مجله گیل گمش


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
یادداشت‌های فارنهایت 451
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
نظریه‌های هنر (جلد 2) از وینکلمان تا بودلر
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
کتاب مکرمه
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
75 سال اول به روایت بهمن فرمان‌آرا
  • 270,000 تومان
  • با تخفیف: 270,000 تومان

یادداشت‌های فارنهایت 451

  • 26,000 تومان

فانهایت 451 یک افسانه علمی به شیوه چترهای شربورگ (1963) است. به جای قصه‌ای عادی که در آن شخصیت‌ها آواز می‌خوانند، ما در این‌جا قهرمانانی داریم که از کتاب خواندن منع شده‌اند. مثل «صبح به خیر» گفتن ساده است، اما «صبح به خیر» گفتن واقعا این‌قدر ساده است؟

نظریه‌های هنر (جلد 2) از وینکلمان تا بودلر

  • 280,000 تومان

این کتاب شرحی است بر تکوین تفکرات معطوف به نقاشی و مجسمه‌سازی از اوایل قرن هجدهم تا میانه قرن نوزدهم. در این دوران بود که نظریه‌های هنرهای بصری تحول ژرفی را پشت سر گذاشت و در نتیجه آن مبانی فکری نگرش کنونی ما به هنرها شکل گرفت. فهم این تحول فقط در زمینه گسترده دگرگونی‌های فرهنگی و زیباشناختی و فلسفی ممکن است. از همین‌رو، باراش با اتکا به آرای هنرمندان و آموزه‌های فیلسوفان و شاعران و منتقدان، تکوین مدرنیسم در هنر و نظریه هنر را برای خواننده تشریح می‌کند. تحولات زیباشناسی و نظریه هنر در قرن هجدهم و نوزدهم نگرش ما به آفرینش هنری را یکسره دگرگون کرد و مسائل و مباحثی را پیش کشید که تاثیرات آن همچنان بر هر گونه تامل نظری معطوف به هنر محسوس است. سمبل هنری، اتحاد و انفصال هنرها، و نظام جامع هنرها در این کتاب تشریح و خاستگاه درک نوین ما از آفرینش هنری و ظهور ارزش‌های جدید در هنر تبیین شده است. از جمله می‌توان به تحلیل خودآیینی هنر و ظهور و افول کلاسیسیم و رمانتیسسیم و رئالیسم در هنرها اشاره کرد. شرح باراش در نهایت ما را با پیدایش مدرنیسم هنری و پردازش رویکردهای نوین زیباشناختی آشنا می‌کند.

کتاب مکرمه

  • 65,000 تومان

یک روز از قائم‌شهر چهار پنج‌تا زن اومدند این‌جا تماشا نقاشی‌ها رو دیدند گفتند غروب که تاریک می‌شه، می‌ری تو آشپزخونه نمی‌ترسی؟ گفتم از کی؟ گفتند از همین‌ها که روی دیوار کشیدی. گفتم نه. چرا بترسم؟ یکی گفت دروغ می‌گی، واقعا نمی‌ترسی؟ گفتم به خدا نمی‌ترسم. خداجان که این همه آدم درست کرد، خداجان یکیه و آدم‌ها چند هزار، خداجان می‌ترسه؟ این‌ها رو من خودم درست کردم، از درست‌کرده خودم که نمی‌ترسم. مکرمه نخستین زن نقاش خودآموخته ایرانی است که در زمان حیات خود به شهرت رسید و توجه علاقه‌مندان به این نوع نقاشی را در بیرون از کشور هم به خود جلب کرد. خاص بودن سبک و مضامین متنوع نقاشی‌هایش مولفه‌هایی هستند که او را از بسیاری از نقاشان خودآموخته دیگر متمایز می‌کند.

75 سال اول به روایت بهمن فرمان‌آرا

  • 270,000 تومان

در خانه، تک و تنها نشستم روی صندلی. خیره شدم به دیوار روبه‌رو. سال‌ها قبل که رفته بودم دانشگاه یو‌اس‌سی درس سینما بخوانم به این فکر نکرده بودم که ممکن است روزی هر فیلم‌نامه‌ای که برای تصویب می‌دهم بگویند نه. فکر نکرده بودم ممکن است کل کارنامه فیلم‌سازی‌ام همان دو فیلمی باشد که قبل از انقلاب ساخته‌ام. دومی هم که فقط سه روز روی پرده رفته بود. کنار آمدن با این حقیقت اصلا آسان نبود. همین‌طور که نشسته بودم روی آن صندلی آفتاب کم و کم تر شد. غروب که از راه رسید هنوز روی همان صندلی به دیوار روبه‌رو نگاه می‌کردم. آفتاب که رفت ایده‌ای به ذهنم رسید: کارگردانی دلش می‌خواهد فیلم بسازد، اما به هر دری که می‌زند فایده ندارد. فکر می‌کند باید فیلمی درباره مردن خودش بسازد. - بهمن فرمان‌آرا.

صفحه‌ی 1