ريچارد داوكينز


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ژن خودخواه
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
میل به شگفتی (چگونه 1دانشمند ساخته می‌شود)
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
ژن خودخواه
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین (دلایل فر گشت جانداران)
ساعت‌ساز نابینا
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان

ژن خودخواه

  • 240,000 تومان

چاپ نخست ژن خودخواه در 1976، موجی از هیجان در میان زیست‌شناسان و مردم عادی برانگیخت. نگاه شفاف داکینز، از دیدگاه ژن به حیات، در نثری روشن و رسا، خطوط فکری مختلف درباره چیستی انتخاب را چنان در یک چهارچوب مفهومی قرار داد که به منبع با ارزشی برای درک جنبه‌های مختلف تکامل تبدیل شد. مهر تایید زمان را بر آن می‌توان دید. بسیاری ژن خودخواه را به خاطر قوت مطالب علمی و زبان غیرفنی‌اش، شاهکار نگارش علمی دانسته‌اند، و مطالب آن امروز هم، همانند زمان انتشارش، تازه و معتبر است. «این کتاب را همه می‌توانند و باید بخوانند. استادانه نمای جدیدی از نظریه تکامل در آن توصیف شده است.» «متنی است عالمانه، با نگارشی هوشمندانه و شیوا... فوق‌العاده خوب...»

میل به شگفتی (چگونه 1دانشمند ساخته می‌شود)

  • 198,000 تومان

مروری جذاب بر زندگی تاثیرگذارترین دانشمند عصر ما. میل به شگفتی، خاطرات زیست‌شناس فرگشتی مشهور جهان، ریچارد داوکینز، است. او داستان زندگی‌اش را از آغاز طفولیت تعریف می‌کند. آنچه میل به شگفتی را در او برمی‌انگیزد، زیبایی عقاید و شوق فراوان برای رسیدن به پاسخ‌هاست. خودمانی و تاثیرگذار... داوکینز دقیقا می‌دانسته چه چیزهایی برای ما اهمیت دارند. او به خوبی حرف‌های بیهوده را کنار گذاشته و یکراست رفته است سر اصل مطلب.

ژن خودخواه

  • 65,000 تومان

از زمانی که ریچارد داکینز در کتاب ژن خودخواه نوشت "اگر روزی موجودات برتر فضایی از زمین بازدید کنند اولین پرسش‌شان برای ارزیابی سطح تمدن ما این است که: آیا آن‌ها هنوز تکامل طبیعی را کشف کرده‌اند؟" بیش از 40 سال می‌گذرد. گرچه از زمان داروین، در مدتی بیش از یک قرن، تلاش‌های زیادی برای درک و توضیح سرشت انتخاب طبیعی از سوی مجامع علمی صورت گرفته است، اما کتاب ژن خودخواه این مبحث را با نگاهی نو و نگارشی همه فهم وارد اذهان و فرهنگ عمومی کرد. ایده محوری کتاب ژن خودخواه این است که تنازع بقا و تقلا برای نامیرایی و جاودانگی در سطح ژن‌ها رخ می‌دهد و افراد، خانواده و گونه‌ها صرفا حامل‌هایی برای ژن‌ها و گذر آن‌ها از نسلی به نسل دیگر هستند.

سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین (دلایل فر گشت جانداران)

  • 97,000 تومان

کتاب «سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین» را «ریچارد داوکینز» نوشته و «محمدرضا توکلی صابری» آن را ترجمه کرده است. در توضیحات پشت جلد آمده است: «سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین، شرح دلایل، مدارک و شواهد علمی مربوط به نظریه‌ی تغییر و تحول جانداران یا نظریه‌ی فرگشت است که چارلز داروین، زیست‌شناس انگلیسی، آن‌ها را ارائه کرده است. داروین از جمله بزرگ‌ترین اندیشمندان حوزه‌ی علم به‌شمار می‌آید که با ارائه‌ی نظریه‌ی تغییر و تحول گونه‌های جاندار و برانداختن نظریه‌ی ارسطویی، مبنی بر ثابت و بدون تغییر بودن شکل جانداران، زیست‌شناسی و پزشکی را برای همیشه دگرگون کرد و تاثیر بس دامنه‌داری بر دانش و تفکر فلسفی بر جای نهاد. بسیاری او را هم‌شان نیوتون می‌دانند و بر این باورند که کاری را که نیوتون در حوزه‌ی فیزیک انجام داد، داروین در حوزه‌ی زیست‌شناسی به انجام رسانده است. در این کتاب ریچارد داوکینز دلایل مدارک و شواهد علمی فراوانی را از فسیل (سنگواره) شناسی، جنین‌شناسی، گیاه‌شناسی، زمین ساخت (تکتوتیک) صفحه‌ای، ژنتیک مولکولی، جانور‌شناسی و زمین‌شناسی، برای توضیح نظریه‌ی تکامل جانداران ارائه می‌کند.» کتاب حاضر را انتشارات «سخن» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

ساعت‌ساز نابینا

  • 50,000 تومان

کتاب حاضر با این اعتقاد نگاشته شده که مسئله وجود خود ما که زمانی بزرگ‌ترین معما به نظر می‌رسید، اکنون دیگر معما نیست چرا که پاسخ آن را یافته‌ایم. داروین و والاس این راز را گشوده‌اند، گرچه ما نیز هنوز هر ازگاهی، پانویسی به راه‌حل آنها می‌افزاییم. موضوع مربوط به ساخت‌های پیچیده است. ما حیوانات در جهان شناخته‌شده، پیچیده‌ترین چیزها هستیم. البته جهانی که ما می‌شناسیم بخش بسیار کوچکی از جهان واقعی است. شاید در سیارات دیگر موجودات پیچیده‌تر از ما وجود داشته باشند و شاید بعضی از آنها از وجود ما مطلع باشند.

صفحه‌ی 1