زندگی روزانه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
رموز دائویی (در رفع ابهام از تمثیلات کیمیای درون)
دیوید هیوم (رساله‌ای درباره طبیعت انسان)
  • 27,000 تومان
  • با تخفیف: 27,000 تومان
گل‌های روییده بر گور (ترانه‌های عامیانه جنوب اروپا)
رودلف کارناپ (ساختار منطقی جهان)
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
هنرهای عقل (4 رساله کهن دائویی)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
صفا و سکون (5 رساله دائویی)
  • 23,000 تومان
  • با تخفیف: 23,000 تومان
ادموند هوسرل (ایده پدیده‌شناسی)
  • 8,000 تومان
  • با تخفیف: 8,000 تومان
کارل مارکس (سرمایه)
  • 13,000 تومان
  • با تخفیف: 13,000 تومان
ایمانوئل کانت (نقد عقل محض)
  • 13,000 تومان
  • با تخفیف: 13,000 تومان
گئورگ ویلهلم فردریش هگل (پدیدارشناسی روح)
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
موریس مرلوپونتی (پدیدارشناسی ادراک)
  • 9,500 تومان
  • با تخفیف: 9,500 تومان
سورن کیرکگور (پاره‌های فلسفی)
  • 10,500 تومان
  • با تخفیف: 10,500 تومان

رموز دائویی (در رفع ابهام از تمثیلات کیمیای درون)

  • 180,000 تومان

رفع ابهام از کلمات تمثیلی نام کتابی است از لیو یی‌مینگ، عارف شهیر دائویی، در عصر چینگ که ترجمۀ آن اینک به پیشگاه دوست‌داران معارف مشارق تقدیم می‌گردد. این کتاب مشتمل است بر پنج بخش: نخست، تمهیدات که اصولِ ضروری را از جهت ورود به مباحث تمثیليِ کیمیای درون دائویی بیان می‌کند؛ دوم، تنزّلات که دربارۀ سیر نزولی روح انسان است در هفت مقطع تا به دامگهِ حادثه؛ سوم، ترقّیات که سیر صعودی روح و رهایشِ او از بند تعلّقات جسمانی و نفسانی و وصول به مقام نیستيِ بزرگ است؛ چهارم، تمثیلات که شرحی است بر بیست‌‍وشش تمثیل دائویی و حل اهم رموز کیمیای درون؛ و پنجم، مرموزات که مشتمل است بر چهل دوبیتی و یک قطعۀ منثور مختصر، افزون بر قصیده‌ای، همه در سرّ طریقت به گفتارِ اشارت.

دیوید هیوم (رساله‌ای درباره طبیعت انسان)

  • 27,000 تومان

«رساله‌ای درباره طبیعت انسان» اثری بسیار پیچیده، بی‌نهایت جذاب و سخت تأثیرگذار است. در این کتاب، هیوم جسورانه می‌کوشد تا، بر اساس روش‌های علمی، تبیینی سکولار از طبیعت ذهن انسان عرضه کند، و این کوششِ او توأم است با درس‌هایی شکاکانه درباره گستره معرفت انسان. تلقی‌های متفاوتی از برنامه رساله وجود دارد و هر یک از آنها بر اهمیتِ یکی از خطوط فکريِ متفاوتی که در رساله یافتنی‌اند تأکید می‌کند؛ این خطوط فکری عبارت‌اند از طبیعت‌گرایی، شک‌گرایی و نوعی برنامه تحلیلی یا مفهومی، که مستلزمِ برنهادی درباره مفاهیم و نسبت آنها با تجربه است. تفسیر طبیعت‌گرایانه رساله را در فضای روزگار هیوم قرار می‌دهد؛ در دورانی که بسیاری می‌خواستند «نیوتن ذهن» باشند. تفسیر شکاکانه رساله را در چارچوب مباحث معرفت‌شناختيِ فلسفه شکاکانه قدیم و مناقشات معرفت‌شناختيِ فلسفه معاصر قرار می‌دهد. و تفسیر تحلیلی یا مفهوميْ رساله را با فلسفه تحلیلی و دل‌مشغولی‌های معناشناختی آن مرتبط می‌کند. این کتاب بخشی از مجموعه‌ای‌ با عنوان «متون محوری فلسفه» است که بناست با توضیحاتی کوتاه و روشن، گرچه نه‌ ابتدایی، مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه را به خوانندگان معرفی و آنها را برای مواجهه با خود این متون آماده کند.

گل‌های روییده بر گور (ترانه‌های عامیانه جنوب اروپا)

  • 56,000 تومان

مادر، شمشیر قبضه طلایم را بینداز پایین برایم؛ می‌روم و به قیمت جانم هم که شده، محبوبم را پیدا می‌کنم...

