كارل ياسپرس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آشنایی با روان آسیب‌شناسی عمومی
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
در مسیر خرد
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
عقل و ضد عقل در روزگار ما
  • 11,000 تومان
  • با تخفیف: 11,000 تومان
فیلسوفان بزرگ
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
ماهیت روان‌درمانی (ارزیابی انتقادی)
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
اسپینوزا (فلسفه الهیات و سیاست)
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان

آشنایی با روان آسیب‌شناسی عمومی

  • 50,000 تومان

کارل یاسپرس در دوران آموختن پزشکی و سپس دوره آموزشی روان‌پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ، با گروهی از نام‌آورترین روان‌پزشکان آلمان همکار بود، از جمله فرانتز نیسل، هانس گروله، مایر گروس، و هامبورگر. این جمع به‌عنوان «مکتب هایدلبرگ» شناخته شد و تاثیری فراتر از هر مکتب روان‌پزشکی دیگر، بر روان‌پزشکی معاصر داشت. پاسپرس از نظر تاثیر بر اندیشه فلسفی، شناخت روان‌پزشکی و ارتقای جایگاه آن بسی بیشتر از هر روان‌پزشک دیگر قرن بیستم است. این جایگاهی است که به نظر می‌رسد او در قرن بیست‌و‌یکم نیز حفظ خواهد کرد. در ایران پاسپرس فیلسوف اشتهار بیشتری نسبت به یاسپرس روان‌پزشک دارد، اما واقعیت این است که نیل به شناخت فلسفه وی از طریق خواندن آثار روان‌پزشکی و روان‌شناسی او به‌ویژه کتاب عظیم «روان-آسیب‌شناسی عمومی» میسر است، از این رو خواندن کتاب جاری نه فقط به پزشکان و روان‌پزشکان، و روان‌شناسان، بلکه برای علاقه‌مندان فلسفه و دوستداران علم به‌عنوان مقدمه‌ای برای شناخت پاسپرس سودمند است.

در مسیر خرد

  • 35,000 تومان

انسان نمی‌تواند از فلسفه اجتناب کند. فلسفه همواره حضور دارد: در گفتار‌های به‌جای مانده از سنت، در گزاره‌های محبوب فلسفی، در عقاید عرفی غالب همچون آن‌هایی که در تمثیل ((رستگاری یافته))، در عقاید سیاسی و بیش از همه و از همان ابتدای تاریخ در اسطوره‌ها نهفته است. از فلسفه گریزی نیست. مسئله صرفا این است که آیا فلسفه‌ای آگاهانه است یا نه، خیر است یا شر، آشفته و مبهم است یا واضح و روشن؟ هرکسی هم که فلسفه را رد و انکار کند به‌طور ناآگاهانه در حال به‌کار بستن یک فلسفه است. پس این فلسفه چیست که خودش را تا این حد کلی و همگانی در چنین اشکال عجیبی ظاهر می‌کند؟ فلسفه به‌معنای همواره در مسیر بودن است. پرسش‌های فلسفه اساسی‌تر از پاسخ‌هایش هستند و هر پاسخی خود پرسشی تازه است. اما این در مسیر بودن سرنوشت انسان در طی زمان، امکان رضایتی ژرف را در خود دارد و در اوقات وجد و شعف، امکان دستیابی به کمال را. این کمال هرگز در دانشی تدوین‌پذیر یا در جزمیات و اصول ایمانی وجود ندارد، بلکه آن را باید در جریان کمال‌یافتگی تاریخی ذات انسان یافت که در طی آن، خود هستی هویدا می‌شود. درک این واقعیت در وضعیت بالفعل انسان هدف مساعی فلسفی است.

