کتاب تداعی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آرامش خودت را حفظ کن (فلسفه برای موقعیت‌های اضطراری روزمره)
مغز خنیاگر (هنر مهار کردن مغز و رهایی از آشفتگی)
  • 155,000 تومان
  • با تخفیف: 155,000 تومان
دیوار فرو می‌ریزد
  • 142,000 تومان
  • با تخفیف: 142,000 تومان
حیاط نفرین‌شده
  • 74,000 تومان
  • با تخفیف: 74,000 تومان
سرخ‌موی گوشه‌نشین
  • 53,000 تومان
  • با تخفیف: 53,000 تومان
پرسه در هوای عشق
  • 27,500 تومان
  • با تخفیف: 27,500 تومان
قاتلین ماه گل (داستانی واقعی درباره قتل عام سرخپوستان در آمریکا و تاسیس FBI)
همه انسان‌ها به 1 شکل زندگی نمی‌کنند
  • 37,500 تومان
  • با تخفیف: 37,500 تومان
جایی که هستم
  • 27,500 تومان
  • با تخفیف: 27,500 تومان
توی کثیف درون من
  • 39,000 تومان
  • با تخفیف: 39,000 تومان
آزادی
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
کتاب مرگ
  • همراه با تخفیف
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 26,880 تومان

آرامش خودت را حفظ کن (فلسفه برای موقعیت‌های اضطراری روزمره)

  • 119,000 تومان

کتاب «آرامش خودت را حفظ کن» توسط نویسنده‌ای فرانسوی در رابطه با چگونگی فائق آمدن بر بحران‌های روزمره در زندگی نوشته شده است. مری روبر، مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه سوربن دارد و مدتی هم در آنجا به تدریس پرداخته است. در نظر اول، شاید مشکلاتی که او در کتابش توصیف می‌کند، برای خواننده غیراروپایی چندان مهم به نظر نیاید اما ماهیت آنها جهان‌شمول است و توصیه‌های فلسفی‌ای که نویسنده برای غلبه بر این بحران‌ها ارائه می‌دهد، به‌طور حتم قابلیت استفاده در زمان‌ها و مکان‌های مختلف را دارند. با در نظر گرفتن این موارد، توصیه‌های فیلسوفان حاضر در کتاب، که روبر به زبان ساده بیان می‌کند، می‌تواند جدای از پیش‌زمینه مشکلات توصیف‌شده برای حل بسیاری از مشکلات روزمره در رابطه با مصرف‌گرایی، روابط عاطفی، فرزندپروری، غلبه بر ترس و ...، که امروزه برای همه وجود دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

مغز خنیاگر (هنر مهار کردن مغز و رهایی از آشفتگی)

  • 155,000 تومان

دکتر مهدی خواجوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب، زاده 1357 درخرمشهر در کرانه‌های اروند رود و بزرگ شده اهواز است، پزشکی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بورد تخصصی خود را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته است. او تحصیلات تکمیلی در زمینه جراحی‌های میکروسکوپی مغز و نخاع را در سال 2012 در فنلاند گذرانده است و دارای بورد فوق‌تخصصی جراحی مغز و اعصاب جامعه جراحان مغز اتحادیه اروپا (EANS) است. نویسنده مطالعات زیادی در مورد علوم اعصاب و آناتومی مغز (نوروآناتومی) و مدارهای مغزی در طی سالیانی که دانشجوی پزشکی بوده تاکنون داشته است. این کتاب و رسیدن به تئوری ذهنی «مهار» به‌عنوان کار اصلی مغز انسان هوشمند، حاصل مطالعه مدارهای مختلف مغزی در طی این سالیان بوده است که طی آن سعی شده است که این موضوع پله به پله برای مخاطب عام توضیح داده شود تا اصل مطلب قابل درک گردد و سپس تلاش شده است تا با مثال‌های عینی در زندگی روزمره این مساله برای مخاطب به‌طور کامل جا انداخته شود. در این کتاب همچنین سعی شده است تا راهکار‌های تمرین مهار مغز یا همان ذهن- در مفهوم کارکرد مغز- تا حد امکان گفته شود. به نظر نویسنده، هرگاه فردی نسبت به موضوعی آگاه شد، آنگاه می‌تواند راه اختصاصی خودش را برای مهار آشفتگی‌های درونی خودش پیدا کند، ما تا آگاه نشویم که ترمز یک وسیله متحرک کجاست، نمی‌توانیم آن را از حرکت بازداریم، پس آگاهی از داشتن یک قابلیت باعث می‌شود تا افراد مختلف هر‌کدام به شیوه خود بتوانند از آن حداکثر استفاده را بنمایند.