رودلف کارناپ (ساختار منطقی جهان)

  • 28,000 تومان

ساختار منطقی جهان برای فهم جنبش فلسفی موسوم به (پوزیتیویسم منطقی) یا (تجربه گرایی منطقی) اثری کلیدی است. این کتاب مدت‌هایی مدید اسیر بدفهمی بود، اما اخیرا دیگربار توجه‌ها بدان جلب شده است. کتابی که رمانی آن را تکمله‌ای آشکارا پدیدارگرایانه بر رساله‌ی ویتگنشتاین می‌شمردند اکنون به خودی خود اثری بسیار پیچیده تلقی می‌شود. کارناپ در این اثر هدفی را دنبال می‌کرد که می‌توان بی‌مناقشه به حلقه‌ی وین نسبت داد.

هنرهای عقل (4 رساله کهن دائویی)

  • 30,000 تومان

این مجموعه مشتمل است بر ترجمه چهار رساله کهن دائویی با موضوع تهذیب نفس درون‌پروری و حکومت‌داری: پیشه درون هنرهای عقل و تصفیه دل. تاریخ کتابت این رسائل به حدود400 تا 200 قمری بازمی‌گردد. ولی از روی قرائنی به حضور سنت شفاهی پیشینه‌داری در پس پشت این رسائل می‌توان پی برد...

صفا و سکون (5 رساله دائویی)

  • 23,000 تومان

این مجموعه مشتمل است بر ترجمه پنج رساله دائویی با سیاق ادبی واحد موسوم به صفا و سکون: دفتر صفا و سکون ادراک دل پنج مطبخ و شرح آن اعمال روزانه درون و اعمال روزانه برون. همچنین شرح لیو یی‌مینگ یکی از عرفای متاخر دائویی بر بند یکم دائوده جینگ به این مجموعه منضم شده است که در فهم کتب صفا و سکون البته راهگشاست....

ادموند هوسرل (ایده پدیده‌شناسی)

  • 8,000 تومان

کتابِ ایده‌ی پدیده‌شناسی متشکل از پنج درس‌گفتاری است که هوسرل در سال 1907 در دانشگاه گوتینگن ارائه کرد. هوسرل بعد از انتشار پژو‌هش‌های منطقی (1901) به حادترین بحران‌ فلسفيِ زندگی‌اش پا گذاشته بود و خود را از فراهم آوردنِ تبیینی رضایت‌بخش از امکان شناخت بشری ناتوان می‌دید. ایده‌ی پدیده‌شناسی نخستین ارائه‌ی عموميِ اندیشه‌های وی پس از برون‌رفت از این بحران و اتخاذ موضعی است که در باقی عمرش بدان باور داشت: موضعی که او آن را پدیده‌شناسی استعلایی می‌نامد… این موضع مستلزمِ اتخاذ چشم‌اندازی بدیع، و البته غیرطبیعی، به جهان است… هوسرل از ایده‌ی پدیده‌شناسی تا زمان مرگش، از طریق نگارش «مقدمه‌ها»ی پرشمار بر پدیده‌شناسی، مکرراً تلاش می‌کرد تا انگیزه‌ای قانع‌کننده برای اتخاذ این چشم‌انداز فراهم آورد. از این حیث هوسرل‌پژوهان از «مسیر‌ها»ی متنوعی سخن می‌گویند که هوسرل به‌سوی پدیده‌شناسی نشان داده است. یکی از این مسیر‌ها «مسیر دکارتی» نام دارد، و همین مسیر است که ایده‌ی پدیده‌شناسی نشانش می‌دهد… به‌زعم هوسرل، پدیده‌شناسی استعلایی یگانه موضع فلسفی‌ای است که می‌تواند به‌کفایت یک خواسته‌ی معرفت‌شناختيِ بنیادین را پاسخ گوید: این را که شناخت حقیقی چگونه ممکن است. این کتاب بخشی از مجموعه‌ای‌ با عنوان «متون محوری فلسفه» است که بناست با توضیحاتی کوتاه و روشن، گرچه نه‌ ابتدایی، مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه را به خوانندگان معرفی و آن‌ها را برای مواجهه با خود این متون آماده و ترغیب کند.