عقل و ضد عقل در روزگار ما

  • 11,000 تومان

کتاب حاضر شامل 2 اثر با عنوان‌های عقل و ضد عقل در روزگار ما و زندگی فلسفی من نوشته کارل یاسپرس، فیلسوف آلمانی سده بیستم، است. در اثر نخست، یاسپرس به تعریف عقل می‌پردازد و سپس نحله‌های فلسفی ناسازگار با علم و عقل را که از منظر او در مارکسیسم و روان‌کاوی تجلی یافته‌اند، نقد می‌کتد و پیامدهای ضدعقل این نحله‌ها را برمی‌شمرد. در اثر دوم، یاسپرس نخست سیر گرویدن خود به فلسفه را روایت می‌کند. او سپس به تبدیل سنت به بخشی از هویت ما می‌پردازد و استدلال می‌کند که ما حقیقت را از منابع موجود در سنت تاریخی خود درک می‌کنیم. در بخش پایانی، یاسپرس به مسائل بنیادین در فلسفه می‌پردازد.

فیلسوفان بزرگ

  • 185,000 تومان

کتاب با پیشگفتار کارل یاسپرس آغاز می‌شود. او در این بخش ابتدا به توضیح کوتاهی از 5 نظرگاه تاریخی، عینی، تکوینی، علمی و پویا درباره تاریخ فلسفه می‌پردازد اما معتقد است که از خلال این نظرگاه‌های متعدد باز هم نمی‌توان به اصل مطلب پی برد. او در پایان این بخش می‌نویسد: «من می‌خواهم برای گروهی که به مسائل فلسفی مشغول‌اند، راه وصول به حقیقت بزرگان را هموار سازم. با این قصد کوشیده‌ام وظیفه خود را به عنوان استاد فلسفه انجام دهم. ... در فلسفه وظیفه استاد بسیار مهم نیست اما ضروری است. وظیفه او این است که آشنایی با فیلسوفان بزرگ و دسترسی به آن‌ها را در حدّ توانایی، ممکن سازد بدون این‌که با ساده کردن ظاهری مطالب، عمق آن را از نظر بپوشاند. خواننده باید خود با فلسفه سر و کار پیدا کند. بنابراین این کتاب از حیث این‌که از واقعیات و مفاهیم، اطلاعاتی به دست می‌دهد کتابی درسی است اما از حیث این‌که به افکار فیلسوفان بزرگ سوق می‌دهد تا موجب مواجهه شخص با آنان شود، کتاب غیردرسی است.»

ماهیت روان‌درمانی (ارزیابی انتقادی)

  • 12,000 تومان

ماهیت روان‌درمانی بخشی از کتاب آسیب‌شناسی روانی عمومی کارل یاسپرس، فیلسوف و روان‌پزشک آلمانی، است. یاسپرس در این کتاب مختصر، با توجه به مبانی فلسفی‌اش به تحلیل روان‌درمانی و موضوعات مرتبط با آن می‌پردازد و معتقد است که در میان شاخه‌های روان‌پزشکی هیچ کدام غنی‌تر از روان‌درمانی نیست. علی‌رغم مباحث تخصصی یاسپرس در زمینه روان‌درمانی، مطالب این کتاب برای کسانی که به مسائل فلسفی و روان‌شناختی علاقه دارند و در جست‌جوی اطلاعاتی در این زمینه‌اند، مناسب خواهد بود. «روان‌درمانی در عصر حاضر نه تنها می‌خواهد به بیماران روان نژند، بلکه به کل انسانیت از نظر همه نیازهای روحانی و فردی او کمک کند.»

اسپینوزا (فلسفه الهیات و سیاست)

  • 48,000 تومان

یاسپرس با تعریفی که از مفهوم ‹‹بزرگ›› ارائه می‌کند، اسپینوزا را در زمره فیلسوفان بزرگ می‌نهد و در کتاب حاضر نشان می‌دهد که رفعت اندیشه‌های اسپینوزا تا چه حد و مرتبتی است. گرایش فلسفی یاسپرس باعث آن بوده است تا گزارشی زنده از زندگی و افکار اسپینوزا ترسیم شود و به همین دلیل کتاب تنها به بیان و تحلیل پیچیدگی‌های نظام متافیزیکی اسپینوزا بسنده نمی‌کند بلکه لوازم و نتایج آن را در حیطه الهیات و سیاست باز می‌نماید.

صفحه‌ی 1