باربارا تاكمن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
یادداشت‌هایی در باب چین
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
آینه‌ای در دوردست (قرن مصیبت‌بار چهاردهم)
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
توپ‌های ماه اوت
  • 400,000 تومان
  • با تخفیف: 400,000 تومان
سلام اول (تاریخ انقلاب آمریکا)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
تاریخ بی‌خردی (از تروا تا ویتنام)
  • 550,000 تومان
  • با تخفیف: 550,000 تومان

یادداشت‌هایی در باب چین

  • 120,000 تومان

استالین سراغ تصفیه آدم‌ها می‌رفت و آنها را می‌کشت، اما در چین این فکر است که باید منهدم شود، باید بیرون آورده شود، به معرض تماشا گذاشته شود و لگدمال و حذف شود. چنین چیزی نیازمند تقبیحی سختگیرانه است که مردم متعهدانه تکرارش می‌کنند همانند حضاری که در پاسخ به وزیر، شعار سر می‌دهند. می‌گویند تک‌تک پیامدهای نامطلوب گذشته زیر سر لیو شائوچی بوده، و مقصر تمام پس‌رفت‌های کنونی هم خود اوست. اگر برداشت محصولی ضعیف بوده، بیماری‌ای شایع شده، تهدید خارجی‌ای در کار است، یا کماکان مخالفان به هنگ‌کنگ فرار می‌کنند، تمام اینها کار «کلاهبرداران و جنایتکاران لیو شائوچیست» است که پنهانی راهی پیدا می‌کنند تا توده‌های متفکر واقعی را از راه راست منحرف کنند. حتی افراط‌کاری‌های گارد سرخ در طول انقلاب فرهنگی کار نفوذی‌های تجدیدنظرطلبی است که آنها را به اعمال خشونت تحریک می‌کردند. به مردم تئوریِ توطئه شیطانی را می‌آموزند، چون ساده‌ترین چیزی است که می‌توان به خوردشان داد و این‌گونه حزب و رهبرانش در قبال خطاها و شکست‌ها مسئولیتی ندارند.

آینه‌ای در دوردست (قرن مصیبت‌بار چهاردهم)

  • 180,000 تومان

سده چهاردهم میلادی را از جهات بسیاری می‌توان آینه تمام‌نمای سرشت و سرنوشت بشر دانست. آدمی در عصر مصائب ردای ریا را از هم می‌درد و نهاد راستین خود را عریان می‌سازد. سده چهاردهم به راستی عهد فاجعه‌باری بود: جنگ صد ساله خانمان‌سوز، جنگ صلیبی مصیبت‌بار، فساد باورناپذیر کلیسا، شقاق ویرانگر سریر پاپ، بیماری همه‌گیر مرگبار، سرکوب خونین شورش به جان آمدگان، رونق بازار داعیان گمراه، تاراج بی‌پایان راهزنان و رنج وصف‌ناشدنی مردمان در زیر یوغ دروغ. بر انسان دوران ماست که هرازگاه درنگی کند، در آینه آفاق دوردست به چهره خویش بنگرد و چگونه از قعر سیاهی به جانب روشتی بازگشتند.

توپ‌های ماه اوت

  • 400,000 تومان

جنگ جهانی اول به قرن بیستم شکل داد و نتایجش همچنان بر دنیای ما سایه افکنده است. فاجعه‌ای در استفاده از فناوری قرن بیستم با طرز فکر و تکنیک‌های قرن نوزدهم و حتی پیش از آن. ابزارها مدرن بودند و آدم‌ها قدیمی. این کتاب روایت ماه نخست آن جنگ است و آنچه در کابینه‌ها و ستادها و جبهه‌ها گذشت. قرار بود به تمام جنگ‌ها پایان دهد، اما مسائلی که انتظار می‌رفت با عملیات برق‌آسا حل شود ماند برای جنگ بعدی، و رقابت‌های اقتصادی و کینه‌های قومی 20 سال بعد شدیدتر بیرون زد. در این کتاب، میدان جنگ بوته‌ی آزمایشی است برای سنجش رفتار آدم‌ها در موقعیتی تاریخی که همیشه آرزویش را داشته‌اند تا لیاقت خویش را نشان دهند. و این که خطا، حماقت، خلق و خو و تصادف صرف تا چه حد بر ترکیب واقعیات عینی، منابع اقتصادی، موقعیت تاریخی، طرح‌های استراتژیک و اراده‌ی افراد اثر گذار است.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

سلام اول (تاریخ انقلاب آمریکا)

  • 65,000 تومان

16 نوامیر 1776 لکه‌های سفیدی از دود شلیک توب‌ها، آنگاه صدای غرش توپ‌ها، از قلعه محقر جزیره هلندی کوچک سنت اوستاتیوس در هند غربی برخاست و بر بالای دریای فیروزه‌فام به جولان در‌آمد. توپ‌خانه قلعه اورانژ جواب سلام کشتی آمریکایی اندرو دوریا به بندر بیگانه را می‌داد و کشتی با پرچم راه‌راه سرخ و سفید کنگره آمریکا بر فراز دکلش به لنگرگاه نزدیک می‌شد. سنت اوستاتیوس با صدای کوتاهش اولین مقام رسمی بود که به بزرگ‌ترین رویداد قرن درود می‌فرستاد: ظهور دولت تازه‌ای که مسیر تاریخ را عوض می‌کرد.

تاریخ بی‌خردی (از تروا تا ویتنام)

  • 550,000 تومان

بی‌خردی زمان و مکان نمی‌شناسد، بی‌زمان و جهان شمول است، اگر عقاید و عادات هر زمان هر مکان خاص شکلی معین بدان می‌دهد، ارتباطی به نوع نظام ندارد: هم سلطنت ممکن است موجد آن باشد، هم حکومت یک اقلیت قدرت‌طلب (الیگارشی)، و هم مردم‌سالاری (دموکراسی). ویژه ملت یا طبقه به خصوصی هم نیست. طبقه کارگر و حکومت‌های کمونیستی نماینده آن، همان‌گونه که تاریخ دوران اخیر به خوبی نشان داد، در مسند قدرت بخردانه‌تر یا کارسازتر از طبقه متوسط عمل نکردند... ممکن است بپرسید از آن‌جا که اصرار در کژاندیشی یا در بی‌خردی جز فطرت آدمی‌ست، آیا می‌توان از حکومت‌ها انتظار دیگری داشت؟ چیز نگران کننده آن است که بی‌خردی حکومت اثر بیشتر بر شماری بیشتر می‌گذارد تا بی‌خردی‌های فردی، از این‌رو حکومت‌ها وظیفه سنگین‌تری دارند که بر طبق عقل و خرد رفتار کنند. این درست، ولی بشر که از دیرباز به این امر آگاه بوده است، پس چرا هم‌نوعان ما احتیاط به خرج نداده‌اند و حفاظی در برابر آن نیفراشته‌اند؟...

صفحه‌ی 1