دیوار فرو می‌ریزد

  • 142,000 تومان

نوازنده نوای مرگ بتن و آهن را می‌نواخت، برای گروه مردمی که پیرامونش ایستاده بودند و آنچه را که می‌شنیدند و می‌دیدند باور نمی‌کردند. گویی در پیاده‌رو کنسرت صبحگاه را می‌نواخت، به یاد کسانی که با تیر نگهبانان مرزی کشته شده بودند و برای سپاسگزاری از آن‌ها که جان خود را به خطر انداخته، فریاد زده بودند: «ما مردم هستیم» و دیوار را ویران کرده بودند.

حیاط نفرین‌شده

  • 74,000 تومان

و این‌جا پایان است دیگر چیزی نیست. تنها قبری است در میان قبرهای پراکنده نامرئی، گم شده مانند دانه‌های برف، در برف بلند مرتفعی که مانند اقیانوس پخش می‌شود و همه چیز را تبدیل می‌کند به صحرایی سرد و بی‌نام و نشان. دیگر نه قصه‌ای است و نه روایتی. انگار که دیگر دنیایی نیست که ارزش تماشا کردن و قدم زدن و نفس کشیدن را داشته باشد. نه بدی‌های آدم‌ها و نه امید و نه مقاومتی که همیشه در تعقیب اوست. هیچ چیز نیست فقط برف و واقعیتی ساده که آدمی می‌میرد و به خاک سپرده می‌شود.

سرخ‌موی گوشه‌نشین

  • 53,000 تومان

این که در سر مردی مثل مایکا چه می‌گذرد آدم را به فکر فرومی‌برد. چنین مرد کوته‌فکر و محدودی؛ آن‌قدر منزوی. چیزی ندارد که برایش لحظه‌شماری کند، چیزی که درباره‌اش خیال‌پردازی کند. صبح یک روز دوشنبه بیدار می‌شود و می‌بیند که نوری خاکستری، ناامیدکننده و گرفته از پنجره باریک می‌تابد و همه خبرهای رادیوی ساعتی هم به طرزی باورنکردنی ناراحت‌کننده است. گروهی در کنیسه تیراندازی کرده‌اند؛ همه اعضای خانواده‌ها در یمن می‌میرند؛ کودکان مهاجری که از والدین‌شان جدا شده‌اند دیگر در اثر اتفاقی بسیار نامحتمل فردا دوباره با خانواده‌هایشان به هم بپیوندند. مایکا با کسالت به همه این‌ها گوش می‌کند. این اخبار او را غافلگیر نمی‌کند.

پرسه در هوای عشق

  • 27,500 تومان

او نباید تحت‌تاثیر احساساتش قرار می‌گرفت. یا نشان می‌داد که از این ماجرا رنج می‌برد؛ تمام آن رنجی را که از وقتی پی به عشق ادوارد برده بود سعی کرده بود پنهان کند. روایت او ساده و روشن بود و اگرچه نمی‌شد آن را بی هیچ ابراز احساساتی بیان کرد، همراه با هیجانی خشن، و نه اندوهی تند و شدید بود. این حس بیشتر از آن شنونده بود، چون ماریان با هراس گوش کرد و بیش از اندازه گریست. النور باید سنگ صبور دیگران می‌بود،‌ و او فقط می‌توانست با تسلای ذهن خود به آرامش برسد و با تبرئه کردن ادوارد از هر گناهی جز بی‌مبالاتی و بی‌احتیاطی.

قاتلین ماه گل (داستانی واقعی درباره قتل عام سرخپوستان در آمریکا و تاسیس FBI)

  • 59,000 تومان

قاتلین ماه گل یک مستند داستانی از دیوید گرن با ترجمه آقای دکتر سید محمد علوی است. داستان کتاب بر می‌گردد به دوران کشف نفت در آمریکا در منطقه اوکلاهما… سرخپوستان منطقه اوسیج در این ایالت به روی زمین‌هایی زیست می‌کنند که در آن نفت کشف می‌شود. این طلای سیاه آنها را مبدل به ثروتمندترین مردمان آمریکا در آن برهه زمانی می‌کند و دولت و سفیدپوستان را به صرافت دزدی از اموال آنها. کتاب در ادامه روایتی از مجموعه قتل‌های سریالی سرخپوستان ارائه می‌دهد که همه آنها بهانه‌ای جز کسب ثروت آنها نداشتند و تلاش‌های ناکام برای کشف مصببان این قتل‌ها که در نهایت با تاسیس اف بی آی و انتخاب گروهی زبده و انجام ماموریتی ویژه و مخفی منجر به کشف قاتلان می‌شود.

