادداشت‌هایی درباره سیاره‌ای ناآرام به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. کتاب‌های مت هیگ به بیش از 40 زبان ترجمه شده‌اند و همواره در لیست پرفروش‌ترین‌های بین‌المللی قرار دارند.

عالم درون (کشف تاریخ مشترک صخره‌ها سیاره‌ها و انسان‌ها)

  • 36,000 تومان

همان‌طور که تاریخچه‌ی زمین در دل سنگ‌ها حک شده، تاریخ 14 میلیارد ساله‌ی عالم نیز در بدن انسان نقش بسته است. نیل شوبین در یکی از بهترین کتاب‌های غیر داستانی به انتخاب مجله‌ی نقد کتاب کرکس ریویوز (Kirkus Reviews) ارتباط بین تکامل عالم و تکامل حیات انسان را آشکار می‌کند. شوبین نشان می‌دهد که فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی و از قرار معلوم همه‌ی علوم دیگر در پیچیده‌ترین جزییات حیات انسانی نقش دارند. او از کوچک‌ترین سطح، یعنی ترکیب ملکولی ما، شروع‌ می‌کند و شکل‌گیری سیارات و قمرهایشان و خود سیاره‌ی زمین را در دل تحول اندام‌ها، سلول‌ها و ژن‌های سازنده‌ی بدن انسان ردیابی می‌کند. نیل شوبین، دیری‌شناس و زیست‌شناس، در حال حاضر پروفسور کمیته‌ی زیست‌شناسی تکاملی و رشته‌ی آناتومی و زیست‌شناسی اندامی و رئیس همین دپارتمان در دانشگاه شیکاگو است. بیشترین شهرت او به‌سبب کشف حلقه‌ی گمشده بین ماهی‌های اولیه و نخستین جانوران خشکی‌زی است.

مردی که خواب می‌فروخت

  • 19,500 تومان

گفته بود‌ خواب‌های من درست با واقعیت و بیداری جور درمی‌آید. من اول چیزی به خواب می‌بینم و بعد در بیداری، عین آن چیزی که در خواب دیده‌ام جلوی چشمم ظاهر می‌شود. یا به نیتی می‌خوابم و در خواب می‌بینم باید چه‌کار کنم. با این‌که هیچ‌کس به زبان نیاورده بود که پیرمرد خواب خریده، همه این حرف را باور کردند. دیگر کسی نه حرف ناروایی پشت سرش می‌زد و نه نسبت بدی به او می‌داد. احترامی برای او قائل بودند مثل مردی که با عالم غیب ارتباط دارد. هم واهمه‌ای به دل همه افتاده بود که نکند دچار خشم او بشوند، هم به او احترام می‌گذاشتند. از طرفی، با این احترام می‌خواستند فضای دوستانه‌ای به وجود آورند، شاید لطف او شامل حالشان شد و خوابی به آن‌ها فروخت. به این‌خاطر، همه پولی کنار گذاشته بودند تا اگر خبرشان کرد، دستشان خالی نباشد، درست مثل کسی که برای روز مبادا پس‌انداز می‌کند تا آن ‌روز دستش جلوی دیگران دراز نشود. اما تمام بیم و امید مردم هیچ تاثیری در پیرمرد نداشت.

حافظه خاطرات ما

  • 45,000 تومان

نویسنده‌ای که 25 سال پشت میزی نوشته است مجبور می‌شود میز را به کسی بسپرد که مدعی است وارث حقیقی آن است؛ میزی که از دل جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده و حالا در آمریکا است و باید سفر دیگری هم بکند. با رفتن میز، زندگی خانم نویسنده دستخوش تغییر می‌شود. از آن سو، در آن طرف اقیانوس، مردی بعد از 50 سال زندگی مشترک سر از راز دهشتناکی درمی‌آورد و در قاره‌ای دیگر مردی عتیقه‌فروش در کار جمع کردن تک‌تک وسایل اتاق مطالعه پدرش در بوداپست است، وسایلی که نازی‌ها در سال 1944 به تاراج برده‌اند. آنچه تمام این داستان‌ها را به هم پیوند می‌دهد میزی است با کشوهای کوچک و بزرگ فراوان که بر اساس شایعات ممکن است حتی میز فدریکو گارسیا لورکا بوده باشد.

گلف روی باروت

  • 65,000 تومان

همه شخصیت‌‌ها، ماجراها و اسم‌های این کتاب خیالی است و هرگونه شباهت احتمالی آنان با ماجراها و افراد حقیقی و حقوقی داخل و خارج کشور کاملا، قطعا و حتما تصادفی است. جنون قدرت، همه مرضش همین است. بلند می‌شوم. با شست، انگشتر را توی انگشت کوچکش می‌چرخاند. می‌گوید: من با همین‌ها بهشون قدرت می‌دم...