کارل مارکس (سرمایه)

  • 13,000 تومان

سرمایه مهم­ترین اثر کارل مارکس است و دیدگاهی بدیل در برابر اقتصاد سیاسيِ متعارف پیش می­کشد. از زمان انتشار سرمایه تفاسیر بسیاری درباره‌ی آن مطرح شده ­است. تام راکمور در کتاب حاضر می­کوشد، از طریق شرح ایده­ها و مفاهیم اصلی سرمایه، نسبت مارکس را از یک سو با جریان اصليِ اقتصاد و از سوی دیگر با دیدگاه­های فلسفی وی نشان دهد. راکمور دیدگاه­های فلسفی مارکس را در نسبت با سنت ایده­آلیسم آلمانی مطرح می­کند و نشان می­دهد که مارکس به چه معنا فیلسوفِ جامعه­ی مدرن است. برخلاف باور رایج، وی بر پیوستگی و نه گسست میان مارکس و هگل و همچنین میان اقتصاد سیاسی و فلسفه تأکید می‌کند. در ادامه، تحلیل‌های مارکس از مفاهیم مالکیت (خصوصی)، کالا، ارزش مصرف، ارزش مبادله، نیروی کار، زمان کار و … به‌اجمال بررسی می‌شوند. در نهایت راکمور از اهمیت اقتصاد سیاسی مارکس برای زمانه­ی ما می­گوید و اینکه در روزگاری که دیگر نشانه­ای از مارکسیسم دولتی نیست، رویکرد مارکس به اقتصاد سیاسی بیش از هر زمان دیگری با مسائل عصر ما مرتبط است. این کتاب بخشی از مجموعه‌ای‌ با عنوان «متون محوری فلسفه» است که بناست با توضیحاتی کوتاه و روشن، گرچه نه‌ ابتدایی، مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه را به خوانندگان معرفی و آن‌ها را برای مواجهه با خود این متون آماده و ترغیب کند.

ایمانوئل کانت (نقد عقل محض)

  • 13,000 تومان

نقد عقل محض یکی از مهم‌ترین و دشوارترین متونِ تاریخِ فلسفه به شمار می‌رود. در این کتاب، کانت نظریه‌ی «ایده‌آلیسم استعلایی» را می‌پرورد که هدف آن اصلاحِ مشکلاتی است که نظریه‌های فیلسوفانِ عقل‌گرا و تجربه‌گرا پدید آورده بودند … فلسفه‌ی نظريِ کانت را اغلب پاسخی به یک پرسش بنیادی می‌دانند: گزاره‌های ترکیبی پیشین چگونه ممکن‌اند؟ پیش از کانت، اعتقاد عمومی بر این بود که فقط احکام تحلیلی می‌توانند پیشین و ضروری باشند. با این حال، کانت معتقد است که معرفت در ریاضی و علم بر احکام ترکیبی پیشین مبتنی است … او قصد دارد چشم‌انداز ما را درباره‌ی نسبت بین سوژه‌ی شناسنده و ابژه‌های معرفت تغییر دهد. بنا به ادعای کانت، فیلسوفان قبلاً فرض می‌کردند که ابژه‌ها مستقل از ذهن وجود دارند، اما این فرض به مشکلاتی منجر می‌شود؛ از جمله اینکه نوعی شکافِ معرفت‌شناختيِ پرنشدنی بین سوژه (شناسنده) و ابژه گشوده می‌شود. از نظر کانت، تنها راه‌حل این است که ابژه‌ها ناگزیر باشند با برخی شرایطِ معرفت‌شناختيِ پیشینِ ذهن توافق داشته باشند و مفهومِ ابژه بودن از پیش به سوژه وابسته باشد (انقلاب کپرنیکی). این کتاب بخشی از مجموعه‌ای‌ با عنوان «متون محوری فلسفه» است که بناست با توضیحاتی کوتاه و روشن، گرچه نه‌ ابتدایی، مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه را به خوانندگان معرفی و آن‌ها را برای مواجهه با خود این متون آماده و ترغیب کند.

گئورگ ویلهلم فردریش هگل (پدیدارشناسی روح)

  • 12,000 تومان

پدیدارشناسی روح از جهتی تحقق آرمان روش شک دکارتی است. این اثر حکایتِ سفری سرشار از شک و نومیدی است که آگاهيِ بشر طی آن از منزلگاه دانش‌های ناحقیقی و خطا می‌گذرد و سرانجام در مرتبه‌ی «دانش مطلق» کوله‌بار سفر بر زمین می‌نهد. این دانش مطلق دست‌کم دو معنای مهم و مرتبط با هم دارد؛ از جهتی یعنی دانشی که موضوعش امر مطلق است، و از جهت دیگر یعنی نحوه‌ای از شناخت که در آن وحدت درونيِ آگاهی شناسنده و جستارمایه‌ی شناخت مبرهن شده باشد. بر این اساس، آنچه در پدیدارشناسی روح با آن سروکار داریم، تجلی‌های خطا و یک‌سویه‌ی همین امر مطلق است که به شکل قالب‌های گوناگون آگاهی یکی پس از دیگری وارد صحنه می‌شوند، به دلیل تناقض درونی‌شان فرومی‌پاشند و جای خود را به قالب بالاتری از آگاهی می‌دهند. از جمله‌ مهم‌ترینِ این صُوَر آگاهی می‌توان به آگاهی در قلمرو عرف، علم، عقل، هنر و دین اشاره کرد. و فلسفه همان دانش مطلق یا شناخت مفهوميِ حقیقت است که همه‌ی دیگر صور نازل‌ترِ دانش را در بطن خویش گنجانده است. بدین ترتیب پدیدارشناسی روح نردبانی است که پیش پای ما نهاده شده تا از سطح آگاهی عرفی به سطح آگاهی مطلق صعود کنیم. این کتاب بخشی از مجموعه‌ای‌ با عنوان «متون محوری فلسفه» است که بناست با توضیحاتی کوتاه و روشن، گرچه نه‌ ابتدایی، مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه را به خوانندگان معرفی و آن‌ها را برای مواجهه با خود این متون آماده و ترغیب کند.