همه انسان‌ها به 1 شکل زندگی نمی‌کنند

  • 37,500 تومان

یک هفته است که برف می‌بارد. کنار پنجره هستم و به تاریکی شب نگاه می‌کنم، به سرما گوش می‌کنم. این‌جا سروصدا هست. صدایی خاص، ناخوشایند، آدم فکر می‌کند ساختمان زیر فشار سرما و یخبندان گیر افتاده و صدای ناله ترسناک آن بلند شده، گویی در این انقباض رنج می‌کشد و فرو می‌ریزد. زندان در این ساعت در خواب است. می‌توانید صدای نفس کشیدن آن را در تاریکی بشنوید، گویی جانوری عظیم که گاه و بیگاه سرفه می‌کند و حتی گویی در حال بلعیدن است. زندان ما را در شکم خود می‌بلعد، هضم می‌کند و ما، در هم پیچیده و شکسته در پیچ و خم شماره‌دار دل و روده زندان به هر ترتیب ممکن می‌خوابیم و زندگی می‌کنیم...

جایی که هستم

  • 27,500 تومان

صبح، بعد از صبحانه، از سنگ قبر مرمرینی که به سوی دیوار بلند خیابان خم شده است، می‌گذرم. هنوز پس از سال‌ها این متوفی را نمی‌شناسم اما نام و نام خانوداگی‌اش را می‌دانم. روز و ماه و تولد درگذشتش را هم می‌دانم. این مرد دو روز پس از روز تولدش درگذشته است. در فوریه. باید در تصادف موتور سیکلت یا دوچرخه جانش را از دست داده باشد، یا وقتی شب هنگام با حواس‌پرتی قدم می‌زده، تصادف کار او را ساخته است. در چهل و چهار سالگی جانش را از دست داده است. دلم برایش می‌سوزد. تصور می‌کنم درست همین‌جا، در این پیاده‌رو، کنار دیواری که گیاهان فراموش‌شده بر آن جوانه زده‌اند، سنگ قبری درست زیر پای رهگذران وجود دارد. خیابان پیچ در پیچ است و سربالایی نسبتا خطرناکی دارد. پیاده‌روی امنی نیست و ریشه‌های درختان بر سطح آن دیده می‌شوند. قسمتی از سنگ‌فرش به دلیل وجود همین ریشه‌ها صعب‌العبور شده است. به همین دلیل حتی من نیز ترجیح می‌دهم از خیابان عبور کنم.

توی کثیف درون من

  • 39,000 تومان

برای اندوختن ثروت کثیف در قاره رو به رشد آسیا، درس خواندن گامی بسیار اساسی در مسیر پیشرفت به حساب می‌آید. این رازی نیست که بر کسی پوشیده باشد، اما بدیهی بودن این امر، مانند بسیاری از امور مطلوب دیگر به این معنی نیست که به سهولت می‌توان در آن توفیق یافت.

آزادی

  • 30,000 تومان

کتاب آزادی. اثر ویرجینیا وولف با ترجمه سیمین ورسه ویرجینیا وولف نویسنده رمان‌های تجربی است که سعی در تشریح واقعیت‌های درونی انسان دارد. نظرات فمینیستی وی که از روح حساس و انتقادی او سرچشمه گرفته، در دهه ششم قرن بیستم تحولی در نظریات جنبش زنان پدید آورد. «کتاب آزادی» که در سال 2018 از سوی انتشارات پنگوئن منتشر شده است شامل گزیده‌ای از نوشته‌های وولف در کتاب‌های موج ها، خیابان گردی در لند ن و سایر مقالات ویرجینیا وُلف است که همگی با موضوع آزادی به ویژه آزادی زنان است که خواننده در این مجموعه به درک دقیقتر و سر راست‌تری از مفاهیم او در این زمینه دست می‌یابد. آنچه در اثر پیش رو از زبان وولف می‌خوانید رهیافتی برای پاسخ به این سوال است که چرا باید نیمی از عمر را آزاد زندگی کنیم و نیمی دیگر را با خموشی از کنار زمین تماشا کنیم. در این مجموعه متقن و آینده‌نگر، ویرجینیا وولف با کمک قدرت رهایی بخش ذهن، ما را در سفری متحول کننده هدایت می کند. این مقاله‌ها و داستانها ولف را در پرشورترین لحظات حیاتش نشان می‌دهند و جستجوی آزادی را به شکل یکی از شاعرانه‌ترین ماجراهای زندگی تفسیر می‌کنند.

کتاب مرگ

  • 28,000 تومان

این اثر خلاصه‌ای است از کتاب «چیزی برای ترسیدن وجود ندارد»که نویسنده در آن به بررسی دقیق نتیجه باورنکردنی و اجتناب ناپذیر زندگی می‌پردازد و همچنین بخش دیگری از این کتاب مروری است بر خاطرات خانواده بارنز که مطالب آن از اثری با عنوان «سطوح زندگی» که توصیف بسیار تأثیرگذاری است از ماجرای از دست دادن همسرش انتخاب شده است.

صفحه‌ی 1