جعفرخان از فرنگ آمده (کمدی در 1 پرده) نمایش‌نامه

  • 14,500 تومان

مادر: بیا این غلیون وردار. بعد هم برو دم در وایسا، هر وقت جعفرخان اومد فورا به ما خبر بده. مشهدی اکبر: الهی شکر، خانم، ما انقدر زنده موندیم، که یه دفعه دیگه آقای جعفرخان ببینیم. می‌دونید، خانم، که من جعفرخان از پسر خودم هم بیشتر دوست دارم. مثل این نیست که من لله‌اش بودم... امروز صد دفعه بیشتر دویدم دم در. هر کی در می‌زد، خیال می‌کردم آقا است. اما یه دفعه قصابه بود، یه دفعه زن علی مرده‌شور بود، یه دفعه اون بزاز جهوده بود. نزدیک بود جهوده ر عوضی ماچ کنم. چشممون که دیگه درست نمی‌بینه. (چشم‌هایش را پاک می کند.) زینت: چرا گریه می‌کنی،‌مشهری اکبر؟ خوب، جهوده ر هم اگه ماچ می‌کردی،‌مسئله نبود. (می‌خندد. در بین خنده سرفه می‌کند.) مادر: بزن تو پشتت. پشتت بزن، بند میاد، (پشت زینت می‌زند.) ...

مرگ در تختخواب دیگری

  • 12,000 تومان

هر شب در راه‌هایی دور و بی‌انتها که هیچ نمی‌شناسم، در شبکه‌هایی در هم پیچیده از خیابان‌هایی فراخ و بی‌انتها، کوچه پس کوچه هایی تنگ و هزارتو و غریب گام می‌زنم، به انسان‌هایی با چهره‌هایی مخدوش و بیگانه و گاه دشمن کیش برمی‌خورم، برای یافتن چیزی اسرارآلود اما محض: برای دیدن مرگ در مسیر دایره‌وار و سرگیجه‌آوری گیر افتاده‌ام، و راه به هیچ کجا نمی‌برم. حتی خواب‌هایم هم از من فرار می‌کنند. من توی خواب‌های خودم نیستم، کسی دیگرم. آن‌کس همان‌طور می‌نشیند و به من زل می‌زند. من از کسی که توی خواب‌هایم به من زل می‌زند می‌ترسم، عصبانی می‌شوم. من از آن همه صورت مخدوش که در خواب به من زل می‌زنند می‌ترسم. آخر چطور ممکن است آدم توی خواب به خودش زل بزنند؟ از من چه می‌خواهند؟ آن هم در هزارتوهایی این چنین ظلمانی و پایان‌ناپذیر. من از خواب‌هایم واهمه دارم، سعی می‌کنم کمتر بخوابم، سعی می‌کنم خودم را از خواب‌هایم پرت کنم، اما نمی‌شود، نمی‌توانم خودم را از فریب چهره‌ها و سراب هزارتوها برهانم.

ساعت ستاره

  • 14,000 تومان

کلاریس لیسپکتور، نویسنده نامدار برزیلی، در دهم دسامبر 1920 در اوکراین متولد شد. تنها دو ماه داشت که خانواده‌اش به خاطر جنگ جهانی اول مجبور به مهاجرت به برزیل شدند. در سال 1940، در خبر گذاری برزیل مشغول به کار شد و در سال 1934 اولین رمانش با نام نزدیک به قلب وحشی را منتشر کرد. سبک این رمان بسیار نوآورانه و لیسپکتور جوایز زیادی را به خود اختصاص داد، از جمله جایزه گارسیا آرانخا. بسیاری از منتقدان معتقد بودند که صدایی منحصر به فرد در ادبیات پرتغالی پا به عرصه وجود گذاشته است. لیسپکتور را اکنون مهم‌ترین نویسنده یهودی پس از فرانتس کافکا می‌دانند و الیزابت بیشاپ، شاعر و نویسنده آمریکایی که تعدادی از داستان‌های او را به انگلیسی ترجمه کرده است، می‌گوید: «فکر می‌کنم او از خورخه لوییس بور خس هم بهتر است.» ساعت ستاره آخرین اثری است که از لیسپکتور در زمان حیاتش منتشر شده است. این رمان ماجرای دختری اهل شمال شرقی است که به تنهاییی زندگی می کند، دختری چنان در حاشیه که تقریبا نادیدنی است. این دختر به رغم محرومیت از همه آن‌چه زندگی می نامیم، به طرز آزادهنده‌ای شیفته زیستن است.

1  صفحه‌ی 1