موریس مرلوپونتی (پدیدارشناسی ادراک)

  • 9,500 تومان

مرلوپونتی در پدیدارشناسی ادراک نخست خطوط کلی مرادِ خود از «پدیدارشناسی» را ترسیم می‌کند: توصیف ارتباط مستقیم و پیشاتأمليِ ما با جهان پیرامونمان در ادراک. باقيِ کتاب به بسط تبیینی پدیدارشناختی از عناصر گوناگونِ تجربه‌ی ادراکی ما می‌پردازد، عناصری مانند آگاهی ما از بدن خودمان، جهان اجتماعيِ افراد دیگر، زمان و مکان چنانکه «زیسته» می‌شوند، تاریخ، آزادی و کنش، و کوگیتو. این تبیین او را قادر می‌سازد تا مشارکتی بدیع و روشنگر در بحث درباره‌ی موضوعات سنتی فلسفه داشته باشد، موضوعاتی همچون مسئله‌ی ذهن- بدن، نسبت آگاهی با ناخودآگاه، توضیح رفتار انسان، آزادی اراده، نسبت فرد با جامعه و معنای تاریخ و ارتباط آن با سیاست. آنچه از این مباحث به دست می‌آید دیدگاهی خاص در باب انسانیتِ ما به‌مثابه‌ی موجوداتی بدنمند است که فعالانه در این جهان شرکت دارند و در نتیجه در آن به معنا دست می‌یابند. این کتاب بخشی از مجموعه‌ای‌ با عنوان «متون محوری فلسفه» است که بناست با توضیحاتی کوتاه و روشن، گرچه نه‌ ابتدایی، مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه را به خوانندگان معرفی و آن‌ها را برای مواجهه با خود این متون آماده و ترغیب کند.

سورن کیرکگور (پاره‌های فلسفی)

  • 10,500 تومان

مسئله اصلی پاره‌های فلسفی این است که چگونه می‌توان «حقیقت» را آموخت. به زعم یوهانس کلیماکوس - نام‌واره‌ای که کیرکگور کتاب را به وی منتسب کرده است - در مواجهه با این پرسش، دو نگرش بنیادین در کار است که با هم تقابل دارند و غیر قابل جمع‌اند: یکی «نگرش سقراطی» و دیگری «نگرش مسیحی». بنا به نگرش سقراطی، ما پیشاپیش از ازل واجد حقیقت هستیم و فقط لازم است آن را به یاد آوریم؛ اما بنا به نگرش مسیحی، ما هم‌اکنون در وضعیت بنیادین خطا هستیم، و امکان یادآوری حقیقت بر ما فروبسته است. در نگرش سقراطی، حقیقت در گذشته‌ی مطلق بر ما آشکار شده است؛ اما در نگرش مسیحی، حقیقت در آینده‌ی مطلق بر ما آشکار خواهد شد ... یکی از مهم‌ترین تمایزها بین این دو نگرش شأن و مقام آموزگار حقیقت است؛ در اولی با یادآوری سقراط افلاطونی سروکار داریم و در دومی با ایمان پارادوکسیکال مسیحی؛ اما وجه آیرونیک این کتاب این است که کیرکگور جانب هیچ‌یک از این دو نگرش را نمی‌گیرد، بلکه صرفا بر آن است که بر تقابل حاد آن دو تأکید کند. بدین ترتیب می‌توان گفت وی در این اثر می‌کوشد از طریق تحلیل چگونگی آموختن حقیقت به پرسش چیستی حقیقت نزدیک شود. این کتاب بخشی از مجموعه‌ای با عنوان «متون محوری فلسفه» است که بناست با توضیحاتی کوتاه و روشن، گرچه نه ابتدایی، مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه را به خوانندگان معرفی و آن‌ها را برای مواجهه با خود این متون آماده و ترغیب کند.

1  صفحه‌ی 1